6 grudnia 2017 oficjalnie Marek Piechocki, Prezes LPP dołączył do grona członków zwyczajnych stowarzyszenia FBN Poland zrzeszającego prężnie rozwijające się firmy rodzinne. Ideą nadrzędną tej organizacji jest budowanie ducha przedsiębiorczości i wspieranie biznesmenów, którzy rozwijają swoje firmy z myślą o kolejnych pokoleniach przy zachowaniu etyki i wartości rodzinnych.
LPP od dawna wyraźnie podkreśla, że jest społecznie odpowiedzialną polską firmą rodzinną, dla której zrównoważony rozwój oparty na etyce, dobrych praktykach, a przede wszystkim wzajemnym wsparciu to nadrzędne wartości. Zwykle to firmy rodzinne postrzegane są na świecie jako najsilniejsze ogniwa gospodarki, które zapewniają rozwój i trwałość przez pokolenia. Nie inaczej jest w przypadku gdańskiej firmy – lidera branży odzieżowej w Polsce.
- Myślimy o LPP jako o firmie rodzinnej, bo chcę by moje dzieci w przyszłości wsparły mnie w jej rozwoju. Jeden z moich synów nabiera doświadczenia w Reserved, drugi zasiada w Radzie Nadzorczej. Firmę tworzyliśmy od zera z Jerzym Lubiańcem, kolegą z czasów studenckich i w takiej formule rozwijamy ją po dziś dzień. Nasz sukces jest możliwy dzięki rodzimemu kapitałowi i naszej determinacji, do pozostania w niej udziałowcami większościowymi. Najważniejsze dla nas jest dobro firmy i pracujących w niej ludzi, a nie krótkoterminowe zyski
– mówi Marek Piechocki, Prezes LPP
Jak pokazuje rzeczywistość, takie podejście do biznesu procentuje. Dzisiaj firma LPP jest jedną z 20 największych spółek akcyjnych notowanych na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Zatrudnia 25 tysięcy ludzi. Jej produkty obecne są w 20 krajach świata. Niedawno LPP wyróżnione zostało także w konkursie Międzynarodowy Czempion w kategorii „Eksporter – duże przedsiębiorstwo”.
Przystąpienie do Stowarzyszenia Firm Rodzinnych (FBN Poland) obok takich sztandarowych firm polskich jak: Solaris, Ochnik, czy Yes Biżuteria jest ukoronowaniem wysiłków i konsekwencji twórców LPP.
- Cieszę się, że nasz pomysł na biznes sprzed lat, dziś rozwinął się w sprawnie działającą firmę odzieżową z korzeniami w naszym kraju. Możemy tworzyć miejsca pracy dla wysoko wykwalifikowanych specjalistów, kreować ciekawe produkty, które znajdują swoich odbiorców na całym świecie. Robimy to dla siebie, ale i dla młodych ludzi, którzy zyskują doświadczenie w naszej firmie. Tym bardziej cieszę się, że przystąpiliśmy do stowarzyszenia FBN Poland, któremu bliska jest idea tworzenia biznesu z myślą o kolejnych pokoleniach - dodaje Marek Piechocki.