Gatta na półkach sieci Rossmann, Biedronka i Netto

2021-06-23 | 11:00

Gatta realizuje partnerskie kooperacje z sieciami Rossmann, Biedronka i Netto. Firma rozszerzyła asortyment dostępny w drogeriach Rossmann, wprowadzając kolekcje w dedykowanych, specjalnie zaprojektowanych opakowaniach, nowością jest poszerzona rozmiarówka uwzględniająca zmieniające się sylwetki kobiet – o nazwie "Plus". Gatta prowadziła też akcję promocyjną w sklepach Netto, zaplanowana jest także kolejna jesienna promocja w Biedronce – tym razem poszerzona o bieliznę korygującą i rajstopy korygujące.

Ponadto Gatta kontynuuje trend eko, zapoczątkowany kilka lat temu rajstopami Bio-Eco, wykonanymi z przędzy pozyskanej z celulozy roślinnej – rącznika górskiego, która była odpadem przy produkcji min oleju rycynowego.

Firma prowadzi akcję edukacyjną dotyczącą segregacji produktów – od opakowania po same rajstopy na specjalnej wkładce w każdym produkcie, a w wybranych salonach firmowych znajdują się kosze na zniszczone rajstopy. W najbliższej kolekcji jesienno-zimowej Gatta wprowadzi rajstopy z Certyfikatem OEKO-TEX – obecnie jest w trakcie certyfikacji na wyroby pończosznicze z przędz recyklingowanych, który jest gwarancją, że produkty Gatta nie zawierają substancji szkodliwych dla zdrowia człowieka, w tym metali ciężkich, zakazanych barwników azotowych i pestycydów. Oprócz  wyrobów pończoszniczych certyfikat dotyczy też stosowanych w produkcji nici i barwników i innych komponentów. Jeszcze żadna firma pończosznicza w Polsce nie posiada takiego certyfikatu na takie wyroby gotowe.

Ponadto Gatta rozpoczęła proces międzynarodowego certyfikatu GRS czyli Global Recycled Standard – certyfikat dostają produkty, które w składzie mają co najmniej 20% materiałów recyklingowanych. Na każdym etapie przetwarzania i pozyskiwania surowca muszą być przestrzegane wymogi GRS – zaczynając od etapu recyklingu, przez przetwórstwo, na handlu kończąc.

Kolejne kooperacje potwierdzają, jak dynamicznie i w wielu obszarach rozwija się Gatta. Proces restrukturyzacji daje szanse na wypracowanie nowych kanałów sprzedaży i pozyskanie kolejnych dostawców – nie tylko w zakresie surowców, ale też towarów handlowych. Bardzo dokładnie analizujemy procesy wewnętrzne i nadal szukamy kolejnych partnerów – zarówno po stronie zakupowej, jak i sprzedażowej. W wyniku pandemii i sytuacji, którą wywołały obostrzenia, dokonaliśmy dokładnego przeglądu strategii handlowej i efektywności produkcji – dzięki czemu możemy budować nowe przewagi konkurencyjne

– mówi Małgorzata Barton, marketing manager Gatta.

Gatta sfinalizowała już negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych. Tym samym realizuje założenia przyjęte w postępowaniu sanacyjnym, co pozwala na pozytywne prognozy w zakresie sprzedaży w 2021 roku. Wszystkie oszczędności z tego obszaru są przekierowane na produkcję w zakładach i ochronę miejsc pracy. Gatta prowadzi sprzedaż w 3 kluczowych kanałach: hurtowym, detalicznym w oparciu o sieć salonów zlokalizowanych samodzielnie i w galeriach handlowych oraz w e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego.

Negocjacje z galeriami handlowymi były ważnym elementem pozwalającym na uporządkowanie kanału sprzedaży. Bardzo budujący jest fakt, że większość partnerów podeszła do rozmów wyjątkowo konstruktywnie – co pozwoliło podpisać nowe, długoterminowe umowy korzystne dla obu stron. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma centrami handlowymi i mamy nadzieję, że zakończą się one równie pozytywnie – otwartość i dobra wola wynajmujących jest kluczowa dla dalszego rozwoju sprzedaży w tym kanale

– dodaje dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.

Gatta umocniła sprzedaż w kanale e-commerce za pośrednictwem sklepu internetowego www.gatta.pl. W styczniu i lutym 2021 roku firma zanotowała wzrost sprzedaży o 400% rok do roku, a liczba odsłon sklepu zwiększyła się o 100%. Ponad 70% ruchu notowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Gatta uruchomiła także nowy punkt sprzedaży w Centrum Handlowym Nowa Stacja w Pruszkowie.

W związku pandemią COVID-19 oraz obostrzeniami związanymi z zakazem handlu spółki zarządzające marką Gatta rozpoczęły postępowanie sanacyjne. Dzięki temu utrzymana zostanie ciągłość produkcji i sprzedaży. Wszystkie placówki oferujące produkty Gatta mają gwarancję stałego zatowarowania.

Sąd Rejonowy dla Łodzi–Śródmieścia wyraził zgodę na rozpoczęcie procesu sanacyjnego wobec spółek FERAX Sp. z o.o. oraz Wola Sp. z o.o.

Tagi: Biedronka Gatta Małgorzata Barton Netto Patryk Filipiak Rossmann ZFR S.A.
Oceń artykuł:

Źródło: Gatta

Zobacz także

Gatta na półkach sieci Rossmann, Biedronka i Netto

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.