Komputronik wzmacnia swoją pozycję na rynku

2020-09-10 | 15:00

Sklepy z elektroniką w ostatnich miesiącach przeżywają prawdziwe oblężenie. W czasie pandemii liczba transakcji wzrosła aż o 517%. Tak dobra koniunktura rynkowa pozwoliła Grupie Komputronik umocnić swoją pozycję na rynku dystrybutorów elektroniki w Polsce.

Jak wynika z raportu PMR oraz eMarketer Polska może się pochwalić największymi zwyżkami w handlu internetowym w ostatnich miesiącach. W porównaniu z czasem sprzed lockdownu ruch w e-sklepach wzrósł o 26%, podczas gdy średnia globalna to 16%. Jak wynika z najnowszych danych firmy Tpay wartość obrotów w przypadku elektroniki wzrosła w okresie pandemii aż o 430%. W II kwartale liczba transakcji zwiększyła się względem pierwszych trzech miesięcy br. o imponujące 517%.

W ten trend wpisuje się także Komputronik – właściciel najdłużej działającego sklepu internetowego w kraju. Pomimo wejścia w sanację w marcu br. Grupa Komputronik notuje wzrosty sprzedaży i generuje zysk. Spółka już w 2019 r. rozpoczęła proces optymalizacji, który trwa do dziś. W efekcie wprowadzonych zmian i podjętych działań, pomimo zmniejszenia przychodów w drugim kwartale o około 19% rok do roku, Grupa Komputronik prognozuje osiągnięcie analogicznego dochodu ze sprzedaży towarów i usług jak w roku ubiegłym – około 30 mln zł. Zysk w pierwszym kwartale Zarząd Spółki szacuje na 4,2 mln zł. Dokładne wyniki za I kwartał bieżącego roku finansowego Spółka przedstawi 15 października 2020 roku.

Postępowanie sanacyjne oraz pandemia COVID-19 wymusiły na nas przyspieszenie działań restrukturyzacyjnych. Dokonaliśmy zmniejszenia liczby sklepów własnych o jednostki mogące, w naszej ocenie, w najbliższej przyszłości utracić rentowność. Przeprowadziliśmy redukcję kosztów wynajmu powierzchni biurowych, podjęliśmy też ważny proces dostosowania wykorzystywanej powierzchni magazynowej do naszych aktualnych potrzeb. Wprowadziliśmy rygorystyczną dyscyplinę kosztową we wszystkich obszarach, nastawioną na maksymalizację efektów z ponoszonych wydatków. Zgodnie z zapowiedziami i przyjętą strategią skoncentrowaliśmy się na sprzedaży wybranych grup towarowych o najwyższej stopie zwrotu z zainwestowanego w ich utrzymywanie kapitału. Dzięki temu i rosnącemu popytowi na elektronikę wzmacniamy swoją pozycję na rynku 

- komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.

Po ponownym uruchomieniu sprzedaży w sklepach stacjonarnych Grupa Komputronik, podobnie jak cała branża retail odnotowała spadek liczby klientów. Frekwencja klientów w centrach handlowych mocno odbiegała od tej, jaką notowano w podobnych okresach w ubiegłych latach. Obecnie sytuacja powoli się stabilizuje i pomimo tego, iż ilość klientów nadal jest mniejsza, wśród nich jest znacznie więcej osób, które przychodzą w konkretnym celu i są zmotywowani do realizacji zakupów. Jak wynika z danych Spółki przekłada się to na znacznie większą konwersję zakupów.

Rozwiązania dla biznesu 
Pandemia COVID-19 mocno wpłynęła na funkcjonowanie przedsiębiorstw, które z dnia na dzień musiały przełączyć się na pracę zdalną. Ten proces wymagał wsparcia profesjonalnych integratorów IT, które pomogły wdrożyć odpowiednie rozwiązania i przede wszystkim zabezpieczyć dane firm.

Dla nas jako integratora IT, który posiada ogromne kompetencje i doświadczenie, ten czas był bardzo intensywny. W ostatnich miesiącach otrzymaliśmy wiele zapytań i próśb o pomoc we wdrożeniu efektywnych rozwiązań dla biznesu. Dzięki elastyczności oraz dobrym relacjom z producentami i dystrybutorami udało nam się przygotować spersonalizowane oferty pod kątem każdego klienta i je skutecznie wdrożyć 

- mówi Jarosław Bańkowski, dyrektor sprzedaży Komputronik Biznes.

Pandemia spowodowała wstrzymanie większości małych i średnich inwestycji infrastrukturalnych. Duże inwestycje nie spowolniły z powodów finansowych, ale ze względu na słabą dostępność sprzętu i ograniczoną moc przerobową. Ostatnie tygodnie przyniosły jednak większa stabilizację i odmrożenie zaplanowanych wcześniej inwestycji. Jak wynika z danych Komputronik Biznes największym zainteresowaniem przedsiębiorstw cieszą się głównie rozwiązania sieciowe i serwerowe, w których wykorzystywana jest technologia Aruba i Cisco, aplikacje biznesowe takie jak elektroniczny obieg dokumentów - JobRouter i e-commerce – autorskie rozwiązanie Netcorner. W ostatnich tygodniach spółka zrealizowała także wiele wdrożeń z zakresu outsourcingu druku i IT.

Tagi: Komputronik Wojciech Buczkowski Grupa Komputronik Jarosław Bańkowski
Oceń artykuł:

Źródło: Komputronik

Komputronik wzmacnia swoją pozycję na rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.