LPP podsumowuje kampanię edukacyjną „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”.

2023-02-03 | 11:55

Rozpoczęta w ubiegłym roku kampania LPP „Dbaj o ubranie” to odpowiedź polskiego producenta odzieży na potrzebę promowania bardziej odpowiedzialnego podejścia do użytkowania tekstyliów. Po ponad 6 miesiącach, firma podsumowuje efekty pierwszego w jej historii projektu edukacyjnego, który stał się elementem szerszej komunikacji i wyrazem odpowiedzialności lidera branży za podnoszenie świadomości ekologicznej konsumentów i uwrażliwienie ich na potrzebę wydłużania życia ubrań, a przez to zmniejszanie śladu węglowego. 

LPP od kilku już lat konsekwentnie realizuje postanowienia swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju For People For Our Planet, będącej odpowiedzią spółki na obecne wyzwania klimatyczne. Jako firma świadoma swojej roli w tworzeniu mody bardziej przyjaznej środowisku i wydłużaniu życia ubrań, zdaje sobie sprawę, że odpowiedzialność producenta nie kończy się na wytworzeniu i sprzedaży produktów. Zainicjowany w ubiegłym roku projekt miał na celu zwiększenie wrażliwości i wiedzy konsumentów na temat prawidłowej pielęgnacji odzieży i tego, w jaki sposób przekłada się ona na środowisko.

- Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału bardziej przyjaznych środowisku produktów w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. Badanie, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku, utwierdziło nas w przekonaniu, jak wiele jest do zrobienia w tej kwestii. Wyniki pokazały ilu z nas nadal nie wie, że pielęgnując ubrania w odpowiedni sposób, można nie tylko przedłużyć ich żywotność, oszczędzić pieniądze, ale i ograniczyć nasz ślad węglowy. Dlatego podjęliśmy decyzję o zainicjowaniu kampanii „Dbaj o ubranie”. Zależało nam przede wszystkim na dotarciu do jak największej liczby osób i zaangażowaniu ich w nasz projekt

- wyjaśnia Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Celem było także wywołanie dyskusji na temat wpływu każdego z nas na otoczenie, a w szczególności nawyków konsumenckich na zmniejszenie ilości emisji, oszczędność wody i energii. Dzięki przygotowanym w ramach kampanii narzędziom jak strona internetowa z poradami (www.dbajoubranie.pl), kalkulator emisji i chatbot, program pomagał konsumentom zrozumieć jak codzienne czynności wpływają nie tylko na stan odzieży, ale mają także bezpośrednie przełożenie na środowisko. Poprzez zaangażowanie ekspertów oraz influencerów, a także dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji i niestandardowych form przekazu, kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców.

- Zainteresowanie, jakim cieszyły się wśród konsumentów poszczególne aktywacje realizowane w ramach kampanii pokazuje, że temat pielęgnacji ubrań wciąż pozostaje dla naszych klientów nieodkrytą skarbnicą wiedzy. Chatbot stworzony na potrzeby tej kampanii udzielił przeszło 22 500 odpowiedzi z poradami, jak odczytywać symbole z metek i pielęgnować ubrania w zależności od materiału, z którego są uszyte. Z kolei, dzięki kalkulatorowi emisji, będącym prawdopodobnie pierwszym na świecie narzędziem do pomiaru wpływu procesu pielęgnacji ubrań na środowisko, ponad 1500 osób wyliczyło swój ślad węglowy i poznało sposób na jego zmniejszenie

- wymienia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

W trakcie kampanii nie zapomniano też o narzędziach, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród młodych konsumentów branży odzieżowej. Dzięki współpracy z influencerami kampania „Dbaj o ubranie” zyskała na TikToku blisko 10 000 000 wyświetleń, zaś w wyzwaniu na tej platformie wzięło udział prawie 1500 osób. Poprzez instagramową współpracę z influencerami, kampania dotarła także do ponad 580 000 odbiorców, dając im przestrzeń do wymiany spostrzeżeń. W mediach pojawiło się z kolei ponad 70 publikacji, co wygenerowało zasięg przekraczający 52 000 000.

- Cieszymy się, że udało nam się dotrzeć z kampanią do tak szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, że wielu z nich - dzięki naszym narzędziom i poradom - zmieniło nawyki i bardziej świadomie zaczęło pielęgnować odzież albo przynajmniej rozważa taki krok. To motywuje do dalszego dialogu, bo razem możemy więcej - podsumowuje Dorota Jankowska-Tomków.

Tagi: CSR Dorota Jankowska-Tomków Kampanie marketingowe LPP Ewa Janczukowicz-Cichosz
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP podsumowuje kampanię edukacyjną „Dbaj o ubranie. Czytaj. Sprawdzaj. Pielęgnuj”.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.