Atrakcyjność galerii handlowych drastycznie spadła

2020-07-21 | 13:00

Pandemia ma znaczący wpływ na zmianę preferencji konsumentów. Głównym trendem jest wzrost zakupów online, których w czasie pandemii dokonało po raz pierwszy wielu nowych klientów. Można też zauważyć, że coraz częściej kupują również te osoby, które regularnie dokonywały zakupów przez Internet. Natomiast w punktach stacjonarnych obserwujemy szybki rozwój płatności bezgotówkowych - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki Recman

Na skutek pandemii zdecydowanie zmienia się wrażliwość cenowa wśród konsumentów. Towarzyszący niepokój oraz ryzyko nawrotu wirusa, a także utrata pracy czy też obniżenie zarobków wśród części społeczeństwa, powoduje, że klienci oczekują od wielu marek wysokich rabatów i promocji, co negatywnie wpływa na marżę – szczególnie w branży fashion. Klienci będą koncentrować się na produktach pierwszej potrzeby.

Innym trendem będzie prawdopodobnie przestawienie się na lokalną konsumpcję, a co za tym idzie spadek atrakcyjności galerii handlowych – przede wszystkim przez strach przed możliwością zarażenia się wirusem w dużym skupisku osób. Wizyty w salonach będą na pewno krótsze, wcześniej zaplanowane i przemyślane, co negatywnie wpłynie na sprzedaż impulsową. Konsekwencją pandemii będzie wypracowanie nowych zwyczajów i nawyków, które zostaną z nami na dłużej, a być może zakorzenią się na stałe. Dla wielu firm pandemia była impulsem do uruchomienia sprzedaży online lub wzrostu nakładów na ten kanał dystrybucji. Sprzedaż online w niektórych branżach znacząco zyskała względem offline w czasie koronawirusa.

Aby zachęcić klientów do powrotu, w salonach stacjonarnych powinniśmy zapewniać najwyższy poziom bezpieczeństwa. Wiele firm bardzo sprawnie dostosowało lokale do nowej rzeczywistości, zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa pracownikom i klientom. Do salonów zostały szybko dostarczone niezbędne środki ochrony osobistej, w wśród obsługi zostały zaktualizowane standardy obsługi.

Kluczowe będzie również regularne przypominanie klientom wielu doświadczeń zakupowych, z którymi mieli do czynienia. Mimo spadku atrakcyjności galerii handlowych, klienci będą wybierać lokale przy ulicy, w mniejszych skupiskach, gdzie będą czuli się bardziej komfortowo. Dla wielu z nich robienie zakupów online jest mniej satysfakcjonujące w porównaniu do wizyty offline.

Planując wszelkie działania zależy nam na budowaniu długotrwałych relacji. Kluczowe jest utrzymanie stałego kontaktu z klientem oraz dbanie o wzajemną komunikację, w tym zachęcanie klientów do interakcji. Obecnie dla wielu osób bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich zasad bezpieczeństwa, dlatego w przejrzysty sposób warto komunikować to, co robimy w tym zakresie – zarówno na witrynie i w salonach, jak i komunikatach online.

W komunikacji nie koncentrujemy się wyłącznie na informowaniu o bieżącej ofercie, chętnie dzielimy się wiedzą na temat zasad ubioru i aktualnych trendów. Dzięki dwustronnej komunikacji możemy informować o bieżących działaniach, a jednocześnie zbierać informacje zwrotne na temat kolekcji, obsługi w salonach lub innych oczekiwań. W komunikacji należy wykorzystywać wszelkie kanały, jakimi dysponuje marka – zarówno media społecznościowe, program lojalnościowy czy przekaz bezpośredni w salonach.

Ze względu na restrykcje oraz wysokie obawy wśród społeczeństwa, atrakcyjność galerii handlowych drastycznie spadła. Wiele osób nie planuje odwiedzenia galerii jeszcze przez wiele miesięcy, a od momentu ich otwarcia widać wysokie spadki w stosunku do zeszłego roku.

Wpływ i skutki koronawirusa na handel będą odczuwalne jeszcze przez wiele miesięcy, a specjaliści przewidują, że sytuacja może wrócić do normy najszybciej w 2021 roku. Nie ulega wątpliwości, że konieczne jest wypracowanie długofalowej formuły współpracy między najemcą a wynajmującym. Jako najemca w wielu galeriach handlowych, wierzymy w partnerskie podejście ze strony wynajmujących i przygotowanie atrakcyjnych propozycji ze strony wszystkich galerii handlowych, w których zlokalizowane są salony marki. Wynajmujący nie mogą jednak zapominać o tym, że rzeczywistość po okresie pandemii jest zupełnie inna. W dwustronnych relacjach pozostają tutaj dwie opcje – porozumienie lub sąd.

Cieszy nas fakt, że kilku wynajmujących już przychyliło się do przedstawionej przez nas propozycji współpracy, dając nam realną szanse na przetrwanie tego okresu. Niepokoi nas jednak to, że wielu z wynajmujących odwleka propozycje spotkań, podczas których moglibyśmy przedyskutować wzajemne oczekiwania. W przypadku braku porozumienia i przedstawienia atrakcyjnych warunków, poważnie rozważamy odstąpienie od umowy.

Powrót do tego, jak wyglądał świat przed pandemią, będzie trwał bardzo długo. Zanim gospodarka podniesie się z kolan minie wiele miesięcy – tym bardziej, że na razie nie wiemy, kiedy zakończy się stan pandemii, a wielu ekspertów ostrzega przed nadmiernym rozluźnieniem i optymizmem. Część marek nie przetrwa tego kryzysu i zniknie z pasażów galerii handlowych. Część najemców może przenieść się do lokali zlokalizowanych przy ulicy, gdzie warunki są bardziej atrakcyjne i bezpieczniejsze oraz istnieje perspektywa prowadzenia biznesu w razie ponownego zamknięcia sprzedaży w centrach handlowych.

Galeria jako tętniące życiem miejsce spotkań, zakupów i rozrywki, stała się obecnie synonimem zagrożenia przez zarażeniem. Utrudnione jest również zachęcanie klientów do odwiedzin poprzez różnego rodzaju eventy, co powoduje, że część klientów może już bezpowrotnie zapomnieć o powrocie do galerii handlowych.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Atrakcyjność galerii handlowych drastycznie spadła

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.