CD Locum: Jak pandemia kształtuje nowe nawyki konsumentów?

2020-09-09 | 09:00

Pandemia odciska piętno na życiu osobistym każdego z nas, ale również na wielu gałęziach gospodarki, w tym na branży nieruchomości komercyjnych. A co za tym idzie – zmienia zachowania konsumentów.  Z naszych obserwacji z okresu po wznowieniu handlu wynika, że Klienci potrzebowali czasu, aby odpowiednio dostosować swoje dotychczasowe nawyki zakupowe oraz te związane ze spędzaniem czasu wolnego, do nowej rzeczywistości.

Zauważamy, że obecnie większość konsumentów odnalazła się w nowych realiach i odpowiednio dopasowała do nich swoje zachowania. Jedną z głównych zmian, jakie obserwujemy jest bardziej uporządkowana i zaplanowana organizacja zakupów. Klienci dokonują transakcji w sposób rozsądny i przemyślany. Najczęściej pojawiają się w obiekcie z bardzo konkretnie określonymi potrzebami – mówiąc wprost przychodzą  z przygotowaną wcześniej listą zakupów i jeśli tylko zidentyfikują produkt spełniający kryteria, szybciej są gotowi podjąć decyzję o zakupie. Mniej czasu poświęcają zatem na poszukiwanie 'idealnego' produktu, czy po prostu na rozglądanie się za pozycjami nie znajdującymi się na przysłowiowej liście  (tzw. window shopping). Powyższe przekłada się na dużo lepsze odczyty wskaźnika konwersji (t.j. stosunku liczby wygenerowanych paragonów do liczby odwiedzających), co jest zjawiskiem bardzo korzystnym dla najemców stricte handlowych. Z drugiej jednak strony, takie zachowanie ogranicza czas spędzony w obiekcie, co z kolei oddziałuje negatywnie na sprzedaż najemców z branży gastronomicznej i rozrywkowej, do których Klienci podchodzą relatywnie ostrożniej, niż w stosunku do oferty handlowej. Mamy głęboką nadzieję, że sentyment i zaufanie do tych usług będą się sukcesywnie odbudowywały wraz ze stabilizacją sytuacji epidemicznej - zarówno poprzez przedsięwzięte lokalnie kroki dt. bezpieczeństwa w obiekcie, jak i odpowiednie działania podejmowane centralnie.

Na pewno stoimyw obliczu dynamicznych zmian technologicznych, które kreują nawyki konsumentów i sposoby, w jakie dokonywane są zakupy. Wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja, e-handel, drony, druk 3D, płatności mobilne, sklepy bezobsługowe - to tylko nieliczne przykłady zjawisk, które będą kształtować handel przyszłości. Zadaniem osób zaangażowanych w rynek handlowy będzie aktywne podążanie za zmieniającymi się trendami i sprostanie nowym upodobaniom klientów. Obserwując rynek handlowy na przestrzeni ostatniej dekady, będą to zapewne zmiany ewolucyjne, przenikające się z tradycyjnymi obliczami handlu, które znamy dzisiaj i których spora część klientów nadal poszukuje i oczekuje od centrów handlowych.

mówi dla Magazynu Galerie Handlowe - Tomasz Gądek, Zarządca Galerii RONDO w Bochni

Jeśli koncentrujemy się na obecnych oczekiwaniach Klientów wobec obiektów handlowych, to te są w dominującej mierze związane z procedurami bezpieczeństwa. Klienci oczekują, aby obiekty były utrzymane w nienagannej czystości, często dezynfekowane i monitorowane pod kątem przestrzegania zasad zakrywania nosa i ust przez wszystkich pracowników i odwiedzających. Aby sprostać tym wymaganiom, w obiektach należących do Grupy CD Locum, wdrożyliśmy poniższy katalog rozwiązań:    

Informatory graficzne – na wszelkiego rodzaju nośnikach reklamowych dostępnych na terenie obiektu zostały umieszczone informacje przedstawiające najważniejsze wytyczne sanitarne i zasady bezpieczeństwa obowiązujące w obiekcie.

Komunikaty radiowęzeł – na terenie obiektu cyklicznie (w krótkich odstępach czasu) emitowane są komunikaty głosowe dotyczące obowiązującego w obiekcie reżimu sanitarnego.

Posty na SM (www, FB, IG) – na kanałach społecznościowych obiektu cyklicznie publikowane są komunikaty dot. zasad bezpieczeństwa obowiązujących w obiekcie.

Dodatkowa ochrona – dedykowani pracownicy ochrony monitorują przestrzegania zasad dotyczących zakrywania nosa i ust oraz do zachowania dystansu w obiekcie.

Środki do dezynfekcji - urządzenia do dezynfekcji rąk zostały zamontowane w ogólnodostępnych miejscach.

Darmowe maseczki - przeprowadzona akcja edukacyjna wśród Klientów poprzez rozdawanie darmowych jednorazowych maseczek.

Współpraca z najemcami – udzielono wsparcia najemcom w zakresie przekazania stosownych informacji oraz dostosowania lokali do obowiązujących wytycznych dot. bezpieczeństwa.

Kontrole czystości – wzmożone zostały kontrole czystości oraz dezynfekcja miejsc ogólnodostępnych (toalety, windy, schody ruchome).

Mała architektura – wyłączone tymczasowo z użytku zostały obiekty małej architektury (ławki, strefy relaksu).

Tagi: CD Locum Tomasz Gądek
Oceń artykuł:

Fot: CD Locum Źródło: CD Locum

CD Locum: Jak pandemia kształtuje nowe nawyki konsumentów?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.