Dino Polska S.A. po pierwszym kwartale 2021 r.: Ekspansja sieci przyciąga klientów do marketów

2021-06-14 | 13:00

Na koniec marca 2021 r. sieć Dino liczyła 1532 markety, o 298 więcej w porównaniu do marca 2020 r. W I kwartale 2021 r. otwartych zostało 59 nowych sklepów. Rosnącej skali działalności Dino Polska towarzyszy poprawa rentowności. Marża EBITDA po I kwartale 2021 r. wyniosła 8,8% i była o 0,2 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2020 r.

Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I kwartału 2021 r. Spółka miała w całej Polsce 1532 sklepy, co oznacza wzrost o 24,1% w ujęciu rok do roku. W ostatnich trzech latach liczba sklepów sieci Dino wzrosła blisko dwukrotnie.

Nasz dynamiczny rozwój jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy chcą robić codzienne zakupy spożywcze w pobliżu miejsc zamieszkania. Oprócz dogodnie usytuowanych sklepów dajemy im także stały dostęp do świeżych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach, które dowozimy do naszych marketów codziennie rano

– mówi Izabela Biadała, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Równolegle do rozwoju sieci marketów Spółka kontynuuje inwestycje proekologiczne. Nowe markety standardowo są wyposażane w panele fotowoltaiczne, pozwalające czerpać energię elektryczną z odnawialnych źródeł. Podobne rozwiązania, choć na znacznie większą skalę, mają być stosowane także na terenach centrów dystrybucyjnych Spółki, w tym między innymi na dachach dwóch nowych centrów, które zostaną uruchomione w tym roku i będą wspierać dalszą ekspansję geograficzną Dino Polska S.A.

Niedawno zakończona została budowa centrum dystrybucyjnego w Sieroniowicach na południu Polski, a otwarcie jest planowane na maj bieżącego roku. Budowa drugiego centrum, w Sierpcu w centralnej Polsce, zbliża się do końca i będzie ono otwarte w drugiej połowie roku. Docelowo na terenie każdego z obiektów zatrudnienie znajdzie około 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Oba obiekty razem zapewnią obsługę kolejnych 700-800 sklepów Dino.  

Mamy ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju naszej sieci. W 2020 r. otworzyliśmy rekordową liczbę 255 marketów. W tym roku zamierzamy ją istotnie zwiększyć. Będziemy dzięki temu nie tylko bliżej naszych klientów, ale także, za sprawą rosnącej skali działalności w różnych regionach kraju, staniemy się atrakcyjniejszym partnerem dla mniejszych, regionalnych producentów żywności. Bliska współpraca z nimi od zawsze była podstawą budowania oferty produktowej marketów Dino. W tym roku, wraz z otwarciem dwóch centrów dystrybucyjnych, będziemy w stanie zaoferować takim producentom wiele nowych możliwości wzrostu

– mówi Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Dynamiczny rozwój działalności wymaga od Dino Polska ponoszenia istotnych nakładów inwestycyjnych. W pierwszym kwartale 2021 r. były one rekordowe w historii Spółki i wyniosły 367 mln zł. Pozwoliło to stworzyć 1125 nowych miejsc pracy, a całkowite zatrudnienie w Grupie Dino na koniec marca 2021 r. wzrosło do blisko 27 tys. osób.

Cieszymy się, że konsekwentnie udaje nam się realizować przyjętą strategię. Otwarciom nowych marketów Dino towarzyszy duże zainteresowanie, co odbieramy, jako zaufanie do naszej marki. Świadczy o tym również szybko rosnący wskaźnik sprzedaży w LfL, czyli w istniejących sklepach. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wyniósł on 7%

– dodaje Michał Krauze, Członek Zarządu Dino Polska S.A.

Wzrost sprzedaży w ujęciu LfL w połączeniu ze wzrostem liczby sklepów Dino skutkował w I kw. 2021 r. łącznym wzrostem przychodów Dino Polska o 24,3% r/r do 2,76 mld zł. Wynik EBITDA wzrósł o 27,7% do 243 mln zł.

Tagi: Dino Polska S.A. Izabela Biadała Michał Krauze
Oceń artykuł:

Źródło: Dino Polska S.A.

Zobacz także

Dino Polska S.A. po pierwszym kwartale 2021 r.: Ekspansja sieci przyciąga klientów do marketów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.