NEINVER osiągnął porozumienia z 98% najemców w całym europejskim portfolio

2021-02-24 | 14:51

NEINVER, czołowy inwestor, deweloper i zarządca na europejskim rynku outletów, osiągnął porozumienia z 98% najemców w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce w czasie pierwszego lockdownu. Obecnie firma jest w trakcie nowych negocjacji dotyczących zamknięć w czwartym kwartale. Poziom najmu w outletach na koniec 2020 roku wyniósł 95% i był podobny do poziomów lat ubiegłych, co dowodzi silnej pozycji przyjętego modelu biznesowego i stabilnej kondycji najemców.

W 2020 roku, spółka podpisała łącznie około 1500 umów najmu, na co złożyło się 1200 negocjacji dotyczących czynszów, a także 210 kontraktów  - nowych oraz stanowiących przedłużenie istniejących umów, mimo wprowadzania kolejnych lockdownów i obostrzeń.

Oferta handlowa została rozszerzona o tak znane marki, jak: Hugo Boss, Lacoste, Puma, Intrend, Karl Lagerfeld, Swarowski, czy Roberto Cavalli. Część z nich debiutowała w portfolio NEINVER. Spółka pozyskała również ważne nowe marki, jak: Max & Moi, Lafuma, Elisabeth Biscarat, Kids Around, Not Shy, Sinsey, Anne & Max oraz Burger Federation. Ponadto, marki Pinko, The Kooples, Marc ‘O Polo, Salomon, O’Neill, Kappa, czy New Balance – z trzema nowymi umowami w Hiszpanii – pozyskały dodatkową przestrzeń, rozwijając działalność w ramach całego portfolio NEINVER.

Obszar najmu w 2020 roku zdominowało listopadowe otwarcie Amsterdam The Style Outlets, pierwszego centrum NEINVER w Holandii, zrealizowanego we współpracy z Nuveen Real Estate. Centrum uzyskało 75% poziom najmu, przy czym kilku nowych partnerów pozostało w zamknięciu w okresie lockdownu.

- Ustanawianie wspólnych zobowiązań z najemcami zawsze charakteryzowało model biznesowy NEINVER, który w trakcie obecnego kryzysu okazał się ważniejszy, niż kiedykolwiek wcześniej. Od początku pandemii podchodziliśmy indywidualnie do sytuacji każdego z nich, oferując elastyczne  rozwiązania dotyczące zwolnienia z czynszu. Poza samymi negocjacjami z najemcami, utrzymywaliśmy wysoką i wymagającą aktywność w zakresie najmu, mimo bieżącej sytuacji. Fakt nagromadzenia przez firmy nadmiernych zapasów towarów skłonił je do zainteresowania się wejściem do centrów outletowych lub poszerzeniem działalności w ich ramach. Jednak firmy zachowują się w swojej ekspansji w sposób mocno selektywny, skupiając się na najlepszych lokalizacjach i silnych aktywach

– mówi Carlos González, Dyrektor Zarządzający NEINVER.

W outletach FACTORY w Polsce do portfolio najemców dołączyło kilkanaście nowych marek, które uatrakcyjniły ofertę centrów zarządzanych przez NEINVER. Wśród nich można wymienić: Marc O’Polo i PINKO w segmencie premium, a także popularne marki odzieżowe Levis i Mustang, Yes z szeroką ofertą biżuterii, czy multibrandowy salon sportowy Intersport. W lutym w krakowskim parku handlowym Futura otwarty został sklep Sinsay.

- Prowadzimy rozmowy z nowymi markami, które są zainteresowane debiutem na polskim rynku właśnie w outletach FACTORY. Mimo trudnego czasu pandemii, obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem w centrach outletowych NEINVER ze strony najemców. Kontynuować będziemy naszą strategię uatrakcyjniania zestawu marek, wprowadzając do pasaży FACTORY oczekiwanych przez klientów najemców sektora premium i mid-mass market

– mówi Agnieszka Baczyńska, International Leasing Director NEINVER.  

W trakcie pandemii kontynuowano wysiłki na rzecz zapewnienia jak najlepszej jakości całego portfolio, wyższych standardów wynajmowanych przestrzeni
i kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych. Ich zwieńczeniem było zakończenie przebudowy Getafe The Style Outlets w Madrycie i odświeżenie portfolio tego centrum, dzięki 30 nowym markom. Innym przykładem tego procesu była przebudowa o 360º hiszpańskiego parku handlowego Megapark Barakaldo w Kraju Basków, którego właścicielem jest Grupo Lar. W obiekcie zrealizowano koncepcję technologicznego centrum relaksu i freestyle'u, a także innowacyjnej przestrzeni rzeczywistości wirtualnej.

Ponadto, w 2020 r. sfinalizowano przebudowę Vicolungo The Style Outlets. Poza samym odświeżeniem centrum, w jego przestrzeniach wzbogacono ofertę relaksu. Powstał plac zabaw, w którym pod okiem zawodowych opiekunów przebywać mogą dzieci do lat 6. Kolejnym miejscem jest wyjątkowy “Kinder Joy of Moving Park” o powierzchni 1700 m² -  miejsce rekreacji i rozwoju umiejętności ruchowych dzieci. To jedyny tego rodzaju plac zabaw we Włoszech.

Trendy sprzedaży u najemców w portfolio Spółki

Poziom sprzedaży najemców w portfolio outletów NEINVER zanotował silny start w 2020 rok, osiągając wzrost na poziomie 7% w pierwszych dwóch miesiącach przed pandemią. Jednak w pozostałej części roku, działalność handlowa centrów podlegała obostrzeniom i przerwom w działalności, co przełożyło się na wyniki sprzedaży. W porównaniu z 2019 rokiem, poziom sprzedaży w całym portfolio NEINVER był niższy o 25% i 30%, w zależności od regionu i wprowadzanych ograniczeń w działalności.

Wszystkie centra w Europie zostały otwarte do połowy czerwca i w trzecim kwartale prowadziły działalność z mniejszym poziomem zakłóceń, wykazując wzrosty wyników i dowodząc odporności całej branży centrów outlet. W ciągu tych miesięcy poziom sprzedaży najemców w portfolio NEINVER utrzymywał się w części obiektów na tych samych poziomach, co w 2019 r., odnotowując poprawę za każdym razem, gdy wznawiano działalność handlową. Niektóre centra poprawiły nawet wyniki z 2019 r., wykazując wzrost sprzedaży na poziomie od 15% do 20%. Kolejne obostrzenia w trakcie świątecznego sezonu zakupowego w listopadzie i grudniu, gdy wiele centrów spółki było całkowicie lub częściowo zamkniętych,  spowodowały znaczny spadek poziomu  sprzedaży i liczby klientów.

Tagi: Agnieszka Baczyńska Carlos González Factoru Ursus Factory Annopol FACTORY Gliwice Factory Kraków Factory Outlet Poznań Neinver
Oceń artykuł:

Źródło: Neinver

zobacz więcej informacji o: Outlet Factory Warszawa Annopol

Zobacz także

NEINVER osiągnął porozumienia z 98% najemców w całym europejskim portfolio

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.