Modivo, sklep internetowy z modą (86 tys. produktów od blisko 340 marek) należący do eobuwie.pl udostępnił swoim klientom opcję odraczania płatności. Dostawcą rozwiązania jest PayPo. Obecnie z odroczonych płatności PayPo korzysta ponad 450 tys. aktywnych użytkowników, którzy tylko do maja tego roku zrealizowali przeszło 2 mln transakcji przy użyciu tej formy płatności (ponad 3 mln transakcji w całym 2020 r.).
Od 15 miesięcy e-commerce jest na fali, która do tej pory nie opada, pomimo słabnącej już pandemii – wg najnowszych danych GUS na koniec kwietnia e-handel stanowił już prawie 11% całej sprzedaży detalicznej w Polsce. Oczekuje się, że ten udział może się nieznacznie zmniejszyć po otwarciu handlu tradycyjnego z początkiem maja, ale nadal będzie na poziomie nienotowanym wcześniej w historii. Powód? Nieodwracalna zmiana zwyczajów zakupowych: wg analityków McKinsey 9 na 10 Europejczyków zadeklarowało dalsze korzystanie z e-zakupów, nawet po zakończeniu pandemii. Z kolei wg badania IQS, 60% przebadanych osób deklaruje zachowanie wydatków internetowych na dotychczasowym poziomie, a 25% twierdzi, że w najbliższych miesiącach będzie robić zakupy internetowe częściej niż do tej pory. Korzystają na tym różnego rodzaju e-sklepy, ale jednym z największych beneficjentów trwałej transformacji nawyków zakupowych Polaków są odroczone płatności, a wśród sklepów, które najchętniej udostępniają tę metodę płatności swoim klientom są m.in. te z asortymentem odzież i obuwie.
Odroczone płatności teraz w Modivo
Liderem rynku dla tej wygodnej i bezpiecznej formy opłacania e-zakupów jest w Polsce PayPo, które właśnie wdrożyło swoje rozwiązanie w e-sklepie MODIVO, należącym do eobuwie.pl.
E-commerce sprawił, że pomimo kilkunastu miesięcy podporządkowania działalności handlowej reżimowi pandemii, sprzedaż detaliczna ma się teraz stosunkowo dobrze, a wyniki polskich firm handlowych za pierwszy kwartał 2021 pokazują, że handel w internecie nadal napędza sprzedaż. Jako dostawca nowoczesnych form płatności za zakupy online, widzimy, że zainteresowanie naszymi odroczonymi płatnościami tylko rośnie – w każdym kolejnym miesiącu realizujemy ponad 500 tys. transakcji, a w maju było ich nawet więcej niż w kwietniu. Nasi klienci są bardzo aktywni zwłaszcza jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, dlatego cieszymy się, że z możliwości odroczenia płatności będą mogli też korzystać klienci MODIVO. Mamy nadzieję, że nasze rozwiązanie będzie im dobrze służyć, podobnie jak ma to miejsce w przypadku kupujących w innych sklepach z Grupy CCC
- komentuje Tomasz Hadzik, członek zarządu PayPo.
Modivo to mutlibrand z modą, który wyróżnia bogata oferta - aż 86 tys. produktów od 340 marek, w tym włoskich, sportowych, casualowych: m.in.: Guess, Pinko, Tommy Hilfiger, Versace Jeans Couture, Victoria Beckham, Max Mara, Michael Kors oraz Liu Jo. Oprócz imponującego portfolio, markę charakteryzuje innowacyjne podejście do zakupów - wystarczy odwiedzić sklep stacjonarny w warszawskiej Galerii Młociny, aby się o tym przekonać i zobaczyć, jak wygląda połączenie światów online i offline. W sklepie stacjonarnym klienci mogą wygodnie przeglądać ofertę brandu na tabletach, a wybrane outfity przymierzać w interaktywnych przymierzalniach. W zakupach doradza profesjonalny konsjerż. Modivo optymalizuje także proces dystrybucji oraz rozwija współpracę z kolejnymi markami. Marka jest obecna na kilkunastu europejskich rynkach - m.in.: na Węgrzech, w Rumunii, Bułgarii, Grecji, Francji oraz we Włoszech.
Handel online i offline przenikają się, tworząc unikalne możliwości dla klientów. Modivo stawia na wygodę dokonywania zakupów, a wdrożenie kolejnej przyjaznej i bezpiecznej dla użytkownika usługi, jaką są odroczone płatności od PayPo, doskonale wpisuje się w tę strategię
– komentuje Marcin Grzymkowski, prezes eobuwie.pl S.A oraz Modivo.
Odroczone płatności na wznoszącej
Eksperci branżowi oceniają, że e-commerce najlepsze lata ma wciąż przed sobą. W ich ocenie w optymistycznym scenariuszu ten rynek może urosnąć w tym roku o kolejne 20-25%. Podobnie jest z odroczonymi płatnościami. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Wśród głównych czynników napędzających tak dynamiczny rozwój wymienia się: szeroką liczbę korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy oferujące usługę „kup teraz, zapłać później”, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z takich branż jak: moda, elektronika i media oraz DIY.
W Polsce już się to dzieje - po niedawnej integracji z platformami Shoper i IdoSell zasięg odroczonych płatności polskiego fintechu wzrósł jeszcze wyraźniej – ta forma finansowania e-zakupów jest dostępna dla ponad 20 tys. e-sklepów, a dzięki aktywnie prowadzonym rozmowom z kolejnymi podmiotami, to grono będzie się tylko powiększać.
Dziś e-commerce w Polsce rośnie w tempie 15-20% rocznie. Rynek odroczonych płatności w ujęciu globalnym rośnie wyraźnie szybciej, natomiast PayPo jako lider usługi BNPL w Polsce i regionie zwiększa skalę działania nawet 4-krotnie. W obecnym roku zrealizowaliśmy już ponad 2 mln transakcji i jesteśmy na najlepszej drodze, by już niedługo pobić zeszłoroczny rekord
– dodaje Tomasz Hadzik
PayPo wygodne dla e-fashion
Rozwiązanie PayPo jest wyjątkowo popularne wśród sklepów oferujących produkty moda/ fashion. W tym gronie jest już ponad 100 podmiotów, w tym: H&M, CCC, eobuwie, sklepy z grupy LPP (m.in. Reserved, Mohito), born2be, Answear, Big Star czy Sizeer. Obok sklepów z odzieżą i obuwiem płatności odroczone są również dostępne m.in. w topowych sklepach z RTV/AGD (Media Expert, Media Markt), sprzętem sportowym (Decathlon), czy artykułami budowlano-dekoracyjnymi (Leroy Merlin).