Największe centrum handlowe w Częstochowie może mówić o dużym sukcesie komercjalizacji i rekomercjalizacji.
Galeria Jurajska jest już w 100% wynajęta! Tym samym największe centrum handlowe w Częstochowie dołącza do wąskiego grona obiektów w woj. śląskim, które mogą pochwalić się takim wynikiem. Umowę na wynajem ostatniej wolnej powierzchni galeria podpisała przed kilkoma dniami.
Najemcą, który domknie ofertę centrum handlowego będzie polska marka odzieżowa Femstage by Eva Minge. Lokal o powierzchni 162 m kw. otwarty zostanie naprzeciwko nowych salonów Cropp i House, w dodatku na zmodernizowanym ostatnio pasażu.
- 200 - dokładnie tylu najemców ma dziś Galeria Jurajska. To imponujący wynik i ogromny sukces biznesowy, pokazujący jak dużym zaufaniem polskie i zagraniczne marki obdarzyły nasze centrum handlowe. To również dowód na to, jak mocną pozycję rynkową ma dziś Jurajska i jak wielki dostrzegają w niej potencjał nasi partnerzy w Polsce i zagranicą
- mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Ten imponujący wynik galeria budowała konsekwentnie przez ostatnie lata, zarówno prowadzoną komercjalizacją, jak również spektakularnymi inwestycjami i działaniami marketingowymi, które umacniały wizerunek nowoczesnego obiektu – lidera w swoim regionie.
Tylko w ciągu ostatnich 3 lat w Galerii Jurajskiej miały miejsca aż 27 relokacje najemców, z czego aż 20 zdecydowało się na wynajem większej powierzchni. Na szeroką skalę prowadzona była także modernizacja lokali handlowych. Ostatnie 3 lata przyniosły także 30 nowych otwarć.
- Ostatnie lata były dla nas kluczowe. Obiekt zyskiwał coraz lepszą pozycję rynkową, znalazł się w więc w orbicie zainteresowań wielu marek. Z drugiej strony rosnące obroty i stale rosnąca liczba klientów zaowocowały tym, że nasi dotychczasowi najemcy nabrali pewności, aby poszerzyć u nas swoją działalność w wybrany przez siebie sposób – mówi.
Coraz mocniejsza pozycja Jurajskiej, to zdaniem Bugajczyka także zasługa ludzi, którzy w niej pracują w Częstochowie. - Sukces zbudowaliśmy pracą kilku zespołów, które się dopełniały. Nieoceniona była praca centrali GTC SA w Warszawie. Pomocne było także wsparcie firmy doradczej JLL – mówi.
Nie bez znaczenia były także ostatnie inwestycje Jurajskiej i to realizowane na wielu płaszczyznach. Modernizację przeszedł m.in. pasaż galerii, toalety i food court, uznawany dziś za jeden z najciekawszych na południu Polski. Remontu doczekało się także wejście główne, gdzie powstała największa na świecie ściana wodna z zegarem.
Powstały także nowe strefy relaksu, w tym strefa dydaktyczna z olbrzymi akwariami. Obiekt zadbał również o swoje otoczenie. Przy galerii na bulwarach Warty powstał miejski ogród z placami zabaw. Galeria uruchomiła także parking autokarowy oraz oddała do użytku nowe parkingi dla rowerzystów i motocyklistów.
Centrum handlowe zainwestowało również w najnowocześniejszy w Polsce system parkingowy, który dzięki aplikacji ułatwia znalezienie samochodu, a nawet sprawdzenie z domu wolnych miejsc postojowych na nim. Na najbliższe miesiące planowane są kolejne inwestycje na pasażu – zapowiada dyrekcja.
- Galerię traktujemy nie jak monolit zamknięty w jednym koncepcie, a jako żywy organizm, który musi dostosowywać się do zmian na rynku, w tym do nowych oczekiwań, jakie mają najemcy. Dlatego jesteśmy elastyczni i idziemy z duchem czasu, tworząc dla marek przestrzeń, w której można inwestować bez ryzyka. Ta strategia dziś owocuje 100% wynajmu – mówi.
Ale to nie jedyne, co przyciągnęło najemców do galerii. Centrum handlowe od wielu lat realizuje różnego typu projekty, których celem jest poszerzenie zasięgu galerii, a tym samy i puli klientów. Przykładem jest prowadzona od 2017 roku kampania „Jurajska STOP”, która zachęca kierowców poruszających się trasą północ-południe do zatrzymania się na kawę lub obiad w galerii.
- Rynek dostrzega nasze proaktywne działania na rzecz najemców, nie tylko w sferze marketingowej, ale także sferze wsparcia sprzedaży. Takie wyjście ku potrzebom najemcy i wsparcie go w jego biznesie doceniane jest przez inwestorów. Zwraca także uwagę na galerię, jako na obiekt troszczący się o swoją ofertę i partnerów
– mówi Bugajczyk.