Obroty w 2022 roku były aż o 22 % wyższe aniżeli w roku ubiegłym i o niemal 2% wyższe niż w roku poprzedzającym pandemię, czyli 2019. Co bardzo istotne, obroty w 2022 roku były najwyższe od 2012 roku. Odwiedzalność z kolei była o 20% wyższa aniżeli w roku ubiegłym. Taka dynamika napawa optymizmem i pozwala z ufnością spojrzeć na rok 2023 w zakresie osiąganych wyników.
- Widzimy zwiększone zainteresowanie projektem, co zaowocowało nowymi negocjacjami. Efekt części z tych negocjacji klienci Askany będą mogli zobaczyć wkrótce. Mimo wielu turbulencji na rynku handlowym udało nam się utrzymać mocną pozycję galerii, perspektywy są obiecujące
- podkreśla Michał Małecki, Dyrektor Leasingu CREAM.
Bartosz Augusiak, Dyrektor Galerii Askana dodaje z kolei - Bardzo cieszy nas pozytywny trend Galerii Askana w zakresie zarówno obrotów, jak i odwiedzalności. Pomimo rosnących kosztów utrzymania obiektu, zarządca przykłada dużą wagę do niwelowania kosztów operacyjnych budynku oraz wprowadzania optymalizacji kosztów energii elektrycznej. W 2022 roku wdrożono rozwiązania umożliwiające oszczędności polegające na modernizacji instalacji oświetleniowych na parkingu oraz zoptymalizowano jego czas działania.
Galeria Askana pozostaje aktywna marketingowa i nieustannie poszukuje nowych pomysłów na promowanie oferty galerii oraz utrzymywanie bliskich relacji z lokalną społecznością.
- Poza zróżnicowanymi wydarzeniami, Galeria Askana rozwija aplikację mobilną, która jest narzędziem wygodnym tak dla klientów, jak i dla najemców, którzy sami mogą publikować swoje treści przez dedykowany panel zarządzania. Zakłada również element nagradzania klientów za wizyty w centrum, budując tym samym lojalność. Askana rozwija również autorski cykl „Askana Stylove”, którego efekty prezentowane są na kanale Youtube, profilu społecznościowym oraz w aplikacji mobilnej galerii. To materiały video i foto, w których prezentowane są marki Askany, a w rolę modeli wcielają się mieszkańcy Gorzowa. To projekt promujący Najemców, ale jednocześnie angażujący lokalną społeczność, dzięki czemu zaskarbił sobie grono fanów, a w 2022 roku, jako część działań strategii social media, został nominowany do nagrody Polskiej Rady Centrów Handlowych. Rok 2023 to nowe wyzwania i pomysły na rozwój Askany jako miejsca z niepowtarzalnym klimatem i potencjałem
- podkreśla Anna Sip, Dyrektor marketingu Galerii Askana.