Milion klientów w sklepach LANCERTO rocznie – optymalizacja portfolio trwa

2022-07-07 | 08:00

Każdego dnia salony z elegancką odzieżą LANCERTO odwiedza blisko trzy tysiące klientów, co daje rocznie blisko milion odwiedzających osób. Marka optymalizuje portfolio lokalizacji,  by ułatwić zakupy kolejnym klientom i rozwijać się w zgodzie z długofalową strategią.

Marka buduje swoje portfolio lokalizacji od 14 lat. Stawia na obecność wyłącznie w centrach handlowych w prestiżowych lokalizacjach, które mogą pochwalić się wysoką liczbą odwiedzin. Nawet pandemia nie zachwiała konsekwentną strategią rozwoju marki. Obecnie Lancerto posiada 43 własne salony (nie franczyzowe) zlokalizowane w 34 miastach.

- Nasza strategia rozwoju opiera się na dynamicznym dostosowaniu portfolio  do zmiennych rynkowych, przy równoczesnym zachowaniu najwyższej jakości produktu i obsługi. Dziś zakładamy optymistyczny plan nowych otwarć i rozbudowy sieci, ale pragmatyzm w obliczu nadchodzącego kryzysu gospodarczego powoduje, że jako plan B rozważamy ograniczenie najmniej rentownych lokalizacji

– zapowiada Michał Grochala, Brand Manager LANCERTO

Obecnie LANCERTO stawia na obecność w największych polskich aglomeracjach, szczególnie istotne są dla marki duże miasta tj. Wrocław, Warszawa, Katowice, Kraków i Trójmiasto.

„Co nie znaczy, że nie poszukujemy ciekawych lokalizacji w innych miejscach. Nieustannie prowadzimy zaawansowane negocjacje oraz planujemy kolejne otwarcia w tym i kolejnym roku. Docelowo nasza sieć w Polsce może liczyć 60-65 salonów” – dodaje Michał Grochala.

Rekordowy metraż i nowe lokalizacje LANCERTO

Dzięki planowanym otwarciom całkowita powierzchnia handlowa LANCERTO wzrośnie i przekroczy 5 tys. mkw.  Marka na początek włączy do swojej sieci nowy salon i powiększy już istniejący lokal. Stanie się to w trzecim kwartale tego roku.
- Skrupulatnie selekcjonujemy oferty, są to wyłącznie centra handlowe, które mogą pochwalić się dobrą odwiedzalnością. Jednak to nie jedyny aspekt, który bierzemy pod uwagę, liczy się też odpowiedni metraż, który pasuje do naszego konceptu, a także piętro i atrakcyjna lokalizacja w samym centrum handlowym – chodzi głównie bliskość popularnych ciągów komunikacyjnych oraz marek o podobnym do naszego profilu – informuje Michał Grochala.

Stylowo pod każdym względem

LANCERTO konsekwentnie wdraża atrakcyjny koncept wizualny, w którym dominują: skóra, drewno i wystrój w niebieskiej oraz pomarańczowej kolorystyce. Decydując się na nowy koncept, postawiliśmy na czystą, uporządkowaną przestrzeń, która będzie jednocześnie kojarzyła się z produktem premium ale nie "odstraszała" i nie onieśmielała swoją elitarnością. Całość kompozycji dopełniają drewniane i metalowe meble, oraz akcenty podróżnicze, które nawiązują do motta marki: "Życie to podróż. Na własnych zasadach". Sama ekspozycja kolekcji również jest prosta, uporządkowana, podzielona na poszczególne sektory – klasyka oraz linia casual. Wszystkie placówki mają pomiędzy 80 a 180 mkw.

Obsługa premium to więcej niż sprzedaż

Oprócz sprzedaży ubrań i dodatków, marka oferuje profesjonalne porady stylizacyjne dotyczące doboru ubrań np. na okazję albo dostosowane do potrzeb klienta (biznes, edukacja, wydarzenie rodzinne). Każdy salon oferuje profesjonalne poprawki krawieckie garniturów, marynarek, spodni i koszul. Zgodnie ze strategią sprzedaży wielokanałowej w nowych salonach LANCERTO dostępna jest usługa Click and Collect integrująca magazyn, sklep internetowy i salon stacjonarny. Dzięki temu klient ma dostęp do każdego rodzaju asortymentu, także brakujących w danej lokalizacji rozmiarów i modeli ubrań. Doradcy klienta zostali wyposażenie w tablety, dzięki czemu mogą dokonać prezentacji i zamówienia „na żądanie” 100% asortymentu marki. Towar dociera do salonu z magazynu centralnego lub innego dowolnego salonu w Polsce w przeciągu 2 dni roboczych.

- Od samego początku istnienia marki postawiliśmy sobie bardzo jasny cel – świetny produkt opakowany w usługę doskonałego doradztwa. Do dziś jakość obsługi klienta jest dla nas kluczowa. Regularnie wygrywamy rankingi badań obsługi podczas wizyt tzw. tajemniczego klienta. Nasi doradcy regularnie szkolą swoje umiejętności pod kątem wiedzy produktowej i sprzedażowej – dodaje Michał Grochala.

Tagi: Lancerto Michał Grochala
Oceń artykuł:

Źródło: Lancerto

Milion klientów w sklepach LANCERTO rocznie – optymalizacja portfolio trwa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.