- Tegoroczne spotkania podczas targów SCF pokazały, że działania biznesowe w branży toczą się już normalnym trybem. Marki wracają do rozmów, szukają możliwości rozwoju, ale też zaczynają odnajdywać się w obecnej sytuacji. Podpisujemy nowe umowy, zapotrzebowanie na większe lokale zgłaszają także nasi najemcy
– podsumowuje spotkanie w Warszawie Mireia Rodriguez Burguera, Leasing Director ROS Retail Outlet Shopping.
Rynek outletowy jest istotnym kanałem sprzedaży dla producentów fashion i lifestyle. Rozwija się w stałym tempie, szczególnie w tej części Europy i umacnia swoją pozycję zarówno wśród klientów, jak i marek. Do Polski wkraczają bardzo interesujące brandy, dotąd niedostępne w tym formacie. Poszukują rzetelnych, wiarygodnych zarządców i centrów outletowych, w których mogliby otworzyć swoje salony. Jak zaznacza Mireia Rodriguez Burguera – W trakcie dwóch dni targowych mieliśmy kalendarz wypełniony spotkaniami. Zaglądali do nas przedstawiciele marek zainteresowani naszymi obiektami, a także ci, z którymi już współpracujemy. To naprawdę bardzo optymistyczny sygnał mówiący o tym, że outlety to przyszłość w handlu detalicznym.
Marki widzą swój rozwój w konceptach outletowych, bo ostatnie kilkanaście miesięcy pokazało, że to właśnie w tym sektorze najszybciej odradzał się handel. Regularne centra już nie są najważniejszym wskaźnikiem kondycji całej branży. Jak podkreślił Thomas Reichenauer współzałożyciel i Managing Director ROS Retail Outlet Shopping - Cieszy nas wzrost zainteresowania ze strony marek modowych i lifestylowych zarządzanymi przez nas centrami, ale jesteśmy też świadomi wyzwań przyszłości. Dlatego trzymamy rękę na pulsie i śledzimy najnowsze trendy, stale dostosowując się do ciągle rosnących wymagań naszych klientów. Co więcej, wyraźnie i czytelnie pozycjonujemy się jako outlet i w tym obszarze tworzymy zapotrzebowanie na pożądane sklepy ze stale obniżonymi cenami – dodaje.
ROS Retail Outlet Shopping był jedynym operatorem outletów wystawiających się podczas tegorocznego spotkania Shopping Center Forum, wydarzenia które jest stałym punktem w kalendarzu firmy. Trwająca pandemia nie zniechęca zarządcy do stałego kontaktu z rynkiem i najemcami.
- Podczas pandemii rządziły telekonferencje i spotkania online, dlatego bardzo nam zależało na bezpośrednim kontakcie z naszymi partnerami w trakcie targów – podkreśla przedstawicielka ROS. - Chcieliśmy usłyszeć jak sobie radzą, jakie wnioski i przemyślenia mają po ostatnich miesiącach i to, czego się dowiedzieliśmy napawa nas radością. Okazało się bowiem, że realizowane przez nas rozbudowy centrów w Polsce odpowiadają rosnącym potrzebom biznesowym najemców. Dzięki temu, że pojawiła się przestrzeń handlowa, brandy, które wcześniej nie były obecne w outletach, widzą teraz potrzebę ekspansji w tym kierunku. Dodatkowo, z rozmów z najemcami wiemy, że coraz częściej decydują się na rozwinięcie handlu online, ale postrzegają ten kanał również jako wsparcie sprzedaży stacjonarnej, a także dodatkową formę promocji marki.
Centra handlowe to system naczyń połączonych. Wspólne cele biznesowe zarządcy i najemców pozwalają na osiąganie celu sprzedażowego i wizerunkowego obu stron. - Wszystkie podjęte dotąd działania skupione wokół rozwoju centrów Designer Outlet w Polsce sprawiły, że rynek postrzega nas jako silną, odnoszącą sukcesy markę – mówi Thomas Reichenauer.
Centra Designer Outlet stały się filarami sprzedaży dla licznej grupy polskich i zagranicznych marek. Dlatego następnym krokiem po zakończonej z sukcesem rozbudowie Designer Outlet Warszawa, rozpoczęły się prace budowlane w pozostałych obiektach w Polsce. Już przed Świętami klienci Designer Outlet Sosnowiec będą korzystać z komfortowego, rozbudowanego parkingu na 2 tys. miejsc. W Designer Outlet Gdańsk do dyspozycji kupujących oddany będzie największy w regionie outletowy salon Nike. Są to pierwsze etapy planowanych prac w tych centrach. Trwają także prace budowlane w Krakowie, gdzie powstaje kolejny, czwarty obiekt zarządzany przez ROS – Designer Outlet Kraków, który podczas targów cieszył się dużym zainteresowaniem wśród gości.