Blisko 100 milionów Klientów, 2 400 pracowników, najpopularniejsze marki modowe i wnętrzarskie w portfolio oraz 10 lat działalności na rynku retail w Polsce. Mija dokładnie dekada odkąd w Łodzi otwarty został jeden z największych w kraju kompleksów handlowo-usługowych – Port Łódź, należący do spółki Ingka Centres.
Listopad 2008 rok, na południowych terenach Łodzi, tuż przy granicy z Pabianicami, zostaje wbita symboliczna pierwsza łopata pod budowę czwartego co do wielkości centrum handlowego w Polsce - Portu Łódź. Prace ruszyły pełną parą i już po roku otwarty został pierwszy i jedyny w Łodzi najpopularniejszy na świecie sklep z wyposażeniem wnętrz – IKEA, która z założenia stanowić miała integralną część całości kompleksu. Trzy miesiące później, w marcu 2010 roku swoje podwoje dla Klientów otworzył Port Łódź, który wraz ze szwedzkim partnerem zaoferował Klientom kompleksową i unikalną ofertę zakupową. Trwająca 15 miesięcy budowa kosztowała 200 mln Euro. Od tego czasu minęło 10 lat, podczas których Port Łódź stał się integralną częścią tkanki miejskiej i ugruntował swoją silną pozycję na biznesowo - handlowej mapie Łodzi i regionu.
- To było 10 dobrych lat! Gdy otwieraliśmy Port Łódź polski rynek nie był jeszcze tak zróżnicowany pod względem oferty handlowej, a my zaoferowaliśmy coś unikatowego, innego. Powołaliśmy do życia ogromne przedsięwzięcie, jeden z największych na mapie kraju kompleksów, a także uruchomiliśmy pierwszy w Polsce koncept, który zakładał integrację centrum handlowego i światowego giganta - sklepu IKEA. To musiało się udać! Przez ostatnią dekadę bardzo wiele się zmieniło jeśli chodzi o postrzeganie roli centrów handlowych. Nie jesteśmy już tylko miejscem dokonywania zakupów, ludzie przychodzą do nas by miło spędzić czas na rozrywce, zjeść dobry posiłek, popracować w coworkingu czy skorzystać z oferty kulturalnej lub sportowej. I to obserwujemy w naszym Centrum każdego dnia. Zmieniła się także sama Łódź, która przez ostatnie dziesięciolecie zrobiła krok milowy jeśli chodzi o rozwój. Jesteśmy dumni z naszego miasta i cieszymy się, że mogliśmy dołożyć do tego swoją cegiełkę. Chcemy być miejscem, w którym mieszkańcy Łodzi i regionu chętnie spędzają czas, a także wizytówką dla turystów odwiedzających nasze miasto
– mówi Andrzej Cieślik, który funkcję dyrektora Portu Łódź piastuje od samego początku powstania Centrum.
Łódzkie centrum w swojej działalności postawiło na trzy główne filary: lokalną społeczność, wygodę i bezpieczeństwo oraz odpowiedzialność za środowisko, w którym wszyscy funkcjonujemy. Niewątpliwym wyróżnikiem Portu Łódź są zielone tereny zlokalizowane wokół Centrum, które z myślą o lokalnej społeczności zostały zagospodarowane na strefę rozrywkowo – sportową. Do dyspozycji okolicznych mieszkańców oddane zostały boiska do gry w siatkówkę, koszykówkę, piłkę nożną, a także tzw. ścieżka zdrowia i profesjonalna strefa treningowa dla psów. Port Łódź od lat wyróżniany jest ponadto w ścisłej czołówce polskich galerii handlowych najbardziej przyjaznych dzieciom, zajmuje też pierwsze miejsce w Łodzi pod względem tego typu rozwiązań dedykowanych dla najmłodszych (m. in. 5 pokoi dla rodziców z dziećmi, bezpłatna sala zabaw z profesjonalnymi animatorami, ponad 100 mkw. placów zabaw, liczne eventy edukacyjne). Nieodłącznym elementem działalności Portu Łódź od samego początku funkcjonowania jest troska o środowisko. Centrum może pochwalić się m. in. unikatowym konceptem używania porcelanowej zastawy w strefie restauracyjnej i centralnej zmywalni dla najemców.
- Aspekt środowiska jest dla nas niezwykle istotny. Sukcesywnie instalujemy czujniki ruchu, które pozwalają, by oświetlenie włączało się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Tworząc strefę rekreacyjno-sportową na terenach zielonych zainstalowaliśmy oświetlenie solarne, a w całym Centrum przechodzimy na oświetlenie LED. Stosujemy też nowoczesne technologie w zakresie systemu wentylacyjnego, który pozwala dostosować pracę urządzeń do jakości powietrza w Centrum. Dodatkowo uruchomiliśmy na terenie Portu Łódź stację roweru miejskiego, mamy bezpłatny strzeżony parking rowerowy, a także stację ładowania pojazdów elektrycznych. Najnowszym rozwiązaniem jest usługa carsharingu – mówi Andrzej Cieślik.
Port Łódź swoje 10 – te urodziny świętował będzie przez cały najbliższy rok. Dla Klientów Centrum zaplanowano liczne zabawy, konkursy z nagrodami, a także noc zakupów i wielki urodzinowy koncert z gwiazdami polskiej sceny muzycznej.
Port Łódź w liczbach: