InPost w 2019 roku był liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce. W zeszłym roku firma wynajęła łącznie 107 950 m² – to 4% całkowitego popytu netto w kraju . InPost był także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 m² – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską. Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 roku pozycjonują spółkę w Top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej – InPost ustępuje pod tym względem jedynie Amazon i Zalando, globalnym gigantom e-sprzedaży.
Ilość powierzchni magazynowej w wielu lokalizacjach w Polsce tworzy przewagę konkurencyjną InPost i pozwala na zaoferowanie szybkiej dostawy przesyłek do każdego miasta w Polsce. Umowy zawarte przez InPost na magazyny, które zostaną oddane do użytku w latach 2020-2021 już teraz osiągnęły poziom 158 000 m². Spośród europejskich kupujących, Polacy zwracają największą uwagę na czas dostawy przy dokonywaniu zamówień. Już teraz aż 24,5% powierzchni magazynowej w Polsce przeznaczone jest do obsługi elektronicznego kanału sprzedaży.
Dynamika wzrostu e-commerce w Polsce sprawia, że ten sektor jest jednym z głównych motorów napędowych rynku nieruchomości magazynowych. Nasz kraj obecnie znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przebiła już magiczny poziom 50 mld PLN, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld PLN2. To dla InPost świetne informacje – podpisujemy kolejne umowy najmu powierzchni magazynowych, aby zwiększać wolumen i szybkość przesyłek do Paczkomatów® i przez Kuriera InPost. Około 31% polskich internautów uważa szybszą dostawę za czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów przez Internet, a dla 21% z nich takim czynnikiem jest możliwość odbioru zakupów z Paczkomatu®
– podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Brzoska dodaje, że dodatkowe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe kreuje ze strony Grupy Integer.pl najnowsze dziecko InPost, czyli usługa Fulfillment. - Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwań – podkreśla.
Paczkomaty® InPost są najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów – aż 80% badanych wybiera tę formę dostawy. Popularność odbioru paczek w maszynach InPost jest większa od standardowej dostawy kurierem do pracy czy domu. Paczkomaty® są także drugą najczęściej wybieraną formą wysyłania towarów, zaraz po Poczcie Polskiej. Popularność tradycyjnej formy wysyłki jest większa jedynie o 2% – niemal tyle samo osób (51%) decyduje się na wysyłkę za pomocą maszyn InPost. Aż 79% badanych korzystało w ostatnich 3 miesiącach z Paczkomatów® odbierając przesyłki, a niemal 1/3 respondentów także nadawała przesyłki w maszynach.
Bezpłatna aplikacja mobilna do zdalnego otwierania Paczomatów® InPost ma już 4 milionów aktywnych użytkowników. Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie. Oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji, przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać wiele osób naraz. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie. Z InPost można skontaktować się teraz także za pomocą Google Asystenta. Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą „Porozmawiaj z InPost”. Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat®, a także nowość – numer do kuriera. Ten sam Bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.