Z przeprowadzonych w lutym 2018 roku badań instytutu IBRIS wynika, że: 82,4 proc. Polaków jest przeciwnych hodowaniu kur w klatkach, a 100 proc. Polaków w wieku 18-29 jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za jajko pochodzące z chowu alternatywnego.
- Szanując oczekiwania konsumentów podjęliśmy decyzję, że w sieci 7 Street – Bar & Grill oraz w Meat & Fit – Slow Food nie będziemy używali jaj pochodzących z chowu klatkowego. Nasza decyzja podyktowana jest względami etycznymi i chęcią zapewnienia klientom możliwości wyboru najlepszych produktów. Kury znoszące jaja oznaczone numerem „3” przetrzymywane są w ciasnych klatkach i hodowane w sposób przemysłowy, co wiąże się z niepotrzebnym cierpieniem tych zwierząt. Inicjatorem zmian w naszej firmie była organizacja „Otwarte Klatki”, która wcześniej pomagała nam przy wprowadzeniu oferty wegańskich dań i burgerów do obydwu sieci. Nasza decyzja jest podyktowana poprawą warunków życia zwierząt hodowlanych. Dołączając do grona firm, które rezygnują z jaj z chowu klatkowego mamy nadzieję, że także inne firmy pójdą za naszym przykładem
- powiedział Łukasz Błażejewski - Dyrektor ds. Franczyzy 7 Street i Meat & Fit.