ROS Retail Outlet Shopping podsumowuje 2022 rok na rynku outlet

2023-02-13 | 11:25
<p>Designer Outlet Gdańsk</p>

Sprzedaż w polskich outletach zarządzanych przez ROS w 2022 r. była średnio o 32% wyższa w porównaniu do poprzedniego roku. Znacznie wzrosła także odwiedzalność, która osiągnęła niemal 25% wzrost w tym samym okresie. A wszystko to, pomimo niestabilnej sytuacji geopolitycznej.

- Ciekawe, pożądane marki, mocne debiuty i modernizowane salony wielu anchorów powodują dynamiczny wzrost zainteresowania klientów ofertą centrów Designer Outlet. To wynik skutecznej strategii, dopasowanej do zmieniających się oczekiwań konsumentów na polskim rynku. Miniony 2022 rok wyjątkowo wyraźnie pokazał w jakim kierunku zmierzają preferencje przeciętnego Kowalskiego, który częściej i chętniej niż dotychczas sięga po ofertę outletową.

- Znaczący w ostatnim roku wzrost odwiedzin i obrotów jest oczywiście w dużej mierze wynikiem bardzo świadomego kreowania przez nas rynku outletowego i oczekiwań jego uczestników: zarówno klientów, jak i najemców. A Ci ostatni obecnie bardzo przychylnie spoglądają na umowy z podmiotami takimi jak nasze. Jestem przekonany, że wprowadzając nowe marki na polski rynek lub w ogóle do handlu outletowego wyznaczyliśmy nowe standardy dla tego obszaru. Klienci oczekują jakości, a my ją dajemy. Tak w skrócie możemy podsumować rok 2022

– mówi Thomas Reichenauer Founder & Managing Director ROS Retail Outlet Shopping.

Wszystkie trzy polskie centra Designer Outlet w minionym roku obfitowały w nowe otwarcia i reotwarcia salonów znanych brandów. Łącznie zostało podpisanych aż 15 nowych umów najmu, przedłużono 20 kontraktów, a do większych lokali przeniosło się aż 13 marek. Średni wskaźnik wynajmowanej powierzchni, na koniec roku osiągnął poziom 97%.

- W ostatnim roku wprowadziliśmy na polski rynek pierwsze sklepy outletowe tak znanych marek premium, jak choćby KARL LAGERFELD czy Coccinelle. Wśród nowych marek, które otworzyły salony w naszych centrach są m.in.: Boss, Clarks, KARL LAGERFELD, Marc O’Polo, Outly, Paris Optique, YES w Designer Outlet Gdańsk; Benetton, Desigual, Marc O’Polo, YES i Villeroy & Boch w Designer Outlet Sosnowiec; Benetton, Calzedonia, Coccinelle, Kulig, Los Santos, Pizzeria Love IT czy YES w Designer Outlet Warszawa – wylicza Thomas Reichenauer.

Tylko w tym roku swoje sklepy w centrach Designer Outlet powiększyła m.in. Regatta i ONLY w Sosnowcu czy Kazar, Levi’s, Michael Kors, Tommy Hilfiger oraz salony Hour Passion i Zegarki.pl w Warszawie. - Wszystkie te ruchy spowodowały, że centra Designer Outlet odnotowały zwiększoną wartość sprzedaży w 2022 roku. Osiągnęliśmy spektakularny wynik  średnio o 32% wyższy w porównaniu do roku ubiegłego. Te liczby to najlepszy dowód na potwierdzenie zasadności i skuteczności naszej strategii opartej na klientocentryczności - budowaniu wyjątkowego tenant mixu, pozyskiwaniu najemców premium, stałemu podnoszeniu jakości usług w obiektach, inwestowaniu w doświadczenia zakupowewyjaśnia Reichenauer.

Taki wzrost wartości sprzedaży jest też oczywiście wynikiem dynamicznie rosnącego z roku na rok wskaźnika footfall centrów Designer Outlet w Polsce. W 2022 r. obiekty odwiedziło niemal 25% więcej klientów w porównaniu z rokiem poprzedzającym.

Zarządzanie centrum to jednak nie tylko podnoszenie wyników sprzedaży i zainteresowania nowych kupujących. To również ciągłe podnoszenie poprzeczki w obszarze obsługi klienta  i dbałość o komfort w trakcie odwiedzin. W ubiegłym roku zakończona została kolejna już inwestycja – modernizacja centrum na Śląsku. Wiosną Designer Outlet Sosnowiec oddał do użytku nowy, komfortowy parking oraz zewnętrzną strefę relaksu zaprojektowaną w zielonej przestrzeni naprzeciwko głównego wejścia do budynku. Zarówno wygoda pozostawienia pojazdu, jak i możliwość odpoczynku w specjalnie zaaranżowanej strefie nad wodą, wśród drzew i krzewów już zostały docenione przez klientów. To ważny wyróżnik miejsca i dla wielu kolejny powód do odwiedzin. W Designer Outlet Warszawa, obecnie największym w Polsce outlecie z modą premium, w pełni skomercjalizowana została nowa część handlowa, w której pojawiły się kolejne ciekawe i oczekiwane przez klientów marki fashion i lifestyle. Rozszerzenie oferty spotkało się z zainteresowaniem nowych klientów i wpłynęło na wzrost liczby osób, które zaliczają centra Designer Outlet do swoich ulubionych destynacji zakupowych.

W ubiegłym roku wszystkie polskie obiekty rozpoczęły też proces przystosowywania przestrzeni do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. To część wzmacnianych działań z zakresu ESG, który dla ROS jest bardzo istotnym elementem strategii biznesowej. - W tym procesie wsparciem służy Fundacja Integracja, która w każdym z centrów przeprowadziła szeroko zakrojone audyty. Pomogły nam spojrzeć na obiekt z punktu widzenia osoby np. na wózku inwalidzkim, czy niedowidzącej. Dzięki temu wiemy, w jakich obszarach możemy ulepszyć nieruchomość, by stała się jeszcze bardziej przyjazna i dostępna. Mamy już przygotowany plan działań w oparciu o wytyczne Fundacji, które pozwolą nam ubiegać się o certyfikację Budynek Bez Barier.

ROS Retail Outlet Shopping zarządza w Polsce trzema popularnymi centrami Designer Outlet. Portfolio obejmuje też powstającą inwestycję w stolicy Małopolski – Designer Outlet Kraków. Operator z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu i doradztwie w swoim portfolio posiada kilkanaście obiektów w Europie i bazę ponad 1000 partnerów biznesowych.

Tagi: Designer Outlet Gdańsk Designer Outlet Sosnowiec Designer Outlet Warszawa ROS Retail Outlet Shopping Thomas Reichenauer
Oceń artykuł:

Źródło: ROS

ROS Retail Outlet Shopping podsumowuje 2022 rok na rynku outlet

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.