Przyszłość salonów Recman w galeriach pod znakiem zapytania

2020-05-18 | 16:00

Mijają pierwsze dwa tygodnie od otwarcia galerii handlowych w Polsce. Powrót do rzeczywistości i czas dostosowania się do nowych warunków wymaga wypracowania nowego podejścia do współpracy na linii wynajmujący – najemca.

Po ponad miesięcznej przerwie jako jedna z nielicznych w dniu 4 maja firma Recman otworzyła ponad 72 spośród 77 salonów, kiedy zniesiono część obostrzeń związanych z pandemią. Do tego czasu firma dzięki zaangażowaniu pracowników czynnie włączyła się do walki z koronawirusem. Natychmiastowo przestawiła produkcję w szwalni na szycie maseczek wielokrotnego użytku, przekazując wiele z nich w formie darowizny dla polskiej służby zdrowia, jednocześnie walcząc o utrzymanie miejsc pracy.

Otwierając salony w dniu 4 maja zachowaliśmy godziny pracy zgodne z umową. Tym samym chcieliśmy pokazać wynajmującym, że jesteśmy gotowi do rozmów i wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom drugiej strony

– mówi Roman Tulwin, Prezes Zarządu i założyciel firmy Recman.

Firma sprawnie dostosowała lokale do nowej rzeczywistości, zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa pracownikom i klientom. - Do salonów zostały szybko dostarczone niezbędne środki ochrony osobistej. Przekazaliśmy pracownikom spersonalizowane maseczki szyte we własnym zakładzie, a personel został przeszkolony. Wdrożyliśmy aktualizację standardów obsługi klienta, aby bezpośrednia obsługa była bezpieczna zarówno dla klienta, jak i dla doradcy – dodaje Roman Tulwin.

Ze względu na restrykcje narzucone przez rząd oraz obawy społeczeństwa, atrakcyjność galerii znacząco spadła. Jak pokazują badania firmy Kantar z 11 maja, 8 na 9 Polaków nie odwiedziło galerii w pierwszym tygodniu od otwarcia. Aż 39% badanych nie planuje odwiedzin w ciągu najbliższego miesiąca.

- Niestety, od momentu ponownego otwarcia salonów w galeriach, obserwujemy drastyczne spadki – obroty oscylują na poziomie około 20% obrotów z zeszłego roku – mówi Roman Tulwin. - Dodatkowo jesteśmy zmuszeni oferować nową kolekcję w promocyjnych cenach, co negatywnie wpływa na marżę. Ze względu na produkcję w Polsce we własnych szwalniach, nie jesteśmy w stanie zejść cenowo do ofert firm, które importują produkty z Dalekiego Wschodu – dodaje.

Co zmieniło się w perspektywie postrzegania galerii handlowych? Jeszcze przed epidemią co najmniej raz w tygodniu tego typu obiekty odwiedzało co najmniej 4,5 mln Polaków. Jak wskazują badania około 70% ankietowanych, którzy robili zakupy regularnie w centrach handlowych, teraz ma obawy związanie z powrotem do nich. Na spadek atrakcyjności galerii wpływa przede wszystkim strach przed możliwością zarażenia wirusem COVID-19, który deklaruje aż 43% badanych. Ponadto zniechęcają Klientów do odwiedzin nowe obostrzenia i restrykcje higieniczno-sanitarne, wyłączenie lub ograniczenie stref rozrywkowych i gastronomicznych oraz zamknięcie ulubionych sklepów.

Branża wizytowa odzieży męskiej szczególnie odczuwa skutki koronawirusa, który przyszedł w momencie, gdy miał ruszyć najgorętszy okres sprzedażowy.

Sprzedaż w naszym segmencie znacząco spadła. Sytuację pogarsza fakt, że pandemia wybuchła tuż przed rozpoczęciem sezonu ślubnego, podczas którego osiągaliśmy najwyższe wyniki w czasie całego roku sprzedażowego. Okazje te generowały dla naszej branży największe zyski, a obecnie stoją pod dużym znakiem zapytania. Śluby, komunie i inne ceremonie są odwoływane, przekładane lub organizowane w nielicznym gronie. Ze względu na specyfikę branży garniturowej, niestety nie odnotowaliśmy wzrostów sprzedaży w e-commerce. Przedłużająca się praca zdalna również wpływa negatywnie na sprzedaż odzieży wizytowej 

– mówi Roman Tulwin.

Wpływ i skutki koronawirusa na handel będą odczuwalne jeszcze przez wiele miesięcy, a specjaliści przewidują, że sytuacja może wrócić do normy najszybciej w 2021 roku. Potrzeby zakupowe klientów uległy zmianie, w większości wybierane są produkty pierwszej potrzeby.

Nie ulega wątpliwości, że konieczne jest wypracowanie długofalowej formuły współpracy między najemcą a wynajmującym. Recman deklaruje, że jest otwarty na rozmowy z wynajmującymi, ale nie wyklucza odstąpienia od umów w części lokalizacji.

- Głęboko wierzę w partnerskie podejście ze strony wynajmujących i przygotowanie atrakcyjnych propozycji ze strony wszystkich galerii handlowych, w których zlokalizowane są salony marki Recman - mówi Roman Tulwin. – Cieszy nas fakt, że kilku wynajmujących już przychyliło się do przedstawionej przez nas propozycji współpracy, dając nam realną szanse na przetrwanie tego okresu. Niepokoi nas jednak to, że wielu z wynajmujących odwleka propozycje spotkań, podczas których moglibyśmy przedyskutować wzajemne oczekiwania. W przypadku braku porozumienia i przedstawienia atrakcyjnych warunków, będziemy poważnie rozważali odstąpienie od umowy – podsumowuje Roman Tulwin.

Tagi: Koronawirus Recman Roman Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zobacz także

Przyszłość salonów Recman w galeriach pod znakiem zapytania

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.