LPP wysoko ocenione w raporcie klimatycznym CDP Climate Change 2020

2021-02-09 | 12:00

W najnowszej edycji badania CDP Climate Change 2020, przeprowadzonego przez międzynarodową organizację Carbon Disclosure Project, LPP otrzymało wysoką ocenę „B”, tj.  wyższą aniżeli średnia dla branży, Europy i świata. To potwierdza znaczącą rolę polityki klimatycznej w strategii biznesowej gdańskiego przedsiębiorstwa.

Carbon Disclosure Project to międzynarodowa organizacja non-profit, która od lat bada poziom świadomości klimatycznej wśród przedsiębiorstw, miast i regionów. Dostarcza rzetelnych i sprawdzonych informacji na temat wpływu poszczególnych instytucji na środowisko, dążąc w ten sposób do zmotywowania ich do zmiany podejścia i budowy zrównoważonej gospodarki mającej długofalowo pozytywny impakt na ludzi i planetę. CDP zaprasza do udziału w programie i dokonuje oceny na podstawie odpowiedzi na pytania ujęte w ramach aż 11 grup kryteriów. Pozyskiwane informacje pomagają zidentyfikować rosnące wyzwania oraz wskazać na nowe, możliwe do realizacji inicjatywy, których wymagają dziś coraz częściej inwestorzy i klienci. Światowa gospodarka postrzega CDP jako złoty standard sprawozdawczości środowiskowej. Obecnie z tych danych korzysta ponad 500 inwestorów z całego świata. 

Organizacja prowadzi programy raportowania m.in. w takich obszarach jak łańcuch dostaw, zmiany klimatu czy gospodarowania zasobami wodnymi oraz leśnymi. W tegorocznej edycji programu w obszarze zmian klimatu, analizą objęto prawie 10 tys. firm z całego świata. Spośród zaproszonych do raportowania 70 spółek z Polski notowanych na warszawskiej GPW - udział w badaniu wzięły tylko 24 przedsiębiorstwa. Metodologia oceny sprowadza się do dziewięciostopniowej skali alfabetycznej, zaczynając od „A” aż do „F”*, która w ramach 11 grup kryteriów pokazuje poziom świadomości klimatycznej spółki i stopień implementacji działań w procesach zarządzania. Polski producent odzieży otrzymał ocenę „B”, dołączając tym samym do międzynarodowego grona 36% firm z tak obiecującym wynikiem. Spółka uplasowała się nie tylko powyżej średniej europejskiej, ale i światowej – które uzyskały notę „C”, ale także powyżej średniej dla branży retail wynoszącej „B minus”.

Bardzo cieszy nas wynik tegorocznego raportu CDP oraz fakt, że znaleźliśmy się w gronie firm, które tak jak my, w swojej codziennej działalności podejmują skoordynowane działania na rzecz środowiska. Szczególnym powodem do naszej dumy jest fakt uzyskania przez LPP wyniku lepszego od średniej w branży, a nawet średniej europejskiej. To potwierdza naszą konsekwencję w dążeniu do zrównoważonego rozwoju

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. 

Wyniki raportu opracowywane są na podstawie formularzy dostarczonych przez spółki. Spośród 11 ocenianych obszarów, na ostateczny bardzo dobry wynik LPP wpływ miało uzyskanie oceny „A” w aż 3 kategoriach: emisje w zakresie 3, zarządzanie kwestiami klimatycznymi oraz inicjatywy zmierzające do redukcji śladu węglowego. Bardzo wysoko oceniono także transparentność w zakresie ryzyk, emisję w zakresie 1 i 2 (bezpośrednie oraz pośrednie energetyczne emisje gazów cieplarnianych) oraz zaangażowanie w łańcuchu wartości czy stawiane cele klimatyczne. 

Warto zwrócić uwagę na wysoką ocenę „A” przyznaną LPP w kryterium „Emisji w zakresie 3”. Spółka bez wątpienia wyróżnia się na tle sektora retail na całym świecie, dla którego średnia wynosi „D”. W nomenklaturze CDP oznacza to, że branża dostrzega wyzwania i pisze o nich wprost w raporcie, ale nie podejmuje działań w tym obszarze. Emisje w zakresie 3 są bardzo ważne, ale jednocześnie niezwykle trudne i czasochłonne do wyliczenia. Analiza wymaga obliczenia śladu węglowego z działalności firmy w całym łańcuchu wartości, czyli nie tylko z wytworzenia czy wyhodowania surowców, produkcji ubrań, transportu, ale również z fazy użytkowania produktów przez klientów. LPP wie, że to właśnie w tym obszarze powstaje najwięcej wyzwań i na tym skupiła swoje działania. Świadczy to nie tylko o wysokiej świadomości klimatycznej firmy, ale przede wszystkim o skali wysiłku włożonego w obliczenia emisji tego obszaru

– mówi Michał Stalmach, manager ds. zrównoważonego rozwoju w Bureau Veritas Polska. 

Spółka LPP od lat zwiększa zasięg swoich działań na rzecz ograniczania negatywnego wpływu na środowisko. W ramach nowej strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025 dokonała jednak fundamentalnej zmiany w podejściu do prowadzenia biznesu, czyniąc ją integralnym elementem strategii rozwojowej.

Wyniki raportu CDP dają nam bez wątpienia dodatkowy powód do dumy. Pomimo trudnego dla stabilności biznesu 2020 roku, kontynuowaliśmy nasz ‘zielony zwrot’ w strategii biznesowej, czego efekty są już doceniane przez grono niezależnych ekspertów. Raportowanie niefinansowe, a tym samym transparentność firm nabiera coraz większego znaczenia nie tylko dla rynku kapitałowego i inwestorów, ale i klientów. Ta perspektywa staje się powoli częścią naszego otoczenia i z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia

– dodaje Przemysław Lutkiewicz.

*Objaśnienie ocen:

  • „A” oraz „A minus” (Leadership) - implementacja najlepszych praktyk,
  • „B” oraz „B minus” (Management) - podejmowanie skoordynowanych działań w kwestiach klimatycznych,
  • „C” oraz „C minus” (Awareness) - świadomość wpływu, wiedza nt. zagadnień klimatycznych,
  • „D” lub „D minus” (Disclosure) - brak działań, ale jest świadomość kwestii klimatycznych,
  • W sytuacji braku odpowiedzi na zaproszenie do raportu, podmiot otrzymuje ocenę „F”.
Tagi: Bureau Veritas Polska LPP Przemysław Lutkiewicz Carbon Disclosure Project Michał Stalmach
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

LPP wysoko ocenione w raporcie klimatycznym CDP Climate Change 2020

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.