Podsumowanie z Mistrzostw Jakości Obsługi

2018-08-03 | 13:42

Równolegle z Mundialem w Rosji rozgrywane były pierwsze Mistrzostwa Jakości Obsługi, w których udział wzięły najlepsze pod względem jakości obsługi firmy w Polsce. W przeciwieństwie do występu piłkarskiej reprezentacji Polski, mamy powody do zadowolenia, ponieważ gra toczyła się o satysfakcję klientów. Które branże wypadły lepiej w bezpośredniej rywalizacji? Kto doszedł do finałów rozgrywek i wreszcie kto zdobył tytuł Mistrzostw Jakości Obsługi? O tym w raporcie podsumowującym Mistrzostwa przygotowanym przez Polski Program Jakości Obsługi.

Nie-zwykłe mecze
Gwiazdy Jakości Obsługi 2018 – czyli firmy wyróżnione przez klientów pod względem najwyższych standardów obsługi – rozegrały swoje pierwsze Mistrzostwa. Tu nie chodziło o zwykłe mecze – gra toczyła się o satysfakcję konsumentów! O tym, które firmy przechodziły do dalszych rozgrywek zdecydowali ich klienci. W tych mistrzostwach boiskiem była sieć sprzedaży i komunikacji, a drużyną – zespół obsługi klienta. Natomiast zwycięskie gole to nic innego jak pozytywne oceny konsumentów. Rywalizacja była prowadzona w grupach, a następnie w fazie playoff.

Połowa konsumentów bardzo zadowolona z obsługi
Mistrzostwa to wydarzenie dla najlepszych firm. Nie może zatem dziwić, że ponad połowa klientów (51,8%) była zadowolona lub bardzo zadowolona z obsługi świadczonej przez uczestników Mistrzostw. Natomiast zaledwie 8,5% klientów ocenia jakość obsługi firm biorących udział w Mistrzostwach jako złą lub bardzo złą.

Sklepy RTV AGD lepsze od ubezpieczeń
Nierzadko branża RTV AGD współpracuje z ubezpieczycielami podczas zakupu sprzętu przez klientów. Sklepy RTV AGD są jednak średnio o ponad 20 p.proc lepiej oceniane niż branża ubezpieczeniowa. Każda bezpośrednia rywalizacja o satysfakcję klientów w przypadku tych dwóch branż zakończyła się zwycięstwem na korzyść sklepów RTV AGD. Dodatkowo, wszystkie firmy ubezpieczeniowe biorące udział w Mistrzostwach zakończyły rywalizację w fazie grupowej.

Banki i operatorzy komórkowi na podobnym poziomie
Banki i operatorzy telefonii komórkowej obsługują swoich klientów w podobny sposób – w placówce, przez internet oraz telefon. Jak pokazują Mistrzostwa Jakości Obsługi, w bezpośrednich pojedynkach firm z tych branż, jakość obsługi jest przez klientów postrzegana podobnie. Średnie wskaźniki banków (62,3%) są o niecałe 5 p.proc. niższe niż w przypadku firm z branży telefonii komórkowej (67,1%).

Złoty medal dla hipermarketu
Mistrzostwa Jakości Obsługi to pierwsze takie wydarzenie, dzięki któremu firmy mogły sprawdzić skuteczność obranej taktyki na polu obsługi klienta. W bezpośrednich starciach mogły porównać m.in. stosowane standardy, umiejętności komunikacyjne, kompetencje i wiedze personelu. W finale Mistrzostw spotkały się marki Allegro.pl i Kaufland. Zwycięzcą pierwszych Mistrzostw został Kaufland, którego wskaźnik jakości obsługi w meczu finałowym wyniósł 75,5%. Wskaźnik marki Allegro.pl był niższy o zaledwie 0,4 p.proc. niż zwycięzcy. Gratulujemy finalistom!

Zwycięzców pierwszych Mistrzostw Jakości Obsługi jest jednak znacznie więcej – to wszyscy, nie tylko firmy, ale także ich pracownicy oraz klienci. Mistrzostwa były okazją do integracji i motywacji personelu, aby jeszcze lepiej obsługiwać klientów, co pozytywnie wpływa na postrzeganie jakości obsługi w naszym kraju.

Tagi: Allegro Deichmann Intersport Jula Kaufland Lidl Media Expert Nagrody i wyróżnienia Neonet Play
Oceń artykuł:

Źródło: Mat. prasowe

Podsumowanie z Mistrzostw Jakości Obsługi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.