Empik otwiera 300. salon w Polsce. Do końca roku jeszcze 5 nowych sklepów

2021-12-22 | 16:22

Empik rośnie w siłę i otwiera swój 300. salon w Polsce – w krakowskiej galerii handlowej. Marka nie zwalnia tempa ekspansji stacjonarnej, przy jednoczesnym rozwoju platformy e-commerce oraz produktów i usług mobilnych. Maksymalna synergia wszystkich kanałów zakupowych pozwala sieci docierać do coraz większej liczby klientów i umacniać pozycję lidera omnichannel w Polsce. Do końca grudnia powstanie jeszcze 5 nowych sklepów, a na 2022 rok zaplanowano otwarcie ponad 30 kolejnych lokalizacji.

Intensywna końcówka roku

Empik nie zwalnia tempa ekspansji. W samym listopadzie i grudniu zaplanowano otwarcie 11 nowych salonów. Wśród nich jest inaugurujący działalność 17 grudnia 300. Empik w Polsce. Sklep znajduje się na parterze centrum handlowego Serenada w Krakowie i obejmuje powierzchnię ponad 300 mkw. To już dziesiąty Empik w sercu Małopolski. Do końca miesiąca na mapie pojawi się jeszcze pięć nowych sklepów – w Gdańsku (Rental Park), Warszawie (ul. Klimczaka, al. KEN, Lazurowa) i Andrychowie.

– Stale poszukujemy nowych, atrakcyjnych lokalizacji, aby być jeszcze bliżej naszych klientów. W tym celu wykorzystujemy innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny Zespół Data Science. Choć rok do roku notujemy dwucyfrowe wzrosty na platformie Empik.com, to właśnie równoległy, wielokanałowy rozwój sieci sprzedaży pozwala nam kreować skuteczną przewagę rynkową nad innymi podmiotami segmentu retail i e-commerce w Polsce. Nowe salony to nie tylko miejsca z wygodnym dostępem do zasobów kultury i kategorii lifestyle. To także kolejne punkty  odbioru bezpłatnych zamówień i rezerwacji z Empik.com, co jest dużym udogodnieniem szczególnie dla klientów z mniejszych miast i miejscowości, w których do tej pory nie byliśmy obecni. W 2022 roku planujemy kontynuację tej strategii

– wskazuje Cezary Kupiec, Dyrektor ds. Handlowych i Sieci Sprzedaży w  Empiku.

W tym roku na mapie pojawiły się m.in. pierwsze punkty w Augustowie, Zduńskiej Woli i Gorlicach. Od listopada, stacjonarne zakupy w swoich miastach mogą już zrobić mieszkańcy Szamotuł, Pszczyny i Kościanu, a wkrótce tę możliwość zyskają także klienci z Andrychowa. W ostatnim czasie kolejny salon pojawił się także w Bielsko-Białej, a sklep we wrocławskiej Renomie przeszedł rewitalizację. - Rok 2021 zamkniemy liczbą 22 nowych salonów – zlokalizowanych zarówno w wielkopowierzchniowych centrach handlowych i retail parkach oraz jako samodzielne sklepy w mniejszych miejscowościach i salony typu convenience – podkreśla Cezary Kupiec.

Synergia światów online i offline

Empik już od lat opiera swoją strategię na synergii rozwoju kanałów online i mobile, przy równoczesnej ekspansji sieci stacjonarnej. Podejmuje przy tym szereg inwestycji w nowoczesne rozwiązania z zakresu sprzedaży wielokanałowej, wpływające na wyższy komfort zakupów internetowych i stacjonarnych.

– Jak wynika z badań, już 1/3 Polaków kupuje w Empiku*, a 60% naszych odbiorców to klienci omnichannel i udział ten stale rośnie. Z kolei co 4. konsument, który realizował zakupy wyłącznie w salonach, obecnie dokonuje ich również w e-commerce. Nasi klienci cenią przede wszystkim szybkość zakupów i wygodę, które dają im rozwiązania na styku online i offline, takie jak rezerwacja produktu online i odbiór w salonie już po dwóch godzinach (tzw. click&collect). Zainteresowanie nią rośnie w tempie dwucyfrowym. Coraz więcej entuzjastów zyskuje również Premium Pay&Go – usługa, która umożliwia samodzielne skanowanie produktów i opłacanie ich z poziomu aplikacji mobilnej bez konieczności podchodzenia do kas, czy też bezpłatna dostawa zamówień z Empik.com do salonów, głównie w opcji eko - bez opakowań i wypełniaczy. Swoje zadowolenie klienci wyrażają w jednoznaczny sposób w NPS, czyli wskaźniku satysfakcji, który dla salonów wynosi blisko 80 pkt. To plasuje nas w absolutnym TOP rynkowym w Polsce i umacnia w przekonaniu, że obraliśmy efektywną strategię rozwoju

 – wskazuje Cezary Kupiec.

Aplikacja mobilna Empik – najwyżej oceniana wśród aplikacji zakupowych w Polsce – oferuje klientom również możliwość wcześniejszego sprawdzenia dostępności produktów w preferowanym sklepie dzięki funkcji „ulubiony salon”, czy też wyszukanie informacji i opinii o danym produkcie za pomocą skanera kodów kreskowych.

Synergię wielokanałowych rozwiązań stanowią także programy Empik Premium i Empik Premium Free, których użytkownikiem jest już co 5. Polak. Ich członkowie zyskują dostęp do licznych promocji w salonach i online, bezpłatnej dostawy zamówień internetowych oraz szeregu benefitów kulturalnych.

Tagi: Cezary Kupiec Empik
Oceń artykuł:

Źródło: Empik

Empik otwiera 300. salon w Polsce. Do końca roku jeszcze 5 nowych sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.