W szybko zmieniającym się świecie, Maxi Zoo stawia na rozwój i zachowanie swojej przewagi konkurencyjnej, m.in. otwierając nowe pola do kontaktu z klientem. Przykładem tego jest niedawno wprowadzona aplikacja mobilna. Pozwala ona nie tylko na dokonanie zakupu online z poziomu smartfona, ale również na wyszukanie najbliższego sklepu stacjonarnego, bycie na bieżąco z ofertami promocyjnymi czy zapoznanie się z ciekawymi artykułami o tematyce związanej ze zwierzętami. Klienci zyskują także oprócz stałego 5% rabatu Friends, specjalne kupony rabatowe na wybrane produkty.
Program lojalnościowy w nowoczesnej odsłonie to odpowiedź na dzisiejsze oczekiwania płynące z rynku. Klienci chcą oszczędzać, zarówno pieniądze, jak i swój czas. Według wyników badań „Loyalty Research Report”**, niemalże 75% użytkowników uważa, że aktywniej zaangażowałoby się w swój program po otrzymaniu szybkiego wglądu na smartfonie do różnych danych, w tym o nagrodach. Zapewnienie klientom Maxi Zoo stałego dostępu „w zasięgu ręki” do bieżących promocji i specjalnych ofert oraz możliwości zakupu online stało się faktem.
- Wsłuchując się w potrzeby klientów, decyzja o wprowadzeniu aplikacji była dla Maxi Zoo oczywista. Jesteśmy świadomi tego, jak bardzo takie rozwiązanie pomaga w podjęciu decyzji zakupowej, ale również może edukować, w naszym przypadku na temat opieki nad zwierzętami. To również sposób na zaprezentowanie atrakcyjnej oferty i przekazanie kuponów rabatowych, które pomogą użytkownikom aplikacji w oszczędzaniu
- powiedział Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Według „Inmar Shopper Behavior Study”*** aż 83% klientów przyznaje, że aplikacje zbierające kupony promocyjne wpływają na ich zachowania zakupowe: 39% z nich kupiło produkt wcześniej, niż planowało, ze względu na otrzymany rabat. Co więcej, aż 40% ankietowanych zadeklarowało, że opiera swoją listę zakupową częściowo na podstawie ofert, dostępnych w aplikacji.
Wspomniany zakres funkcjonalności aplikacji Maxi Zoo to jednak dopiero początek. - Nie mówimy stop, jeżeli chodzi o technologiczne nowinki. Premiera aplikacji to jedno, ale ważne jest dla nas również to, że została ona zaprojektowana w taki sposób, by mogła być rozbudowywana i dostosowywana do oczekiwań naszych klientów. – powiedział Wojciech Kamiński. Użytkownicy aplikacji mogą spersonalizować swoje konto poprzez dodanie informacji o swoim pupilu lub kilku z nich, w tym wskazać jego przyzwyczajenia, upodobania czy wymagania dotyczące diety i zdrowia. - Dzięki aplikacji będziemy mogli dostosować propozycje produktowe do potrzeb i nawyków poszczególnych użytkowników i ich pupili, dzięki czemu otrzymają oni spersonalizowaną ofertę, co skróci czas poszukiwania odpowiedniego rozwiązania. – dodał Wojciech Kamiński.
Dla osób, które zdecydują się na instalację aplikacji został przygotowany bezpłatny, stały rabat Friends w wysokości 5% na zakupy. - Zniżka Friends ma na celu zapewnienie ludziom i zwierzętom radości, ale również oszczędności, szczególnie w dzisiejszych czasach. - podkreślił dr Johannes Steegmann, dyrektor zarządzający Fressnapf. Otwartość na oczekiwania klientów i dopasowanie rozwiązań do sytuacji wyróżnia Maxi Zoo i wskazuje na to, jak dużą wartość ma dla organizacji każdy klient i jego pupil. Rabat Friends jest długoterminowy, obowiązuje aż do 30.06.2023 r. i może łączyć się z innymi promocjami oferowanymi przez sieć. Dzięki aplikacji klienci Maxi Zoo mają w zasięgu swojego smartfona wszystko co potrzebne dla swojego pupila.
Najważniejszym punktem kampanii 360, promującej aplikację mobilną Maxi Zoo jest spot telewizyjny, który powstał przy współpracy międzynarodowej niemieckiego oraz polskiego oddziału Fressnapf/Maxi Zoo oraz agencji kreatywnej Serviceplan Campaign. Historia opiera się początkowo na typowej sytuacji zakupu w sklepie Maxi Zoo. W momencie, gdy klient po raz pierwszy otrzymuje zniżkę Friends, sklep zamienia się w estradę, na której klienci z pupilami i pracownicy w ramach wyrazu swojego zadowolenia - radośnie tańczą. Celem tego zabiegu jest podkreślenie pozytywnych emocji i przyjacielskich relacji między poszczególnymi bohaterami oraz przypomnienie, że do każdego sklepu Maxi Zoo zaprasza na zakupy ze swoim pupilem. Dlatego główną rolę odgrywają urocze psy, które emanują szczęściem. Technika nakręcenia spotu była wymagająca i skomplikowana. Szczególną uwagę skupiono na dobrostanie zwierząt. Podczas zdjęć ekipie towarzyszyli profesjonalni trenerzy zwierząt i weterynarz. W ramach kampanii Grupa Fressnapf zastosowała również innowacyjne podejście, kreatywnie łącząc różne elementy stylistyczne i inscenizację sklepu Maxi Zoo, będącego miejscem wyjątkowego widowiska.
- Wprowadzenie kolejnego udogodnienia dla klientów, jakim jest aplikacja oraz szeroko zakrojone działania marketingowe z nią związane, w tym emisja spotu reklamowego w telewizji, to ważny krok dla naszej organizacji. Zapewnienie klientom najlepszych warunków i nowoczesnych rozwiązań to nasze priorytety, tym bardziej zachęcam wszystkich do pobrania aplikacji i dołączenia do społeczności przyjaciół Maxi Zoo. Płynące korzyści dla opiekunów zwierząt z pewnością sprawią, że wizyta w sklepie Maxi Zoo będzie dla nich tak samo przyjemna, jak dla bohaterów najnowszego spotu telewizyjnego – mówi Wojciech Kamiński.
Warto podkreślić, że Polska jest drugim zagranicznym rynkiem, na którym w ręce klientów została oddana aplikacja oraz wdrożono wskazaną produkcję filmową. Co ważne, spot pierwszy raz w historii Maxi Zoo Polska został zrealizowany na rodzimym rynku.
Maxi Zoo podtrzymuje pozycję krajowego lidera wśród sklepów dla zwierząt, stawiając na nieustanny rozwój i profesjonalne podejście biznesowe, poparte wiedzą i doświadczeniem kadry zarządzającej oraz pracowników.