Ponad 10 tys. aktywnych partnerów – jak Glovo wspiera biznes w Polsce

2022-06-10 | 08:00

W ciągu niecałych 3 lat ponad 10 tys. nowych partnerów zaufało Glovo. Dzięki współpracy restauracje oraz sklepy mogą rozwijać swój biznes, wdrażać nowe technologie i docierać do nowych klientów. Z kolei dla użytkowników Glovo oznacza to szeroką i szybko rozwijającą się ofertę.

  • Ponad 10 tys. aktywnych partnerów w mniej niż 3 lata w 138 miastach w Polsce
  • 80% wzrost liczby partnerów w ciągu ostatniego roku
  • Najszybciej rozwijającym się segmentem są lokalne restauracje – użytkownicy Glovo mogą wybierać z coraz szerszej oferty gastronomicznej
  • Dostęp do aplikacji Glovo ma ok. 40% osób w Polsce
  • Liderami pod względem liczby partnerów są Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań

Glovo notuje regularne wzrosty pobrań aplikacji oraz liczby miast, w których funkcjonuje - aktualnie ok. 40% populacji w Polsce ma dostęp do Glovo. Firma właśnie przekroczyła w Polsce próg 10 tys. aktywnych partnerów. Liderem wśród miast z ich największą liczbą jest Warszawa, w której działa ponad 30% partnerów Glovo. Tuż za nią plasują się Kraków, Wrocław i Poznań. Największą liczbę zamówień w ciągu ostatniego miesiąca osiągnęły Warszawa, Kraków i Łódź. Tuż za podium tego rankingu znalazły się Gdańsk oraz Wrocław.

– W ciągu zaledwie jednego roku zwiększyliśmy liczbę naszych partnerów o 80%. Jestem przekonany, że dzięki cyfryzacji usług, możliwości dotarcia do nowych klientów oraz dzięki dedykowanym ofertom promocyjno-marketingowym jesteśmy platformą, która napędza rozwój naszych partnerów. Zarówno dużych sieci, jak i mniejszych, lokalnych restauracji i sklepów, które oferują wyjątkowe produkty. Dzięki temu nasi użytkownicy otrzymują zróżnicowaną ofertę i usługi najwyższej jakości

– podkreśla Carlos Silvan, General Manager Glovo Polska.

Mały biznes, wielki sukces

Najwięcej na współpracy z Glovo zyskują małe i średnie przedsiębiorstwa – lokalne restauracje, które dzięki aplikacji mają dostęp do nowych klientów. To właśnie ten segment rośnie najszybciej wśród partnerów Glovo, które oferuje im także różne możliwości dodatkowej promocji i marketingu czy digitalizacji usług. Dzięki nim, lokalne restauracje są w stanie walczyć o klientów z popularnymi, ogólnopolskimi markami. Pizza na Wypasie czy Rednek z Gdańska – to przykłady kilku lokalnych liderów wśród partnerów niesieciowych Glovo.

– Rednek to miejsce prowadzone z pasją, w którym my oraz nasi goście cenimy sobie jakość jedzenia i obsługi, do której również zaliczamy Glovo. Z upływem czasu nasza współpraca coraz bardziej się zacieśnia, ponieważ Glovo to ludzie, którym zależy na rozwoju swoich kontrahentów. Wyciągają rękę nie tylko do wielkich firm, ale także do małych przedsiębiorców wierząc, że wspólnymi siłami możemy zdziałać więcej – mówi Michał Stasiłowicz, właściciel Rednek. – Dzięki Glovo odnotowujemy wzrost zysków ze sprzedaży internetowej, ale nie mówimy STOP! Rednek chciałby również, razem z Glovo, wznieść się na wyższy poziom współpracy i mamy nadzieję, że naszym wspólnym mianownikiem będą nie tylko dostawy jedzenia, ale coś większego – dodaje.

– Od kiedy dołączyliśmy do Glovo cały czas rośniemy, a nasza restauracja jest coraz bardziej popularna w lokalizacjach, w których funkcjonujemy. Liczba zamówień z Glovo rośnie systematycznie każdego miesiąca. Z jednej strony Glovo cały czas pozyskuje nowych użytkowników, dzięki którym docieramy z naszą ofertą do nowych osób. Z drugiej, dzięki zamówieniom z Glovo wiele osób zakochało się w naszej pizzy i stało się naszymi stałymi klientami, którzy nie tylko zamawiają, ale także odwiedzają nasze lokale – komentuje Sebastian Kasprzak, Pizza na Wypasie.

Glovo ma apetyt na więcej

Tylko w 2022 roku Glovo rozpoczęło działalność w 33 nowych miastach, docierając łącznie do 138 miast i ponad 40% ludności Polski. Koncentrując się na budowaniu silnych relacji z lokalnymi partnerami, firma posiada biura regionalne m.in. w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu oraz stale rozbudowuje i tak już bogatą sieć partnerstw. Kluczowy jest także dalszy rozwój drugiego, po Barcelonie, globalnego Glovo Tech Hub w Warszawie.

– Polski rynek delivery jest wciąż chłonny i stwarza możliwości rozwoju dla marki takiej jak Glovo. Kluczem do sukcesu jest zapewnienie naszym użytkownikom jak najszerszej oferty gastronomicznej, aby mogli zamówić w swoich ulubionych restauracjach lub spróbować czegoś zupełnie nowego. Z drugiej strony, stawiamy na rozwój w nowych miastach. Przed nami jeszcze wiele lokalnych rynków. Mamy pełne ręce roboty, ale to tylko napędza nas do dalszego rozwoju – podsumowuje Carlos Silvan.

Tagi: E-commerce / Omnichanel Glovo
Oceń artykuł:

Źródło: Glovo

Ponad 10 tys. aktywnych partnerów – jak Glovo wspiera biznes w Polsce

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.