Primark sygnatariuszem Karty Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu

2020-11-03 | 12:00

Primark podpisał Kartę Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu pod egidą programu klimatycznego Narodów Zjednoczonych (UNFCCC), wspierając tym samym jej założenia mówiące o dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz zobowiązując się do 30% redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.

Przystępując do Karty, Primark zobowiązuje się do ograniczania emisji w całym swoim łańcuchu wartości, w tym emisji wykraczających poza jego własną działalność, czyli "emisji z obszaru 3", które stanowią zdecydowaną większość śladu węglowego firmy. Primark zobowiązuje się do przeanalizowania i ustalenia ścieżki dekarbonizacji w oparciu o metodologie Science Based Targets Initiative (SBTi). 

Firma Primark wdrożyła już szereg procesów w swojej działalności produkcyjnej, dystrybucyjnej i magazynowej, by zidentyfikować i zmniejszyć ślad węglowy. W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych z obszaru 1 i 2, zespoły zarządzające sklepami Primark nieustannie poszukują praktycznych sposobów na zmniejszenie zużycia energii w ramach sieci. Przykładem jest utworzenie w 2015 r. Grupy ds. Ograniczenia Zużycia Energii, której zadaniem jest identyfikacja i wdrażanie inicjatyw na rzecz oszczędności energii w sklepach Primark. 

Primark intensywnie pracował nad pomiarem emisji w obszarze 3, aby zidentyfikować dalsze możliwości redukcji emisji gazów cieplarnianych i wprowadzenia pozytywnych zmian. Firma już teraz czyni znaczne postępy w kierunku ograniczenia emisji generowanej z wykorzystania surowców i materiałów, które są jej największym źródłem gazów cieplarnianych. Działania te dotyczą m.in.:

  • Podwojenia liczby produktów wykonanych z materiałów z recyklingu do 40 milionów sztuk jesienią br.
  • Szkolenia rolników uprawiających bawełnę w zakresie praktyk bardziej przyjaznych dla środowiska od 2013 r. i znaczne rozszerzenie Programu Zrównoważonej Bawełny Primark w 2019 r., w tym zobowiązanie do przeszkolenia 160 tys. rolników do 2022 r., a także do zwiększenia liczby zrównoważonych produktów wykonanych z bawełny do 60 mln sztuk.
  • Współpracy z organizacjami charytatywnymi od 2010 r. w ramach przekazywania niesprzedanych produktów i zebrania funduszy dla potrzebujących.
  • Prowadzenia programu recyklingu w sklepach w Wielkiej Brytanii, dzięki któremu klienci mogą oddawać używaną odzież, tekstylia, buty i torby do recyklingu lub ponownego użycia. Primark planuje wdrożyć ten program także na innych rynkach.
  • Wspierania fabryk dostawców we wdrażaniu narzędzia Higg Facility Environmental Module Koalicji na rzecz Zrównoważonej Odzieży (ang. Sustainable Apparel Coalition) w celu monitorowania zużycia energii i emisji dwutlenku węgla w fabrykach, w których wytwarzane są produkty Primark.
  • Opracowania wraz z PAC-D programu optymalizacji pakowania celem przeszkolenia fabryk dostawców w zakresie dokładnego pomiaru produktów i ich efektywnego pakowania, eliminując puste przestrzenie, co jak dotąd pozwoliło zaoszczędzić 2,26 mln mkw. tektury falistej przy produkcji, wysyłce i recyklingu.
  • Zastąpienie transportu lotniczego transportem morskim w przypadku zdecydowanej większości produktów z fabryk dostawców. Po dostarczeniu do magazynów te same ciężarówki, które dostarczają produkty do sklepów Primark, odbierają również odpady i zwracają je do centrów dystrybucyjnych, zmniejszając w ten sposób liczbę używanych ciężarówek i wolumen odpadów na miejscu w sklepach.

Cieszymy się z naszego przystąpienia do inicjatywy UNFCCC, w którym zobowiązujemy się do ograniczenia emisji w całym naszym łańcuchu wartości. Jako globalna marka modowa stale poszukujemy rozwiązań odpowiadających na wyzwania związane ze zmianami klimatu i zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Choć mamy duże ambicje, by uczynić naszą działalność bardziej zrównoważoną, mamy świadomość tego, że nawet małe zmiany mogą mieć duże znaczenie, choćby poprzez wzgląd na skalę naszej działalności. Co więcej, zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju chcemy wprowadzać bez przenoszenia kosztów na naszych klientów, ponieważ uważamy, że zrównoważona moda nie powinna iść w parze z wysoką ceną

- powiedziała Katharine Stewart, Dyrektor ds. Etycznego Handlu, Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska w Primark

Tagi: Primark Katharine Stewart
Oceń artykuł:

Źródło: Primark

Primark sygnatariuszem Karty Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.