Modivo odracza płatności klientom. PayPo dostawcą rozwiązania

2021-06-14 | 09:00

Modivo, sklep internetowy z modą (86 tys. produktów od blisko 340 marek) należący do eobuwie.pl udostępnił swoim klientom opcję odraczania płatności. Dostawcą rozwiązania jest PayPo. Obecnie z odroczonych płatności PayPo korzysta ponad 450 tys. aktywnych użytkowników, którzy tylko do maja tego roku zrealizowali przeszło 2 mln transakcji przy użyciu tej formy płatności (ponad 3 mln transakcji w całym 2020 r.).

Od 15 miesięcy e-commerce jest na fali, która do tej pory nie opada, pomimo słabnącej już pandemii – wg najnowszych danych GUS na koniec kwietnia e-handel stanowił już prawie 11% całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Oczekuje się, że ten udział może się nieznacznie zmniejszyć po otwarciu handlu tradycyjnego z początkiem maja, ale nadal będzie na poziomie nienotowanym wcześniej w historii. Powód? Nieodwracalna zmiana zwyczajów zakupowych: wg analityków McKinsey 9 na 10 Europejczyków zadeklarowało dalsze korzystanie z e-zakupów, nawet po zakończeniu pandemii.  Z kolei wg badania IQS, 60% przebadanych osób deklaruje zachowanie wydatków internetowych na dotychczasowym poziomie, a 25% twierdzi, że w najbliższych miesiącach będzie robić zakupy internetowe częściej niż do tej pory. Korzystają na tym różnego rodzaju e-sklepy, ale jednym z największych beneficjentów trwałej transformacji nawyków zakupowych Polaków są odroczone płatności, a wśród sklepów, które najchętniej udostępniają tę metodę płatności swoim klientom są m.in. te z asortymentem odzież i obuwie.

Odroczone płatności teraz w Modivo
Liderem rynku dla tej wygodnej i bezpiecznej formy opłacania e-zakupów jest w Polsce PayPo, które właśnie wdrożyło swoje rozwiązanie w e-sklepie MODIVO, należącym do eobuwie.pl.  

E-commerce sprawił, że pomimo kilkunastu miesięcy podporządkowania działalności handlowej reżimowi pandemii, sprzedaż detaliczna ma się teraz stosunkowo dobrze, a wyniki polskich firm handlowych za pierwszy kwartał 2021 pokazują, że handel w internecie nadal napędza sprzedaż. Jako dostawca nowoczesnych form płatności za zakupy online, widzimy, że zainteresowanie naszymi odroczonymi płatnościami tylko rośnie – w każdym kolejnym miesiącu realizujemy ponad 500 tys. transakcji, a w maju było ich nawet więcej niż w kwietniu. Nasi klienci są bardzo aktywni zwłaszcza jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, dlatego cieszymy się, że z możliwości odroczenia płatności będą mogli też korzystać klienci MODIVO. Mamy nadzieję, że nasze rozwiązanie będzie im dobrze służyć, podobnie jak ma to miejsce w przypadku kupujących w innych sklepach z Grupy CCC

- komentuje Tomasz Hadzik, członek  zarządu PayPo.

Modivo to mutlibrand z modą, który wyróżnia bogata oferta - aż 86 tys. produktów od 340 marek, w tym włoskich, sportowych, casualowych: m.in.: Guess, Pinko, Tommy Hilfiger, Versace Jeans Couture, Victoria Beckham, Max Mara, Michael Kors oraz Liu Jo. Oprócz imponującego portfolio, markę charakteryzuje innowacyjne podejście do zakupów - wystarczy odwiedzić sklep stacjonarny w warszawskiej Galerii Młociny, aby się o tym przekonać i zobaczyć, jak wygląda połączenie światów online i offline. W sklepie stacjonarnym klienci mogą wygodnie przeglądać ofertę brandu na tabletach, a wybrane outfity przymierzać w interaktywnych przymierzalniach. W zakupach doradza profesjonalny konsjerż. Modivo optymalizuje także proces dystrybucji oraz rozwija współpracę z kolejnymi markami. Marka jest obecna na kilkunastu europejskich rynkach - m.in.: na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Grecji, Francji oraz we Włoszech.  

Handel online i offline przenikają się, tworząc unikalne możliwości dla klientów. Modivo stawia na wygodę dokonywania zakupów, a wdrożenie kolejnej przyjaznej i bezpiecznej dla użytkownika usługi, jaką są odroczone płatności od PayPo, doskonale wpisuje się w tę strategię

– komentuje Marcin Grzymkowski, prezes eobuwie.pl S.A oraz Modivo. 

Odroczone płatności na wznoszącej
Eksperci branżowi oceniają, że e-commerce najlepsze lata ma wciąż przed sobą. W ich ocenie w optymistycznym scenariuszu ten rynek może urosnąć w tym roku o kolejne 20-25%. Podobnie jest z odroczonymi płatnościami. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Wśród głównych czynników napędzających tak dynamiczny rozwój wymienia się: szeroką liczbę korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy oferujące usługę „kup teraz, zapłać później”, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z takich branż jak: moda, elektronika i media oraz DIY. 

W Polsce już się to dzieje - po niedawnej integracji z platformami Shoper i IdoSell zasięg odroczonych płatności polskiego fintechu wzrósł jeszcze wyraźniej – ta forma finansowania e-zakupów jest dostępna dla ponad 20 tys. e-sklepów, a dzięki aktywnie prowadzonym rozmowom z kolejnymi podmiotami, to grono będzie się tylko powiększać.

Dziś e-commerce w Polsce rośnie w tempie 15-20% rocznie. Rynek odroczonych płatności w ujęciu globalnym rośnie wyraźnie szybciej, natomiast PayPo jako lider usługi BNPL w Polsce i regionie zwiększa skalę działania nawet 4-krotnie. W obecnym roku zrealizowaliśmy już ponad 2 mln transakcji i jesteśmy na najlepszej drodze, by już niedługo pobić zeszłoroczny rekord

– dodaje Tomasz Hadzik

PayPo wygodne dla e-fashion
Rozwiązanie PayPo jest wyjątkowo popularne wśród sklepów oferujących produkty moda/ fashion. W tym gronie jest już ponad 100 podmiotów, w tym: H&M, CCC, eobuwie, sklepy z grupy LPP (m.in. Reserved, Mohito), born2be, Answear, Big Star czy Sizeer. Obok sklepów z odzieżą i obuwiem płatności odroczone są również dostępne m.in. w topowych sklepach z RTV/AGD (Media Expert, Media Markt), sprzętem sportowym (Decathlon), czy artykułami budowlano-dekoracyjnymi (Leroy Merlin). 

Tagi: Marcin Grzymkowski Modivo PayPo Tomasz Hadzik
Oceń artykuł:

Fot: Modivo Źródło: PayPo

Zobacz także

Modivo odracza płatności klientom. PayPo dostawcą rozwiązania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.