Primark podpisał Kartę Przemysłu Modowego Na Rzecz Klimatu pod egidą programu klimatycznego Narodów Zjednoczonych (UNFCCC), wspierając tym samym jej założenia mówiące o dążeniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej oraz zobowiązując się do 30% redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.
Przystępując do Karty, Primark zobowiązuje się do ograniczania emisji w całym swoim łańcuchu wartości, w tym emisji wykraczających poza jego własną działalność, czyli "emisji z obszaru 3", które stanowią zdecydowaną większość śladu węglowego firmy. Primark zobowiązuje się do przeanalizowania i ustalenia ścieżki dekarbonizacji w oparciu o metodologie Science Based Targets Initiative (SBTi).
Firma Primark wdrożyła już szereg procesów w swojej działalności produkcyjnej, dystrybucyjnej i magazynowej, by zidentyfikować i zmniejszyć ślad węglowy. W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych z obszaru 1 i 2, zespoły zarządzające sklepami Primark nieustannie poszukują praktycznych sposobów na zmniejszenie zużycia energii w ramach sieci. Przykładem jest utworzenie w 2015 r. Grupy ds. Ograniczenia Zużycia Energii, której zadaniem jest identyfikacja i wdrażanie inicjatyw na rzecz oszczędności energii w sklepach Primark.
Primark intensywnie pracował nad pomiarem emisji w obszarze 3, aby zidentyfikować dalsze możliwości redukcji emisji gazów cieplarnianych i wprowadzenia pozytywnych zmian. Firma już teraz czyni znaczne postępy w kierunku ograniczenia emisji generowanej z wykorzystania surowców i materiałów, które są jej największym źródłem gazów cieplarnianych. Działania te dotyczą m.in.:
Cieszymy się z naszego przystąpienia do inicjatywy UNFCCC, w którym zobowiązujemy się do ograniczenia emisji w całym naszym łańcuchu wartości. Jako globalna marka modowa stale poszukujemy rozwiązań odpowiadających na wyzwania związane ze zmianami klimatu i zdajemy sobie sprawę z tego, że wiele jest jeszcze do zrobienia. Choć mamy duże ambicje, by uczynić naszą działalność bardziej zrównoważoną, mamy świadomość tego, że nawet małe zmiany mogą mieć duże znaczenie, choćby poprzez wzgląd na skalę naszej działalności. Co więcej, zmiany na rzecz zrównoważonego rozwoju chcemy wprowadzać bez przenoszenia kosztów na naszych klientów, ponieważ uważamy, że zrównoważona moda nie powinna iść w parze z wysoką ceną
- powiedziała Katharine Stewart, Dyrektor ds. Etycznego Handlu, Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska w Primark