Należące do Grupy Neinver, centra outlet Factory, zanotowały intensywne wzrosty sprzedaży i odwiedzalności w pierwszej połowie 2016 roku. W tym czasie na zakupy wybrało się prawie 1 milion klientów więcej, w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku. Robili również większe zakupy niż dotychczas.
- Bardzo pozytywnym sygnałem jest zdecydowanie większa dynamika wzrostu sprzedaży we wszystkich miastach. A to oznacza, że oferta poszczególnych marek dostępnych w Factory i dobrze skalkulowane ceny z powodzeniem wpisały się w oczekiwania klientów – podsumowuje Magdalena Chachulska, asset management director, Neinver.
Pięć centrów Factory, w pierwszym półroczu 2016 roku odwiedziło łącznie ponad 12% klientów więcej, niż rok wcześniej. Największy udział w tym wyniku ma rozbudowane we wrześniu warszawskie Factory Ursus. Na dodatkowych ponad 6000 m kw., otwarto 30 nowych butików, co zaowocowało wzrostem odwiedzalności o prawie 30%. Drugi warszawski outlet - Factory Annopol, odwiedziło 20% więcej klientów. Dużym powodzeniem cieszyły się również centra w Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Łączny wzrost sprzedaży we wszystkich miastach, gdzie obecne są Factory, wyniósł 17%.
Mieszkańcy dużych miast chętnie robią zakupy w outletach Factory, regularnie wracają, by sprawdzić propozycje kolejnych sezonów i zachęcają swoich najbliższych, by poznali ofertę outletową. Kampanie reklamowe i promocje Factory zostały skierowane do mieszkańców dużych miast i okolic, za pośrednictwem zarówno tradycyjnych kanałów komunikacji jak i nowych mediów.
- Rozpoznawalność marki Factory na wszystkich lokalnych rynkach w Polsce, a więc Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie, sięga 97% - mówi Monika Olejnik – Okuniewska, regional marketing director Northern Europe, Neinver. Outlety Factory stawiają na produkty znanych i lubianych firm w atrakcyjnych cenach, obniżonych stale od 30% do 70%. - Nasi klienci chcą jasnego komunikatu o przygotowanej ofercie, komfortu robienia zakupów, dobrego asortymentu towarów oraz atrakcyjnych cen. I to dostają w Factory – dodaje.
Nowe marki w Factory w miejskim stylu.
W pierwszym półroczu 2016 roku w centrach outletowych Factory swoje sklepy otworzyły nowe marki, tu m.in. New Balance, Marc O’Polo, Coccodrillo, Gino Rossi czy Aldo. Wiosenna oferta Factory promowana była przez nową platformę komunikacji – Factory Kocha Miejski Styl, która spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów – obecnych i nowych.
Factory Fashion Capsule
Nie zabrakło też niestandardowych akcji promocyjnych, jak Factory Fashion Capsule ze stylistami na pokładzie, którzy zadbali o nowoczesny styl Polek i Polaków, posiłkując się kolekcjami dostępnymi właśnie w Factory. Do współpracy włączyli się też popularni blogerzy modowi. Uruchomiono również odświeżoną stronę internetową Factory.