Ruszają szczepienia przeciw COVID-19 dla pracowników Lidl Polska w ramach programu szczepień za pośrednictwem pracodawcy.
Szczepienia dla pracowników
Lidl Polska uruchomił program szczepień przeciw Covid-19 dla swoich pracowników. Proces rejestracji osób, które wcześniej zadeklarowały chęć wzięcia udziału w akcji trwa od 28 maja. Pracownicy zostaną bezpośrednio poinformowani o miejscu, dacie oraz godzinie podania szczepionki. Szczepienia będą odbywać się w Centrach Medicover lub placówce dedykowanej w najbliższy weekend 4-6 czerwca.
Już od marca zgłaszaliśmy gotowość przystąpienia do programu szczepień. Naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom oraz klientom we wszystkich sklepach sieci Lidl Polska. Cieszymy się, że nadszedł czas, w którym możemy oficjalnie zagwarantować szczepienia zainteresowanym członkom naszego zespołu. Wierzymy, że takie działanie może przyczynić się do ograniczenia rozprzestrzeniania się pandemii w kraju, równocześnie zwiększając komfort zakupów oraz pracy w placówkach sieci
– mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.
Wdzięczni pracownikom
Firma w grudniu 2020 r. zadedykowała swoim pracownikom kampanię „Jesteśmy wdzięczni” w którym podziękowała im za pracę podczas roku, który przyniósł wiele wyzwań. Sieć zwróciła w niej uwagę na pozorne detale w pracy, które czynią ją czymś zupełnie wyjątkowym: zachowanie dystansu społecznego oraz dbanie o bezpieczeństwo, ale także uprzejmość i uśmiech. Był to wyraz wdzięczności za codzienne działania – uprzejmość, dbanie o bezpieczeństwo klientów oraz zaangażowanie. Bohaterami kampanii Lidl Polska byli ambasadorzy marki – pracownicy, którzy na co dzień pracują w sklepach.
Benefity dla pracowników
Pracownicy Lidl Polska otrzymują atrakcyjne wynagrodzenie – wyższe od średnich zarobków w handlu, a także szereg dodatkowych benefitów jak np. prywatna opieka medyczna Medicover, karta Multisport oraz ubezpieczenie grupowe. Ponadto w lipcu br. sieć uruchomiła nowy Program Wsparcia Pracowników. Dzięki niemu pracownicy i ich rodziny otrzymują profesjonalną pomoc, ponieważ porad udzielają wysoko wykwalifikowani specjaliści z doświadczeniem zawodowym w obszarze finansów, prawa i psychologii. Sieć podkreśla, że bez względu na charakter problemu, szeroki zakres wiedzy specjalistycznej dostępnej w ramach programu może pomóc w dokonaniu pozytywnych zmian i poprawić jakość życia. Wsparcie jest dostępne całodobowo, telefonicznie, przez Internet i aplikację mobilną. Porady specjalistów udzielane są szybko, a w sytuacjach kryzysowych pomoc jest natychmiastowa.
Bezpieczeństwo i ochrona zdrowia pracowników
Pracownicy Lidl Polska nieustannie są wyposażeni w maski ochronne, do dyspozycji mają również płyny i środki do dezynfekcji. Stanowiska kasowe cały czas pozostają odgrodzone szybą ochronną wykonaną z plexi. Sieć z powodu epidemii przyspieszyła również prace nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie płatności mobilnych. Obecnie już wszyscy klienci Lidl w całej Polsce mogą skorzystać z tej możliwości i płacić za zakupy, wyłącznie korzystając ze swojego smartphone’a oraz aplikacji Lidl Plus (opcja płatności Lidl Pay). W sklepach oraz na stronie internetowej lidl.pl firma wciąż przypomina wytyczne Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego dot. prawidłowego mycia rąk oraz stosowania zasad ochrony podczas kichania czy kaszlu. Ponadto Lidl Polska udostępnił kasy pierwszeństwa: wolontariuszom wspierającym seniorów w dokonywaniu zakupów spożywczych, lekarzom, pielęgniarkom i pielęgniarzom, ratownikom medycznym oraz tzw. służbom mundurowym.