Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki

2021-06-10 | 12:00

Lidl Polska to firma społecznie odpowiedzialna, która na co dzień podejmuje wiele inicjatyw z obszaru CSR związanych m.in. ze środowiskiem, społecznościami lokalnymi, pracownikami i klientami. Działania sieci zostały docenione. Podczas jubileuszowej – X edycji – Listków CSR Polityki Lidl Polska otrzymał Złoty Listek CSR, a strategia firmy – REset Plastic została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Tygodnik Polityka już po raz 10. przeanalizował działalność firm pod kątem rozwiązań wspierających odpowiedzialne zarządzanie w odniesieniu do normy ISO 26000. W tegorocznej edycji docenione zostały działania sieci Lidl Polska, która otrzymała wyróżnienie Złoty Listek CSR. Ponadto strategia, według które działa Lidl Polska – REset Plastic – została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

W tegorocznym zestawieniu wzięły udział 124 firmy. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrano laureatów – tylko 14 z nich otrzymało prestiżowy Złoty, który jest wyrazem posiadania najwyższych standardów zarządzania CSR w firmie. 

Złoty Listek CSR to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. W Lidl Polska działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmują ważną  pozycję – cele z obszaru CSR są przez nas uwzględnione w specjalnej strategii na lata 2020-2025. Nieustannie dążymy do ich zrealizowania, a każdy pracownik Lidl Polska ma realny wpływ na wykonanie naszej strategii. Cieszymy się, że nasze aktywności zostały zauważone i nagrodzone tak ważną nagrodą. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w dalszym ciągu będziemy podejmować się działań, które mają pozytywny wpływ na nasze otoczenie

– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

Lidl troszczy się o lepsze jutro
Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii Lidl Polska. Firma działa w ramach czterech obszarów, na który ma największy wpływ: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw, procesy Lidl Polska oraz klienci i społeczeństwo. 

Obecnie jednym z globalnych wyzwań jest nadmierna produkcja opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego głównym priorytetem Lidla w obszarze wpływu na środowisko jest regularna eliminacja plastiku wszędzie, gdzie jest to możliwe. Firma nieustanie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Lidl Polska dba również o to, aby produkty w sklepach pochodziły ze zrównoważonych źródeł i były wytwarzane z poszanowaniem środowiska i praw pracowniczych oraz wspierały zdrowe nawyki żywieniowe. Wybierając produkty z certyfikatami takimi jak Fair Trade czy UTZ, klient ma pewność, że pochodzą one z upraw nie eksploatujących naturalnych zasobów i wspierających rozwój lokalnych społeczności. Poprzez zwiększanie asortymentu bio i wege sieć buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Lidl Polska skraca również łańcuchy dostaw – ponad 70% obrotu firmy jest generowana przez polskich dostawców. Dostawcy sieci są zobligowani do przestrzegania surowych norm jakościowych, np. Lidl Polska wymaga, by w warzywach i owocach było o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin niż pozwalają na to regulacje UE. 

Równie ważne jest dla sieci bycie dobrym pracodawcą. Oprócz przejrzystych, bardzo konkurencyjnych i równych zasad wynagradzania Lidl Polska oferuje szerokie pakiety benefitów oraz możliwości rozwoju i awansu. Aby promować równość wynagrodzeń w innych firmach, firma corocznie przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. W ramach działań na rzecz społeczeństwa, długofalowo współpracuje z takimi organizacjami jak Banki Żywności i Caritas Polska, przeciwdziałając m.in. marnowaniu żywności. Ważnym partnerem dla Lidl Polska jest również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Przez 12 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji aż 33 miliony złotych.

Tagi: Aleksandra Robaszkiewicz Lidl Polska
Oceń artykuł:

Źródło: Lidl Polska

Zobacz także

Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.