Dobre doświadczenia w sklepie stacjonarnym mogą skłonić do zakupów online i na odwrót

2022-05-04 | 08:00

Naszym celem jako sieci sprzedaży detalicznej jest zapewnienie klientom najlepszych doświadczeń w kontakcie z marką w każdym punkcie styku, na każdym etapie ich drogi zakupowej - podkreśla Wojciech Wieroński, CFO, MediaMarktSaturn Polska.


Trudno dziś jednoznacznie zdefiniować klientów jako off- czy online’owych. W zależności od aktualnych potrzeb czy warunków życiowych wybierają najwygodniejszy dla nich w danym momencie kanał lub łączą je, np. kupując w sklepie internetowym, a odbierając zamówienie w sklepie stacjonarnym. Dlatego tak ważne jest zapewnienie wysokiego poziomu zadowolenia klienta na każdym poziomie kontaktu i komunikacji z marką. Dobre doświadczenia w sklepie stacjonarnym mogą skłonić do zakupów online i na odwrót – zadowolony klient platformy internetowej chętnie odwiedzi sklep stacjonarny, żeby np. skorzystać z konkretnych usług, fachowego doradztwa czy fizycznie sprawdzić walory produktu. To przenikanie się kanałów wymaga holistycznego podejścia do potrzeb konsumentów. Ważne jest budowanie zaufania do marki poprzez konstruowanie konkurencyjnej oferty na każdej płaszczyźnie, szybkie reagowanie na zmieniające się trendy i otoczenie rynkowe.

W przypadku zakupów online klienci doceniają nie tylko funkcjonalność sklepu, szeroką ofertę produktów, konkurencyjne ceny i sprawną dostawę do domu czy wskazanego punktu odbioru. Liczy się czas – zarówno na poziomie przeglądania oferty, składania zamówienia, jak i korzystania z usług finansowania, czy innych usług okołosprzedażowych. Szybkie i bezpieczne dostawy to must have handlu online, ale są one równie ważne w przypadku zakupów stacjonarnych, zwłaszcza w przypadku urządzeń wielkogabarytowych.

Zachętą do odwiedzin w fizycznym sklepie są emocje towarzyszące tej formie zakupów czy wizyty. Stąd organizowanie specjalnych akcji promocyjnych, eventów, angażujących prezentacji produktów ma moc przyciągającą.

Do sklepu stacjonarnego klient kieruje się po konkretne, pozytywne doświadczenia zakupowe, obejmujące m.in. profesjonalną obsługę, w tym również fachowe doradztwo w wyborze właściwego sprzetu, wyjątkową ofertę czy promocję dostępną stacjonarnie, udział w danym wydarzeniu, przyjazną atmosferę i emocje, które towarzyszą wizycie czy całemu procesowi zakupu. Dlatego tak ważne jest spełnianie obietnic, również tych marketingowych, które składamy klientowi zapraszając go siebie – zarówno podczas fizycznych, jaki i wirtualnych odwiedzin w naszych sklepach. Chcąc dotrzeć do możliwie szerokiego grona klientów z zaproszeniem do sklepu należy zadbać o odpowiedni mix mediów. Trzeba być tam, gdzie jest nasz klient. Pandemia i związane z nią obostrzenia postawiły nowe wyzwania przed centrami handlowymi, wyhamowując czasowo ich funkcje rozrywkowe i społeczne. Priorytetem stało się bezpieczeństwo sanitarne. Niemniej jednak zarządzający centrami handlowymi zdają sobie sprawę, jak ważna jest różnorodność oferty i wprowadzają do kalendarza wydarzeń różnego rodzaju eventy handlowe i rozrywkowe na miarę aktualnych możliwości. Przyciąga to uwagę konsumentów, którzy oczekują tego typu aktywności i powrotu do normalności przed pandemicznej. Budowanie unikalnych doświadczeń z pewnością zaprocentuje długoterminowo.

Tagi: centra handlowe Ecommerce MediaMarktSaturn Polska opinie retail Wojciech Wieroński
Oceń artykuł:

Fot: MediaMarktSaturn Polska Źródło: MediaMarktSaturn Polska

Dobre doświadczenia w sklepie stacjonarnym mogą skłonić do zakupów online i na odwrót

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.