Przez ponad 25 lat funkcjonowania Komfort wypracował sobie pozycję lidera w branży i eksperta od podłóg. Jak podkreślają, znają preferencje polskich klientów dzięki czemu oferują na rynku sezonowe nowości. Komfort swoim doświadczeniem i ciekawymi kampaniami multikanałowymi skutecznie przyciąga klientów, o czym przeczytamy w wywiadzie z prezesem – Marcinem Gregorowiczem
Głośno jest o remodelingu wnętrz salonów Komfort. Jakie zmiany czekają klientów sklepów Komfort? Dlaczego zmiany?
Podstawowym powodem zmiany sklepów KOMFORT jest całkowicie zrewolucjonizowane podejście do produktów oferowanych w sklepach. Przeprowadziliśmy w każdej branży szeroko zakrojoną weryfikację oferty – wybraliśmy najlepsze produkty spełniające wszystkie oczekiwania naszych Klientów. Uwzględniliśmy również trendy wzornicze i kolorystyczne, parametry techniczne, funkcje użyteczności oraz poziomy cen. Takie podejście pozwoliło nam istotnie ułatwić Klientom wybór odpowiadającego im produktu. Konsekwencją tego była potrzeba stworzenia nowego standardu aranżacji wnętrza sklepu Komfort.
Nasza praca z produktem wymusiła potrzebę stworzenia wygodnej i przyjemnej przestrzeni zakupu podłogi. Wyszliśmy z założenia, że Klient, wybierając dywan wykładzinę czy panele, oprócz atrakcyjnej oferty produktowej i rzetelnego doradztwa, powinien otrzymać coś jeszcze. Chodzi o łatwość i przyjemność wyboru, co w sklepach Komfort zapewnia odpowiednio zaprojektowana ekspozycja i przestrzeń sprzedaży.
Nowy koncept wnętrz odzwierciedla również aktualne trendy: utrzymany jest w konwencji bieli i czerni z elementami w kolorze drewna. Nowe meble zaprojektowane zostały tak, aby – poza walorami estetycznymi – przede wszystkim doskonale eksponowały efekt naszej pracy nad doborem oferty produktowej pomagając Klientom w wyborze. Dzięki temu w sklepie Komfort dywan można obejrzeć w szafie niczym sukienkę, wykładzinę zamówić przy kawie, a ofertę paneli czy podłóg drewnianych przemyśleć i przedyskutować z doradcą na wygodnej sofie. Zadbaliśmy również o praktyczne udogodnienia, takie jak stanowiska edukacyjne, na których Klienci mogą poznać oraz porównać cechy i właściwości produktów.
Proces remodelingu wnętrz realizujemy od 2 lat. W 2015 roku w kieleckiej Galerii Echo otworzyliśmy pierwszy salon Komfort zaaranżowany w całkowicie nowy sposób. Kilka miesięcy później ten właśnie sklep otrzymał tytuł „Best Shop Concept” w kategorii „remodeling”. Nowy wystrój posiadają zarówno nowo otwierane sklepy, jak i te już funkcjonujące, które sukcesywnie dostosowujemy do nowych standardów. Przewidujemy, że na koniec tego roku ponad 70 proc. naszych sklepów posiadać będzie nowy wystrój, a cały proces zakończy się w przyszłym roku.
Aktualny model sprzedaży w sklepach Komfort podkreśla wielokanałowy kontakt z klientem. W takim razie w jaki sposób klient nawiązuje kontakt ze sklepem i produktami?
Wiemy, że osoby będące w procesie zakupowym często przed wizytą w sklepie przeglądają naszą ofertę online. Dlatego teraz interesujące ich produkty mogą zapisać w koszyku, a następnie szybko odtworzyć je na ekranie dotykowym, który jest elementem wyposażenia każdego nowego sklepu. To znacząco skraca czas poszukiwań, a tym samym ułatwia zakupy. I w drugą stronę – Klient za pomocą ekranu dotykowego może zapisać produkty, które spodobały mu się w sklepie, a następnie przemyśleć swoje wybory i na spokojnie dokończyć zakupy w naszym sklepie online. Dostarczymy mu je do domu. Ekrany pozwalają także zainspirować się oraz zobaczyć wybrane panele czy dywan w aranżacji wnętrza.
W 2016 roku sieć sklepów Komfort otworzyła łącznie 38 nowych lokali. Ile nowych salonów zamierzają Państwo otworzyć w tym roku?
W 2017 roku utrzymamy tempo ekspansji. Będą to zarówno salony własne jak i otwierane we współpracy z partnerami franczyzowym.
W jakich lokalizacjach otwieracie Państwo swoje salony?
Sklepy Komfort powstają zarówno w dużych, jak i średnich miastach. W obszarze naszych zainteresowań są ośrodki już od 20 tysięcy mieszkańców, wszystko zależy od potencjału danej lokalizacji. Uważamy, że nie tylko największe, ale i mniejsze miejscowości są dobrym kierunkiem rozwoju dla sklepów z branży wykończenia wnętrz. Wciąż brakuje tam wysokiej jakości produktów podłogowych w atrakcyjnych cenach. Zamierzamy to wykorzystać i dotrzeć do osób zainteresowanych naszą ofertą.
Na co zwracają Państwo uwagę wybierając lokalizację sklepu?
Szczególnie przychylnie patrzymy na lokalizacje w skupiskach innych obiektów handlowych, które generują ruch Klientów. Najlepiej jeśli oferują produkty związane z artykułami dla domu lub ogrodu – elektronikę użytkową, AGD, czy nawet produkty spożywcze. Wówczas jedne placówki stymulują sprzedaż w innych. Klienci, którzy przyszli do konkretnego sklepu, „przy okazji” wpadają do innego, skąd również wychodzą z zakupami. W efekcie taka lokalizacja przynosi korzyści wszystkim operującym tam podmiotom. W przypadku sklepów Komfort bardzo ważny jest również łatwy dostęp do parkingu. Sprzedajemy asortyment o dużych gabarytach. Dobrze więc, by Klient mógł podjechać jak najbliżej sklepu, dzięki czemu z łatwością zapakuje zakupy do samochodu.
Część Państwa sklepów znajduje się w galeriach handlowych. Czy generują one lepsze wyniki niż sklepy poza nimi?
Tak, obecnie rozwijamy sieć już nie tylko w retail parkach czy centrach handlowych, ale również wchodzimy do popularnych galerii handlowych jak Posnania czy Blue City. W naszej strategii rozwoju podążamy za miejscami w których odbywa się naturalny ruch Klienta. Wychodzimy naprzeciw jego oczekiwaniom. Jesteśmy też fantastycznym uzupełnieniem oferty Galerii Handlowych, dla których branża wyposażenia wnętrz obok rozrywki to podstawowe elementy rozwinięcia tradycyjnej oferty „fashion”. Oczywiście sklep w galerii handlowej musi spełniać szereg wymogów ze względu na specyfikę naszych produktów, które są niejednokrotnie duże i ciężkie, a to wymaga odpowiedniego planowania sklepu, drogi dostaw, magazynu, parkingu dla Klientów. Jesteśmy zadowoleni z pierwszych sklepów „galeryjnych”, choć specyfika galerii handlowych wymaga od nas modyfikacji dotychczasowych procesów operacyjnych – np. dostaw czy procesu wydań towaru Klientom.
Jak oceniają Państwo współpracę z centrami handlowymi pod kątem stawek czynszu najmu oraz marketingowym?
Oferta naszej sieci jest uzupełnieniem tradycyjnej oferty obiektów galeryjnych. Mamy dobry, rozpoznawalny brand oraz unikalnych Klientów – są to argumenty, które przemawiają do Wynajmujących. Oczywiście – koszty najmu są kluczowe dla odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, dlatego też wprowadziliśmy mniejszy – typowo galeryjny – format sklepu. To rozwiązanie, połączone z naszym rozpoznawalnym logo i unikalnymi Klientami, których ściągamy w sposób naturalny sprawia, że udaje nam się dojść do porozumienia z Wynajmującymi i ustalić satysfakcjonujący poziom czynszu najmu...
Pełny wywiad z Marcinem Gregorowiczem przeczytasz w majowym wydaniu Magazynu Galerie Handlowe, www.magazyngalerie.pl