Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian

2021-07-13 | 12:00

W 2020 r. internetowa sprzedaż detaliczna wyniosła 4,28 bln USD (3,35 bln USD w 2019) . Wg prognoz w 2021 roku światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%, m.in. za sprawą zmieniających się zwyczajów zakupowych. Raport Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian przygotowany przez firmę PayPal prezentuje światowe trendy w branży e-commerce.

Raport Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian przygotowany przez firmę PayPal prezentuje światowe trendy w branży e-commerce oraz główne zmiany, jakie będą kształtowały przyszłość handlu międzynarodowego. Obejmuje on także szczegółową analizę kluczowych zwyczajów konsumenckich panujących na wybranych 13 rynkach w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Łacińskiej i Europie, w tym Australii, Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Hongkongu, Indiach, Japonii, Meksyku, Rosji, Singapurze, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. Informacje zawarte w raporcie pozwolą firmom planującym wejście na zagraniczne rynki zrozumieć ich specyfikę, a co za tym idzie zidentyfikować potencjalne obszary rozwoju i skuteczniej przygotować się do ekspansji.

KLUCZOWE CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SPRZEDAŻ MIĘDZYNARODOWĄ WEDŁUG PAYPAL

W 2020 r. internetowa sprzedaż detaliczna wyniosła 4,28 bln USD (3,35 bln USD w 2019) . Wg prognoz w 2021 roku światowa branża e-commerce wzrośnie o kolejne 14,3%, m.in. za sprawą zmieniających się zwyczajów zakupowych oraz rozwoju technologii, a zwłaszcza coraz większej popularności rozwiązań mobilnych. Prognozy przewidują, że w 2021 r. ok. 67% zakupów online na świecie będzie dokonywanych przy użyciu smartfona.

I. ZWYCZAJE ZAKUPOWE
        
Na przeanalizowanych przez PayPal 13 rynkach 56% respondentów stwierdziło, że podczas pandemii kupuje więcej przez Internet. Z kolei 22% ankietowanych wskazało, że z powodu pandemii swobodniej robi zakupy zagraniczne, głównie ze względu lepsze oferty (48%) oraz dostęp do produktów, których nie ma w ich ojczystych krajach (39%). Na siedmiu z trzynastu przeanalizowanych rynków preferowaną metodą płatności w przypadku zakupów zagranicznych jest PayPal.

Francja: Dwie trzecie osób kupujących online robi zakupy w innych europejskich państwach. Dobry stosunek ceny do jakości to dla Francuzów najważniejsza motywacja do zakupów internetowych za granicą. Branża zakupów online rozwija się w tempie 10,4%, a w przypadku m-commerce wzrost jest jeszcze szybszy – wynosi 16,8%. Konsumenci w zdecydowanej większości (70%) wybierają strony firm prowadzących działalność w zrównoważony sposób.

Niemcy: Obawy dotyczące bezpieczeństwa online to główny powód powstrzymujący Niemców od robienia zakupów za granicą. Aż 62% ankietowanych osób, które kupują przez Internet, preferuje płatność za zagraniczne zakupy za pomocą PayPal. 93% Niemców już teraz wspiera lub kupuje więcej u sprzedawców, którzy oferują produkty wytwarzane w sposób zrównoważony lub przyjazny dla środowiska.

Stany Zjednoczone: Od 2019 r. popularność zakupów zagranicznych wzrosła o 42%. Co ciekawe, aż 61% amerykańskich konsumentów kupujących online robi zakupy przy użyciu smartfona, a niemal jedna czwarta trafia na zagraniczne strony internetowe sklepów z platform społecznościowych, tj. Facebook (65%), Instagram (41%)
i YouTube (24%).

II. NAJWAŻNIEJSZE ŚWIĘTA DLA BRANŻY E-COMMERCE (Dzień Singla, Międzynarodowy Dzień Kobiet i Black Friday)

Planując sprzedaż zagraniczną warto pamiętać o zróżnicowaniu analizowanych rynków w odniesieniu do ważności poszczególnych wydarzeń zakupowych. W Chinach obchody Dnia Singla w 2020 trwały 11 dni i zaowocowały sprzedażą na poziomie 115 mld USD. W Rosji 20% konsumentów kupiło prezent bliskiej kobiecie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. El Buen Fin, meksykański odpowiednik Black Friday, zamiast zwyczajowych 4 dni długiego świątecznego weekendu trwał przez 12 dni, a towarzysząca tej okazji sprzedaż, przewyższyła wynik z 2019 r. o 230%. W USA główne święto zakupowe przypada na okres Bożego Narodzenia, a za jego umowny początek można uznać Black Friday.

Link do raportu:

Tagi: E-commerce / Omnichanel PayPal
Oceń artykuł:

Źródło: Pay Pal

Globalna branża e-commerce w obliczu ogromnych zmian

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.