LPP wdrożyło program wsparcia pracowników i ich najbliższych

2022-11-28 | 12:27

Polska grupa odzieżowa LPP uruchomiła nowy program wellbeingowy „heLPP” dedykowany pracownikom i ich najbliższym, którzy mogą nieodpłatnie i anonimowo skorzystać z eksperckich porad psychologów, doradców finansowych i prawnych. Decyzja o wdrożeniu dodatkowego projektu w obszarze employer brandingowym stanowi odpowiedź firmy na dynamicznie zmieniające się otoczenie oraz związane z tym nowe wyzwania i potrzeby pracowników.

Współczesny rynek pracy wymaga wyjątkowej troski o komfort pracowników, a ich jeszcze większe uznanie zyskują firmy dbające o to, by miejsce pracy funkcjonowało w oparciu o trwałe wartości i sprzyjało rozwojowi otwartej kultury organizacyjnej. To są właśnie te obszary, z którymi obecnie pracownicy chcą się identyfikować, ale też w dużym stopniu wpływają one na poczucie bezpieczeństwa i gwarancję możliwości realizacji celów zawodowych w niepewnym otoczeniu społeczno-gospodarczym. Ostatnie lata stanowiły dla LPP egzamin z umiejętności zarządzania sytuacjami kryzysowymi, wpływającymi na nastroje całej organizacji, w tym każdego z pracowników. Zmienność otoczenia i poważne wyzwania związane z nowymi okolicznościami odcisnęły swoje piętno, otwierając przestrzeń do zupełnie nowych potrzeb.

- Employer branding dzisiejszych czasów to już nie tylko standardowe benefity, które znamy  z ofert wielu firm od lat. Od początku naszej działalności priorytetem jest dla nas komfort i zdrowie pracowników. Jako odpowiedzialny pracodawca, mamy na względzie nie tylko zapewnienie odpowiednich warunków do rozwoju zawodowych pasji i kreatywności, ale również dostosowanie odpowiedniej oferty benefitowej. Dlatego z dużą uważnością wsłuchujemy się w potrzeby naszych zespołów, mając świadomość jak ważną rolę w życiu każdego z nas, szczególnie w tak dynamicznych i niepewnych czasach, odgrywa zdrowie psychiczne i work-life balance

– podkreśla Agata Osmólska, HR business partner w LPP.

Społeczna odpowiedzialność wpisana w biznesową strategię działań LPP, odpowiada nie tylko na potrzeby zewnętrznego otoczenia firmy, ale także na wyzwania związane z budowaniem środowiska przyjaznego obecnym i przyszłym pracownikom. Efektem umiejętności elastycznego reagowania na coraz częściej pojawiające się wśród nich głosy związane z dbaniem o komfort psychiczny, jest wdrożony w tym roku przez polskiego producenta odzieży program wellbeingowy  „heLPP”.

Nowa inicjatywa umożliwia pracownikom szybki, bezpłatny i anonimowy dostęp do pomocy ekspertów, którzy swoim doświadczeniem mogą pomóc w radzeniu sobie z codziennymi trudnościami. W tym zakresie firma oferuje wsparcie w trzech obszarach: psychologicznym, finansowym i prawnym. Zainteresowani za pomocą chatu, strony internetowej oraz telefonicznie mogą zgłaszać swoje potrzeby konsultacji z psychologiem, by lepiej radzić sobie z towarzyszącym uczuciem lęku i niepokoju, nasilającym się szczególnie w niepewnych czasach czy w sytuacjach kryzysowych. W ramach programu pracownicy i ich bliscy mają również możliwość kontaktu z ekspertami z zakresu finansów i prawa, podczas którego mogą omówić sprawy związane np. z prawem podatkowym i rodzinnym czy planowaniem budżetu domowego.

- Wewnętrzną kampanię promocyjną programu rozpoczęliśmy jeszcze przed jego oficjalnym uruchomieniem od rozklejenia w biurach haseł wellbeingowych, które stały się motywem przewodnim naszych działań. Kolejnym krokiem było zaangażowanie pracowników w konkurs na nazwę programu. Otrzymaliśmy prawie 400 propozycji, wśród których największym uznaniem cieszyła się nazwa „heLPP”. Pozytywne reakcje jakie wzbudziliśmy takimi aktywnościami, przełożyły się na zainteresowanie samym programem. Dotychczas z pomocy ekspertów skorzystało już ponad 160 osób i ich najbliższych – wyjaśnia Krzysztof Barański, specjalista ds. employer brandingu w LPP.

Konsultacje ze specjalistami to nie jedyne, przygotowane w ramach projektu narzędzia. Poza dostępem do usługi, firma dociera do pracowników także poprzez angażujące webinary, których tematyka jest dopasowana do ich aktualnych potrzeb. Dotychczas w ramach programu odbyły się dwa spotkania online - „Równowaga życiowa? Znam tylko z Instagrama” oraz „Nie potrzebujesz supermocy, żeby się dogadać, czyli jak budować relacje w pracy”. W ich trakcie uczestnicy mieli okazję poznać techniki radzenia sobie ze stresem i narzędzia przywracające równowagę. Poznali także metody budowania relacji w miejscu pracy poprzez rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania, klarownego wyrażania myśli oraz odróżniania faktów od subiektywnych ocen. Do udziału w nich zgłosiło się ponad 600 pracowników, a na przyszły rok zostały już zaplanowane kolejne spotkania.

- Jako koordynatorka programu, a jednocześnie psycholog z zawodu i HR-owiec z pasji, wiem jak ważne jest wspieranie biznesu, którego siłę stanowią ludzie. Idea tego programu jest niezwykle bliska mojemu sercu, bowiem to co cenię sobie w mojej pracy najbardziej to kontakt z człowiekiem. Dzięki naszej otwartości na feedback pracownicy chętnie dzielą się swoją opinią, co pozwala nam wspólnie tworzyć i doskonalić program szyty na miarę potrzeb każdego z nich - dodaje Agata Osmólska.

Dotychczasowe efekty programu „heLPP” utwierdzają w przekonaniu, że wyjście poza podstawowy pakiet benefitów, a przede wszystkim objęcie programem wsparcia również bliskich, jest dobrym kierunkiem działania. Jest to potrzebne zwłaszcza w dzisiejszych coraz bardziej wymagających czasach, generujących nowe potrzeby wśród zespołów, ale też wyzwania dla pracodawców. Jak pokazuje praktyka, pracownik, który zmaga się z życiowymi trudnościami, ale ma możliwość i dostęp do poszukiwania rozwiązań oraz wiedzy merytorycznej specjalistów, znajduje w sobie więcej siły, aby stawiać im czoła.

Tagi: LPP Agata Osmólska Krzysztof Barański
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP wdrożyło program wsparcia pracowników i ich najbliższych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.