Kazar to polska marka z segmentu premium, powstała w 1990 roku. Od samego początku konsekwentnie buduje swoją pozycję oferując klientom obuwie, torby oraz akcesoria skórzane, zaprojektowane z pasją i w zgodzie ze światowymi trendami. Na tle konkurencji, wyróżnia się dbałością w doborze materiałów, wysoką jakością wykonania oraz starannie przemyślaną i spójną ofertą produktową. O sukcesie brandu zadecydował jednak nie tylko produkt, ale także takie elementy jak chociażby topowe standardy w zakresie obsługi klienta, spójna strategia marketingowa czy głęboko zakorzeniona w świadomości odbiorców identyfikacja wizualna. Po niemal trzydziestu latach, marka postanowiła ożywić swój wizerunek, prezentując odświeżony logotyp, a także nowy monogram.
Nowa odsłona marki wynika ze zmieniających się realiów świata designu, nowych trendów nim rządzących oraz chęci stworzenia harmonijnej i spójnej oferty, w której nowoczesne wzornictwo produktów idzie w parze z nowoczesną identyfikacją. Nowy logotyp stanowi odświeżoną wersję dotychczasowego. Największa zmiana dotyczy zaś monogramu.
U podstaw identyfikacji leżała dotychczas litera K – widoczna była w takich elementach jak chociażby monogram na podeszwie czy zapięcia torebek. Stanowiła także element organicznie rozpoznawalny i identyfikowany z marką. Nowy monogram może stanowić w odbiorze zmianę na wskroś rewolucyjną. Wrażenie to jest jednak mylne. Marka nie odcina się bowiem od swojego dziedzictwa i wypracowanej przez lata komunikacji, przeciwnie – nowy monogram stanowi połączenie dwóch, splecionych ze sobą liter K, przez co zyskuje na znaczeniu i symbolice. Uosabia bliskość i przywiązanie, jest pełen pasji i namiętności. W aspekcie czysto estetycznym, przedstawia formę niezwykle elegancką i wyrafinowaną, a zarazem subtelną i czytelną.