Kaufland w roku finansowym 2020 osiągnął 11 mld zł przychodów ze sprzedaży

2021-07-20 | 14:00

Miniony rok obrotowy, mimo trudnej sytuacji społeczno-gospodarczej, był dla sieci Kaufland dobry pod względem przychodów ze sprzedaży. Wypracowanie takiego wyniku finansowego było możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii ekspansji marki, a także umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności związane z epidemią COVID-19. 

Nie tylko kwota przychodów ze sprzedaży robi wrażenie. W minionym roku obrotowym detalista zapłacił blisko 770 milionów złotych podatków, opłat i innych danin, w tym ok. 100 milionów złotych podatku CIT odprowadzonego przez wspólników. Pandemia nie zahamowała również procesów inwestycyjnych – w podanym okresie Kaufland wsparł rozwój polskiej gospodarki, przeznaczając na rozwój w Polsce ponad pół miliarda złotych. Co więcej, mimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej, firma nie wstrzymała również procesów rekrutacyjnych, zatrudniając w 2020 roku ponad 2 600 osób. 

Klucz do sukcesu 
Osiągnięcie takich wyników finansowych było możliwe przede wszystkim dzięki konsekwencji w realizowaniu strategii dynamicznej ekspansji, rozwoju konceptu one-stop-shopping, a także umiejętności adaptacji do sytuacji związanej z wybuchem epidemii COVID-19, skoncentrowanej przede wszystkim na zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom i klientom. 

Mimo niesprzyjających warunków społeczno-gospodarczych kontynuowaliśmy przyjętą strategię, otwierając kolejne sklepy oraz modernizując już istniejące, aby zagwarantować klientom maksymalny komfort zakupów. Skupiliśmy się również na rozwoju konceptu one-stop-shopping, który w czasie pandemii szczególnie zyskał na znaczeniu. Osoby odwiedzające nasze placówki mogą nie tylko wybierać spośród kilkunastu tysięcy produktów oferowanych przez naszą sieć, ale także korzystać z różnorodnych usług najemców naszych pasaży. W związku z rosnącą popularnością zakupów online umożliwiliśmy w całej sieci Kaufland nadawanie oraz odbiór paczki przy okazji wizyty w naszych sklepach. Na uwagę zasługują także wszystkie nasze działania, jakie podjęliśmy w trosce o zdrowie pracowników oraz klientów, wśród których możemy wymienić m.in. wyposażenie wszystkich placówek w stacje do dezynfekcji rąk czy przeprowadzenie specjalnej kontroli, która potwierdziła, że standardy w zakresie bezpieczeństwa i higieny w naszej sieci są przestrzegane na najwyższym poziomie

– mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska. 

Umiejętność adaptacji 
Aby odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów, Kaufland zadbał o rozwój cyfrowych rozwiązań zarówno w kontekście sklepów stacjonarnych, jak i sprzedaży w kanale e-commerce. W związku z rosnącą popularnością transakcji bezgotówkowych detalista zamontował kasy samoobsługowe w kolejnych sklepach, dzięki czemu z możliwości bezkontaktowej obsługi mogą już korzystać klienci ponad 120 placówek Kaufland. Sieć wspólnie z Paybackiem wdrożyła również nową funkcję geolokalizacji na urządzeniach mobilnych, dzięki której klienci w prosty sposób zyskują informacje o aktualnych promocjach bezpośrednio w sklepie. We wszystkich marketach pojawiły się również specjalne terminale, z pomocą których można zarejestrować kartę, aktywować kupony umożliwiające zbieranie dodatkowych punktów oraz sprawdzić saldo punktów dostępnych na koncie. 

Kaufland otworzył się również na rozwiązania z zakresu e-commerce, umożliwiając klientom zdalną rezerwację produktów za pośrednictwem click & collect. Dzięki współpracy z Everli w ponad 30 miastach można także zakupić produkty sieci z dostawą do domu.

Oprócz rozwiązań ułatwiających klientom codzienne, zakupy przez ostatnie kilkanaście miesięcy Kaufland pracował również nad rozwojem asortymentu odpowiadającego aktualnym trendom. W związku z rosnącym zainteresowaniem konsumentów zdrowym odżywianiem detalista w każdym markecie utworzył specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, oferując w nich produkty dla osób o specjalnych wymaganiach w zakresie diety. Sieć rozszerzyła także asortyment marek własnych o kolejne produkty wegańskie i wegetariańskie marki K-take it veggie, produkty ekologiczne marki K-Bio, a także artykuły pochodzące od polskich dostawców marki K-Stąd Takie Dobre!. 

Tagi: Gunnar Günther Kaufland Kaufland Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Kaufland

Kaufland w roku finansowym 2020 osiągnął 11 mld zł przychodów ze sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.