W dobie zautomatyzowanych rozliczeń podatków to dla tych podmiotów szansa na pozyskanie dodatkowych środków na realizację prospołecznych działań.
O kampanii informują rozmieszczone na terenie centrum plansze. Prezentują one wszystkie dzia-łające w Gliwicach Organizacje Pożytku Publicznego (OPP), których jest w sumie 47. Każda z orga-nizacji jest w skrócie opisana, oznakowana swoim logotypem, a także kodem QR umożliwiającym przeniesienie się na jej stronę.
Ze względu na ograniczenia w handlu i mniejszy niż zwykle ruch w obiekcie, kampania będzie również eksponowana na profilu CH FORUM na Facebooku oraz stronie internetowej centrum (forumgliwice.pl).
– Wspieranie lokalnej społeczności jest dla nas bardzo ważne i możemy pochwalić się efektami licznych działań na jej rzecz. Idea pozostawienia 1% gliwickim organizacjom jest nam bliska, dla-tego chętnie włączamy się w jej promowanie wraz z naszym wieloletnim partnerem, jakim jest GCOP
– mówi Patrycja Duczmal, dyrektor CH FORUM.
Istotę kampanii przybliża Marta Kryś, dyrektor Gliwickiego Centrum Organizacji Pozarządowych:
– Obecnie nasze deklaracje PIT są generowane automatycznie. Wielu podatników nie wykonuje w związku z tym żadnych działań. Warto jednak zastanowić się nad tym, do kogo trafia nasz 1%. Bywa, że są to ogólnopolskie organizacje o większej sile przebicia, kiedyś zaznaczone automa-tycznie w jakimś bezpłatnym programie do rozliczania PIT. Naszą wspólną kampanią chcemy bu-dować świadomość, że warto wziąć sprawy w swoje ręce i zadecydować, gdzie trafi nasz 1 %. Przy okazji prezentujemy bogactwo lokalnych OPP oraz szerokie spektrum ich działań pomocowych.