KiK nie zwalnia tempa – kierunek: 450 sklepów

2022-08-01 | 21:35

Niesłabnące działania ekspansyjne, przekroczenie liczby 430 sklepów w Polsce oraz 4000 sklepów w Europie, a także intensywne, warte ponad 5 000 000 euro, działania pomocowe dla uchodźców z Ukrainy – tak prezentuje się bilans dotychczasowych działań sieci sklepów KiK w 2022 roku. Jak wyglądają plany na kolejne miesiące? O tym rozmawiamy z Robertem Boguszewskim, dyrektorem generalnym sieci sklepów KiK.

Sieć sklepów KiK jest obecna w Polsce od 10 lat. Jednym z głównych celów firmy jest ekspansja na polskim rynku, utrzymana w tempie około 50 nowych sklepów rocznie. Od kilku lat KiK z sukcesem realizuje założenia na tym poziomie. Czy podobnie będzie i w tym roku?

– Pomimo że mamy już ponad 430 sklepów KiK w całej Polsce, chcemy powiększać naszą sieć. Wiemy, że na polskim rynku wciąż jest jeszcze miejsce na kolejne sklepy KiK, co wynika z naszych analiz, ale jest też potwierdzane przez zapytania klientów, które pojawiają się w mediach społecznościowych KiK. Aktualnie dążymy do osiągnięcia liczby 650 sklepów w Polsce, chociaż już dzisiaj mogę powiedzieć, że nie jest to liczba docelowa, a jedynie kierunek dalszej ekspansji. W kolejnych tygodniach czeka nas wiele nowych otwarć. O szczegółach będziemy informować na bieżąco, ale mogę zdradzić, że na liście lokalizacji są zarówno debiuty – czyli miejsca, w których dotąd nie było sklepu KiK, jak i dobrze znane miasta, w których funkcjonuje już co najmniej jeden sklep naszej sieci

– komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

„Stale niskie ceny”

Założenia ekspansyjne KiK odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia lokalu – preferowana to około 650 mkw., komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

– Jestem dumny, że KiK jest ważną częścią polskiego rynku dyskontów niespożywczych i nie boję się mówić o tym, że przyczyniliśmy się do wzrostu popularności tego formatu. Na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się oczekiwania i świadomość polskiego klienta, do których staramy się dostosowywać, pozostając przy tym wiernym zasadzie oferowania dobrych jakościowo produktów w korzystnych cenach. Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji gospodarczej, wskutek której robienie tańszych zakupów dla wielu osób już nie jest „łowieniem” okazji, tylko koniecznością – opowiada Robert Boguszewski.

Pomoc potrzebującym

W sierpniu dobiegnie końca akcja pomocowa KiK, skierowana do osób uciekających przed wojną w Ukrainie. Łącznie na rzecz pomocy potrzebującym przekazano ponad 5 000 000 euro, a działania były realizowane na terenie Polski, Słowacji, Węgier i Czech.

– Z uwagi na to, jak wiele uchodźców z Ukrainy pojawiło się w Polsce, postanowiliśmy działać i wesprzeć tych, którzy najbardziej tego potrzebowali. Pomoc była realizowana dwutorowo – pierwsza akcja miała miejsce jeszcze w marcu, kiedy to przekazaliśmy całego TIR-a z produktami z naszego asortymentu tekstylnego. Kolejnym krokiem było zorganizowanie wsparcia dla tych, którzy zdecydowali się zostać w Polsce na dłużej i mieli znacznie bardziej zróżnicowane potrzeby. Dlatego przygotowaliśmy ponad 100 000 kart zakupowych do zrealizowania w naszych sklepach, o wartości 100 zł każda. Zależało nam na tym, by karty trafiły w ręce najbardziej potrzebujących, dlatego postawiliśmy na współpracę z fundacjami i organizacjami, które skupiły swoje działania na pomocy uchodźcom. Współpracowaliśmy z wieloma fundacjami, jednak najszerzej zakrojona okazała się współpraca z Polskim Czerwonym Krzyżem, który dystrybuował karty w swoich lokalnych oddziałach, dzięki czemu pomoc była realizowana w całej Polsce – opowiada dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

KiK nie zamierza się zatrzymywać i deklaruje, że w kolejnych miesiącach usłyszymy o nowych otwarciach. 27 lipca br. sieć otworzyła sklep w Otwocku, a na drugą połowę sierpnia zaplanowane jest otwarcie sklepu w Skarżysku – Kamiennej. W planach KiK na kolejne miesiące 2022 roku jest osiągnięcie liczby 450 sklepów w naszym kraju.

Tagi: KiK Robert Boguszewski Rozwój sieci handlowych
Oceń artykuł:

Źródło: KiK

KiK nie zwalnia tempa – kierunek: 450 sklepów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.