Intersport: W IV kwartale przychody ze sprzedaży wyższe o 80,5%

2022-04-27 | 12:00

Prawie połowa ankietowanych (47%) przyznała, że w ciągu minionych 18 miesięcy ich wydatki na zakup sprzętu sportowego wzrosły w porównaniu do czasu sprzed pandemii – wskazują dane z badania Mastercard Sport Economy Index opublikowanego w lutym br. Potwierdzają to również wyniki sprzedażowe sieci INTERSPORT. W samym IV kwartale roku obrotowego 2021/2022 (styczeń – marzec 2022 r.) łączne przychody netto ze sprzedaży wyniosły 61,89 mln zł i były wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Coraz większe zainteresowanie aktywnym trybem życia przełożyło się na większą sprzedaż w obu kanałach, co skutkowało również otwarciem nowych placówek firmy.

 

Sportowy relaks

Aż 44% Polaków twierdzi, że obecnie są bardziej aktywni fizycznie niż przed pandemią – wynika z raportu Mastercard Sport Economy Index. Co ciekawe, konieczność izolacji oraz unikanie dużych skupisk spowodowało, że nadal – pomimo zniesienia obostrzeń – aż 60% osób woli uprawiać sport w domu lub na świeżym powietrzu niż na siłowni, basenie czy hali sportowej.
Wszystko wskazuje, że rok 2022 będzie kolejnym rokiem, podczas którego Polacy będą rozwijać swoje pasje związane z aktywnością fizyczną – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A. Ostatnie wydarzenia na świecie – jak pandemia, czy obecnie trwająca wojna – negatywnie wpływają na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Potrzebujemy więc zacząć wdrażać odpowiednie rozwiązania, które pomogą zapobiec negatywnym skutkom tych wydarzeń na nasze zdrowie. Dlatego tym bardziej cieszy nas fakt, że społeczeństwo polskie dostrzegło ten problem i coraz więcej osób interesuje się sportem. Widać to po wynikach naszej firmy – dodaje.

INTERSPORT Polska S.A. według wstępnych szacunków w IV kwartale roku obrotowego 2021/2022, tj. od 1 stycznia do 31 marca 2022 r., osiągnął łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 61 893 tys. zł. Były one wyższe o 80,5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Co więcej, narastająco w okresie od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2022 r. Spółka osiągnęła łączne przychody ze sprzedaży w wysokości 231 777 tys. zł, czyli o 48,3% wyższe w stosunku do poprzedniego roku obrotowego.

Coraz większe zainteresowanie

Według raportu Mastercard Sport Economy Index ponad połowa respondentów wskazała, że w ciągu minionych 18 miesięcy wydała więcej na sprzęt sportowy niż przed okresem pandemii. W 2021 r. co piąty badany (20%) na ten cel przeznaczył od 551 do 1 380 zł.

- Obserwując coraz większe zainteresowanie produktami sportowymi, postanowiliśmy wdrożyć odpowiednie działania, które następnie przełożyły się na wyniki finansowy firmy. Przede wszystkim była to zmiana strategii w zakresie polityki handlowej, działania dotyczące optymalizacji doboru oferty i dostawców oraz zmiana ekspozycji kluczowych kategorii produktowych. Rozwój biznesu postrzegamy również przez pryzmat testowania nowych konceptów sklepów w obu kanałach sprzedaży. Aktualnie w fazie próbnej są trzy nowe koncepty, najbardziej obiecującym jest Click & Collect, który głownie wspiera kierunek rozwoju sprzedaży internetowej. W celu ułatwienia naszym Klientom dokonywania zakupów postanowiliśmy w dalszym ciągu inwestować w nasz kanał internetowy, przygotowując narzędzia wspierające obsługę Omnichannel naszych klientów

– mówi Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT Polska S.A.

Nowe placówki INTERSPORT powstały w CH FOCUS MALL w Zielonej Górze, w CH DEKADA w Olsztynie oraz Zakopane Krupówki. Ich otwarcie wpisuje się w strategię Spółki zakładającą możliwość sprzedaży w obiektach handlowych umożliwiających klientom bezpośredni i łatwiejszy dostęp do lokalu, w którym poza ofertą odzieżowo-obuwniczą można będzie również odnaleźć bogatą propozycję sprzętu sportowego i jego serwisu.

Nowe salony – działające w formule „Pick-up point” – to również kolejny krok w kierunku digitalizacji sprzedaży. W 2022 roku INTERSPORT planuje dalszy rozwój i kolejne otwarcia nowych sklepów.

Tagi: INTERSPORT Polska Marek Kaczmarek Podsumowania i wyniki finansowe
Oceń artykuł:

Źródło: Intersport

Intersport: W IV kwartale przychody ze sprzedaży wyższe o 80,5%

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.