LPP od kilku już lat konsekwentnie realizuje postanowienia swojej Strategii Zrównoważonego Rozwoju For People For Our Planet, będącej odpowiedzią spółki na obecne wyzwania klimatyczne. Jako firma świadoma swojej roli w tworzeniu mody bardziej przyjaznej środowisku i wydłużaniu życia ubrań, zdaje sobie sprawę, że odpowiedzialność producenta nie kończy się na wytworzeniu i sprzedaży produktów. Zainicjowany w ubiegłym roku projekt miał na celu zwiększenie wrażliwości i wiedzy konsumentów na temat prawidłowej pielęgnacji odzieży i tego, w jaki sposób przekłada się ona na środowisko.
- Czujemy się tak samo odpowiedzialni za zwiększanie udziału bardziej przyjaznych środowisku produktów w ofercie naszych marek, jak i za promowanie świadomego podejścia do pielęgnacji odzieży wśród naszych klientów. Badanie, które przeprowadziliśmy w ubiegłym roku, utwierdziło nas w przekonaniu, jak wiele jest do zrobienia w tej kwestii. Wyniki pokazały ilu z nas nadal nie wie, że pielęgnując ubrania w odpowiedni sposób, można nie tylko przedłużyć ich żywotność, oszczędzić pieniądze, ale i ograniczyć nasz ślad węglowy. Dlatego podjęliśmy decyzję o zainicjowaniu kampanii „Dbaj o ubranie”. Zależało nam przede wszystkim na dotarciu do jak największej liczby osób i zaangażowaniu ich w nasz projekt
- wyjaśnia Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.
Celem było także wywołanie dyskusji na temat wpływu każdego z nas na otoczenie, a w szczególności nawyków konsumenckich na zmniejszenie ilości emisji, oszczędność wody i energii. Dzięki przygotowanym w ramach kampanii narzędziom jak strona internetowa z poradami (www.dbajoubranie.pl), kalkulator emisji i chatbot, program pomagał konsumentom zrozumieć jak codzienne czynności wpływają nie tylko na stan odzieży, ale mają także bezpośrednie przełożenie na środowisko. Poprzez zaangażowanie ekspertów oraz influencerów, a także dzięki wykorzystaniu wielu kanałów komunikacji i niestandardowych form przekazu, kampania dotarła do szerokiego grona odbiorców.
- Zainteresowanie, jakim cieszyły się wśród konsumentów poszczególne aktywacje realizowane w ramach kampanii pokazuje, że temat pielęgnacji ubrań wciąż pozostaje dla naszych klientów nieodkrytą skarbnicą wiedzy. Chatbot stworzony na potrzeby tej kampanii udzielił przeszło 22 500 odpowiedzi z poradami, jak odczytywać symbole z metek i pielęgnować ubrania w zależności od materiału, z którego są uszyte. Z kolei, dzięki kalkulatorowi emisji, będącym prawdopodobnie pierwszym na świecie narzędziem do pomiaru wpływu procesu pielęgnacji ubrań na środowisko, ponad 1500 osób wyliczyło swój ślad węglowy i poznało sposób na jego zmniejszenie
- wymienia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.
W trakcie kampanii nie zapomniano też o narzędziach, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród młodych konsumentów branży odzieżowej. Dzięki współpracy z influencerami kampania „Dbaj o ubranie” zyskała na TikToku blisko 10 000 000 wyświetleń, zaś w wyzwaniu na tej platformie wzięło udział prawie 1500 osób. Poprzez instagramową współpracę z influencerami, kampania dotarła także do ponad 580 000 odbiorców, dając im przestrzeń do wymiany spostrzeżeń. W mediach pojawiło się z kolei ponad 70 publikacji, co wygenerowało zasięg przekraczający 52 000 000.
- Cieszymy się, że udało nam się dotrzeć z kampanią do tak szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, że wielu z nich - dzięki naszym narzędziom i poradom - zmieniło nawyki i bardziej świadomie zaczęło pielęgnować odzież albo przynajmniej rozważa taki krok. To motywuje do dalszego dialogu, bo razem możemy więcej - podsumowuje Dorota Jankowska-Tomków.