Marka Sinsay z pierwszymi salonami we Włoszech i w Grecji

2023-01-31 | 13:50

Polska firma odzieżowa LPP debiutuje na kolejnych rynkach europejskich, uruchamiając pierwsze salony stacjonarne marki Sinsay we Włoszech i w Grecji. Otwarte na przełomie 2022/2023 r. sklepy we włoskim Marcon i greckim Heraklionie są kontynuacją planu ekspansji polskiej spółki odzieżowej na rynkach Europy Południowo-Zachodniej. Klienci nowych lokalizacji znajdą w nich pełen asortyment marki, obejmujący kolekcje modowe, kosmetyki i elementy wyposażenia wnętrz. Jeszcze w tym roku salony Sinsay pojawią się w kolejnych europejskich miastach, w tym m.in. w Mediolanie, Salonikach czy Atenach.

Portfolio LPP obejmuje pięć marek modowych, których oferta dostępna jest za pośrednictwem sklepów online i ponad 1,8 tys. salonów stacjonarnych w blisko 40 krajach. Zmiany w globalnej gospodarce spowodowały przekierowanie działań biznesowych spółki w stronę Europy Południowo-Zachodniej. Otwarcie pierwszych salonów Sinsay we Włoszech i w Grecji to kolejny etap planowanej ekspansji oraz rosnącego zainteresowania ofertą marki. W ujęciu omnichannelowym najmłodszy brand LPP odnotowuje obecnie największą dynamikę wzrostu – na poziomie 70 proc r/r, a jego sprzedaż w trzecim kwartale ub. r. przekroczyła 1,7 mld zł.

– Stabilna pozycja rynkowa naszej firmy jest zasługą wszystkich pięciu brandów LPP i dzięki osiąganym przez nie wynikom możemy szukać kolejnych okazji do rozwoju. Obecnie realizowana strategia ekspansji zagranicznej opiera się na dwóch mocnych filarach – flagowej marce Reserved oraz Sinsay, które wykazują największy potencjał wzrostu w ujęciu omnichannelowym. Duże zainteresowanie ofertą online we Włoszech przekonało nas do uruchomienia sprzedaży stacjonarnej Sinsay w tym kraju. Debiut w tym miejscu jest nieprzypadkowy. Rynek włoski traktujemy jako przyszłościowy również dla innych brandów. Takim obszarem jest też Grecja. Jesteśmy przekonani, że dostępność oferty zarówno w kanale e-commerce jak i w sprzedaży tradycyjnej przyczyni się do wzmocnienia naszej pozycji na Bałkanach, które już od kilku lat pozostają dla nas jednym z najważniejszych regionów

– komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Otwarty 27 stycznia br. sklep stacjonarny Sinsay w greckim Heraklionie to lokal o powierzchni ponad 1 tys. mkw. Wystrój wnętrza bazuje na jasnych i subtelnych kolorach, stanowiących tło dla energetycznych i barwnych kolekcji marki. Ofertę odzieży i akcesoriów uzupełniają elementy wyposażenia wnętrz, zabawki, akcesoria dla zwierząt oraz kosmetyki. Nowoczesną aranżacją wyróżnia się także pierwszy włoski salon stacjonarny Sinsay o pow. ponad 1,4 tys. mkw, otwarty 20 grudnia ub. r. w Marcon, w prowincji Wenecja. Z kolei już w pierwszym kwartale br. LPP planuje otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego marki w stolicy mody – Mediolanie, a w kolejnych miesiącach także w greckich Salonikach, czy Atenach.

- Od momentu ogłoszenia przez LPP planu wejścia na rynek włoski i grecki trwały prace nad uruchomieniem pierwszych salonów stacjonarnych w tych krajach. Planujemy otwierać nasze sklepy dokładnie tam, gdzie klienci nas potrzebują, blisko ich domów, tak by każdy mógł zaopatrzyć się w odzież oraz wyposażyć swój dom w modne akcesoria i dekoracje w korzystnych cenach. Jak pokazują nasze kilkumiesięczne już doświadczenia ze sprzedaży internetowej asortymentu Sinsay na rynku włoskim i greckim, oferta mocno wpasowała się w upodobania odbiorców z Europy Południowej. Stąd decyzja o uruchomieniu pierwszych salonów stacjonarnych we Włoszech, a teraz także w Grecji. Ewolucja marki zarówno poprzez rozbudowę sieci sprzedaży, jak i dopasowanie asortymentu do aktualnych oczekiwań, jest wynikiem rozwoju i dojrzewania brandu wraz z jego klientami dodaje Przemysław Lutkiewicz.

Sinsay zadebiutował na rynku w 2013 r. otwierając pierwsze salony w największych miastach w Polsce. W tym samym roku rozpoczęto ekspansję zagraniczną, uruchamiając sklepy stacjonarne w Czechach i na Litwie. Po 10 latach, dzięki dynamicznemu rozwojowi, Sinsay stał się drugim obok Reserved filarem LPP. Najbardziej przystępna cenowo marka w portfolio spółki, kiedyś adresowana wyłącznie do nastolatek, stała się miejscem zakupów dla całej rodziny i jest obecna już na 19 rynkach offline i 17 online. Pozytywne przyjęcie oferty Sinsay pokazuje, że inwestycje w rozwój najmłodszego brandu, w połączeniu ze strategią omnichannelową pozwalają LPP realizować kolejne cele biznesowe pomimo niestabilnej sytuacji rynkowej i geopolitycznej.

Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz Sinsay
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Marka Sinsay z pierwszymi salonami we Włoszech i w Grecji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.