Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

2021-05-05 | 09:00

Pandemia koronawirusa zmieniła, a raczej zmusiła do zmian zwyczajów zakupowych klientów. Ograniczenia w funkcjonowaniu, a także zamknięcia sklepów i centrów handlowych spowodowały wzrost znaczenia zakupów internetowych. Pytamy ekspertów branżowych m.in. o to w jaki sposób galerie handlowe powinny przygotować się na ponowne powitanie swoich gości i czy będzie musiała nastąpić modernizacja części wspólnych w centrach handlowych?


 

Opinie ekspertów

  • Piotr Kalinowski, MixD: Zmieniają się oczekiwania klientów
  • Jarosław Szerfenberg, ATRIUM: Oprócz designu bardzo ważne są kwestie bezpieczeństwa
  • Ilona Szafer, Galeria Katowicka: Obiekty handlowe zostały dostosowane do nowych wyzwań
  • Katarzyna Konkel, Omnisense: Rzeczą, która uległa diametralnej zmianie jest świat Klienta
  • Krzysztof Sajnóg, Blue City: Klienci są ostrożni
  • Frédéric Rouleau, Multi Poland: Przestrzeń publiczna kształtuje przestrzeń handlową, a nie odwrotnie
  • Jerzy Osika, Promedia: Dziś handel potrzebuje nowego renesansu
  • Tariq Al.-Sakkaf, Change Lingerie: Kluczowe jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa

 

W numerze ponadto:

Turawa Park: Ostatni rok wiele nas nauczył

Niezależnie od daty zakończenia kolejnej fali pandemii koronawirusa powrót do stabilnych warunków sprzedaży i odwiedzalności centrów handlowych będzie długotrwały. Agnieszka Pyzanowicz-Francke, Dyrektor Centrum Handlowego Turawa Park prognozuje, że klienci mimo wszystko wrócą do sklepów stacjonarnych.

SPAR: Polacy nie przyzwyczaili się jeszcze do robienia zakupów spożywczych online

COVID-19 przewartościował tradycyjne modele sprzedaży i jeszcze bardziej zwiększył oczekiwania zakupowe klientów. Jednak jak zauważa Wayne Hodson, prezes zarządu Wasz Sklep SPAR, klienci w Polsce nie są jeszcze przyzwyczajeni do robienia zakupów spożywczych online. Konsumenci wciąż chcą produkt obejrzeć i dotknąć, zwłaszcza w przypadku wyrobów świeżych. Dlatego e-commerce będzie, i już obecnie jest, jedynie dodatkowym kanałem sprzedaży.

MIDEA: Należy się przestawić na nową normalność

Pandemia koronawirusa spowodowała zmianę przyzwyczajeń klienta. Dziś spędza on więcej czasu w domu, mniej w pracy, mniej także w drodze między pracą a domem, co oznacza, że również kanały dotarcia z komunikatami marek powinny się zmienić. Outdoor przestaje działać na sporą część odbiorców, musimy się przenieść do online’u. Ale jak zauważa Paweł Tkaczyk, właściciel agencji brandingowej MIDEA sp. z o.o. liczenie na to, że wepchniemy się w tłok reklamowy na Facebooku czy Instagramie też nie jest najszczęśliwszym pomysłem. Dziś warto pomyśleć o bardziej kreatywnych formach zwracania uwagi.

Jet Line: Sztuka sprzedawania drukiem od razu większej ilości osób

O tym, czego marketerzy mogą dowiedzieć się z przedwojennych podręczników opowiada Agnieszka Maszewska, Szefowa Marketingu i Komunikacji, Jet Line.

Swoja Olimpia. Otwarcie obiektu już w maju 2021

Będąca alternatywą dla wielkopowierzchniowych galerii handlowych - SWOJA OLIMPIA, należąca do portfela Grupy Womak - już w maju 2021 otworzy się dla klientów. Wielofunkcyjne centrum zlokalizowane będzie na wrocławskich Swojczycach - dzielnicy z dużym potencjałem, w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego – Olimpia Port.

Ponowne zamknięcie centrów handlowych i niejasne przepisy zwalniające najemców z opłat

W marcu 2020 roku nasz ustawodawca wprowadził i do dziś nie znowelizował przepisów prawnych mających na celu zminimalizowanie skutków pandemii dla najemców lokali komercyjnych w obiektach wielkopowierzchniowych, czyli o powierzchni powyżej 2000 m2. Problem w tym, że ustawodawca nie przewidział wówczas, że do zamknięcia galerii handlowych może dojść ponownie. Tymczasem czwarty już lockdown stał się faktem, dotychczasowe działania wynajmujących i najemców były niejednolite i nieco chaotyczne, a pytań pozostających bez jednoznacznej odpowiedzi jest coraz więcej.

WAW Fashion: Ważna jest jakość, design i DNA marki

Praca w branży mody to ich pasja. I to właśnie z pasji do mody i biznesu sześć lat temu powstała agencja WAW FASHION. O potencjale tkwiącym w markach premium, ich przewadze rynkowej oraz pandemii koronawirusa, a także jej wpływie na działalność firmy i branżę odzieżową rozmawiamy z Agnieszką Przybylską i Magdaleną Szaniawską założycielkami i współwłascicielkami agencji WAW FASHION.

CD Locum: Przywrócenie niedziel handlowych uważamy za bardzo potrzebne rozwiązanie

Rok 2020 był trudny dla wszystkich. Pandemia szczególnie dotknęła jednak właścicieli i zarządców centrów handlowych. Pozostawieni bez żadnej pomocy rządu, a zobowiązani do zamknięcia swoich obiektów na wiele tygodni, dostosowywania się do licznych restrykcji i ograniczeń po ponownych otwarciach, oraz uwzględniania w swoich relacjach z najemcami art. 15ze ustawy covidowej, musieli odnaleźć się w nowych okolicznościach i środowisku biznesowym. Bez zgranego zespołu nie byłoby to możliwe. Katarzyna Sekuła-Okarma i Jarosław Wasiłek z działu komercjalizacji CD Locum, Agnieszka Kolano, reprezentująca dział marketingu CD Locum, Mateusz Mikulec, zarządca Galerii Stara Ujeżdżalnia oraz Gabriel Habura, zarządca Galerii Trzy Korony podkreślają, że wspólnie odnieśli sukces, którym jest średni poziom komercjalizacji portfela nieruchomości CD Locum na poziomie ponad 98%. Dodają, że to wynik całorocznej pracy zespołu i dowód na to, że nieruchomości handlowe o ugruntowanej pozycji rynkowej, nadal pozostają atrakcyjne dla najemców i stanowią fundamentalną część rynku handlowego w Polsce.

KiK podsumowuje pierwsze miesiące 2021 roku

W minionych tygodniach sieć oddała do użytku niemal 3000 mkw. powierzchni sprzedażowej i zapowiada, że to nie koniec tego typu działań w najbliższym czasie. Od kilku lat firmie udaje się utrzymać tempo rozwoju na poziomie około 50 nowych sklepów rocznie. Jakie są zatem plany marki na kolejne miesiące?


CZYTAJ MAGAZYN ONLINE

 

Tagi: Blue City Galeria Katowicka Jet Line KiK MIDEA sp. z o.o. Multi Poland Promedia SPAR Turawa Park Womak WAW Fashion
Oceń artykuł:

Fot: Envato Źródło: Magazyn Galerie Handlowe

Zobacz także

Modernizacja części wspólnych w centrach handlowych - Magazyn Galerie Handlowe - maj-czerwiec 2021

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.