Rynek prezentów w formie przeżyć istnieje w Polsce od 15 lat. Właśnie wtedy swoją działalność rozpoczęła pierwsza w kraju firma oferująca vouchery na przeżycia - Wyjątkowy Prezent. Prezenty w formie przeżyć to łatwa droga do spełniania marzeń. Polega ona na wręczeniu bliskiej osobie podarunku - Vouchera, który umożliwia zrealizowanie określonej atrakcji. Oferta nie ogranicza się wyłącznie do szalonych przygód, ale także tych spokojniejszych, jak SPA czy tematyczne kolacje.
Rozwój sklepu online i własnej sieci sklepów stacjonarnych (w lipcu otwarto jubileuszowy, 60 już sklep!) nie sprawił, że Wyjątkowy Prezent zapomniał o innowacjach. Przeciwnie. Właśnie wprowadził w Polsce nowoczesne rozwiązanie sprzedażowe - w warszawskiej galerii stanął pierwszy w Polsce automat samoobsługowy, sprzedający vouchery na przeżycia.
- W naszych sklepach stacjonarnych Klient ma możliwość porozmawiania z Doradcą, który pomoże w doborze idealnego prezentu. Natomiast nasze Voucheromaty są rozwiązaniem, dzięki któremu każda osoba może samodzielnie dokonać zakupu prezentu, mając do wyboru całą ofertę ponad 8000 prezentów. Obecnie na rynku prezentów w formie przeżyć nie ma takiego rozwiązania, więc nasz Voucheromat jest pierwszym miejscem, w którym klient może samodzielnie dokonać zakupu vouchera
- opowiada Bartosz Florczak, Koordynator Regionalny Sieci Własnej Sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, odpowiedzialny m.in. za rozwój sieci automatów samoobsługowych.
Pierwszy Voucheromat pojawił się w fińskim oddziale firmy, gdzie obecnie znajdują się dwa takie urządzenia, a trzecia maszyna jest już w drodze. Wyjątkowy Prezent jest pierwszą firmą w branży prezentów w formie przeżyć, która stawia na automatyzację sprzedaży. Pierwszy w Polsce Voucheromat stanął w Warszawie, przy ulicy Światowida 17.
Automat mieści się na poziomie 0, pomiędzy sklepami Inglot oraz Guess. Jego największą zaletą jest łatwa dostępność i brak przywiązania do godzin pracy sklepu - jeśli tylko galeria jest otwarta, to można dokonać ekspresowego zakupu prezentu - także w niedzielę.
Voucheromat to innowacyjny automat, który w sposób intuicyjny przeprowadza klienta przez cały proces zakupowy - od inteligentnego dopasowania prezentu do potrzeb, okazji i zainteresowań osoby obdarowywanej, aż do natychmiastowego i bezproblemowego zakupu. Jest to proste i inteligentne urządzenie, które pozwala w łatwy sposób zakupić prezent z całej dostępnej oferty, która stale się rozwija i rozszerza, a obecnie liczy ponad 8000 propozycji. Wszystkie przeżycia są dostępne od ręki, a Klient dodatkowo otrzymuje atrakcyjne pudełko prezentowe całkowicie za darmo.
“W sensie biznesowym Voucheromat pozwala na dużą mobilność sprzedaży, a także stosunkowo proste pojawianie się w nowych lokalizacjach. Zależy nam, aby realizacja marzeń była prosta i łatwo dostępna, dlatego Voucheromat to ukłon w stronę dostępności naszych przeżyć dla Klientów w nowych lokalizacjach, w których planujemy się pojawiać w najbliższej przyszłości. W ten sposób chcemy rozwinąć sieć sprzedaży na mniej zurbanizowane lokalizacje, nie tylko w celu edukowania rynku, ale także, by dać możliwość szybkiego zakupu voucherów Klientom znającym naszą markę”. - podkreśla Bartosz Florczak.
Obecna strategia rozwoju samoobsługowej sprzedaży Wyjątkowego Prezentu, zakłada ekspansję na małe lokalizacje, w których otwarcie sklepu czy stoiska mogłoby być utrudnione. Jednocześnie Voucheromaty mają umacniać pozycję sklepu w dużych aglomeracjach czy konurbacjach i pojawiać się w małych centrach handlowych. Firma planuje zamknąć 2022 rok z siecią kilkunastu Voucheromatów, które rozmieszczone będą w całej Polsce.
- Voucheromat jest idealnym rozwiązaniem dla Klientów, którzy lubią sami dokonać wyboru i samodzielnie przejść przez cały proces zakupowy. Dobrze sprawdzi się również jako miejsce do szybkiego zakupu prezentu na ostatnią chwilę - Klient otrzymuje zapakowany, gotowy do wręczenia podarunek
- podsumowuje Bartosz Florczak.