Drukarka jest wciąż niezbędnym wyposażeniem każdego biura

2021-11-10 | 09:00

Pozycja, którą firma Epson zbudowała na rynku to przede wszystkim efekt długofalowych planów rozwojowych, ich skrupulatnej realizacji, ale także gigantycznych inwestycji w sektorze R&D. O historii firmy, jej produktach i kluczowych zmianach jakie zaszły w trakcie jej funkcjonowania opowiada Krzysztof Modrzewski, National Sales Manager, EPSON Polska.


 

Historia marki EPSON sięga pierwszej połowy ubiegłego wieku. Jak zaczęła się Państwa działalność i w którym miejscu firma znajduje się aktualnie?

Historia firmy Epson sięga lat 40-tych XX wieku. Wówczas w Japonii powstała firma Daiwa Kogyu, protoplasta firmy Epson jaką znamy dzisiaj. W 1975 roku po raz pierwszy oficjalnie pojawia marka Epson, która powstała z połączenia słów Ep (od symbolu pierwszej drukarki EP-101) i Son, nawiązującego do angielskiego słowa syn. W 1985 roku powstała Seiko Epson Corporation, której częścią jest Epson. Na początku XXI wieku firma trafiła do pierwszej sekcji tokijskiej giełdy papierów wartościowych, która znajduje się w czołówce światowych giełd. Już od momentu powstania Epson mocno inwestował w badania i innowacje. Do najwcześniejszych osiągnięć zaliczyć można m.in. wyprodukowanie pierwszej na świecie, miniaturowej drukarki EP-101 (1964). Sięgając do czasów nam bliższych: w 2004 roku Epson wprowadził nowatorską technologię RIPS (Replaceable Ink Pack System), która umożliwia wydrukowanie do 75 tysięcy stron z jednego kompletu zasobników, a także opracował system PaperLab pozwalający przerabiać zużyty papier na nowy, bez użycia wody. Działalność naszej marki, która koncentruje się nie tylko na innowacyjności, lecz również na ochronie środowiska i wsparciu zrównoważonego rozwoju, jest niezwykle ceniona przez ekologów i klientów. W tej chwili jesteśmy jedną z czołowych światowych firm zajmującą produkcją się urządzeń do obrazowania takich jak drukarki i projektory.

Marka EPSON kojarzy się głównie z drukarkami, ale to nie wszystko. Jakie jeszcze produkty oferowane są przez Państwa firmę?

Sprzętem, w którego produkcji Epson przoduje, od lat pozostają projektory oraz drukarki atramentowe. Projektory Epsona dzięki zastosowanej technologii 3LCD  generują obraz, który zapewnia przyjazne dla wzroku światło oraz wysoką jasność i nasycone barwy. Z kolei o klasie drukarek z niebieskim logo świadczy fakt, że to właśnie Epson jako pierwsza atramentówka na świecie poleciała w kosmos.  Pozycję lidera na tym rynku firma zawdzięcza innowacjom kierowanym do różnych grup odbiorców.  Są to zarówno rozwiązania dla domu i biznesu jak i wielkonakładowe maszyny przemysłowe. Przykładem mogą być drukarki z serii EcoTank (z systemem stałego zasilania w atrament) godzące wysoką jakość wydruku z niskimi kosztami eksploatacji, będące idealnym narzędziem dla małych firm i klientów indywidualnych. O popularności tego rozwiązania świadczy fakt, że dotychczas na całym świecie dotychczas sprzedano ponad 60 mln sztuk tych urządzeń.

Co wyróżnia Państwa produkty na tle konkurencji?

Pozycja, którą Epson zbudował na rynku to przede wszystkim efekt długofalowych planów rozwojowych, ich skrupulatnej realizacji, ale także gigantycznych inwestycji w sektorze R&D. Jednym z kluczowych obszarów rozwoju Epson jest druk atramentowy dla biznesu oraz wizualizacja i projekcja obrazu. Wszystkie nasze urządzenia wyróżnia niski koszt użytkowania w trakcie życia produktu (TCO), ekologiczność oraz wszechstronność zastosowań.  Wybierając technologie, firmy coraz częściej stawiają na pierwszym miejscu niezawodność i wpływ na środowisko. Właśnie dlatego  Epson tworzy innowacyjne produkty, które są niezawodne i energooszczędne a dzięki zastosowanej technologii nie mają negatywnego wpływu na środowisko.

Jakimi jeszcze metodami budujecie Państwo przewagę konkurencyjną?

Firma istnieje od 1942 roku, pozycję lidera w świecie nowych technologii utrzymuje już od półwiecza. Nie byłoby to możliwe bez inwestycji w badania. Ta strategia sprawdza się doskonale i sprowadza się do ciągłego rozwoju i inwestycji zamiast redukcji zatrudnienia czy optymalizacji kosztów poprzez redukcję R&D. O rezultacie świadczy liczba niemal 14 patentów jakie wychodzą z laboratoriów firmy... każdego dnia, co daje ponad 5 tys. innowacji rocznie! Współpracujemy z klientami na całym świecie, aby tworzyć kompletne rozwiązania obejmujące wszystkie aspekty prowadzenia działalności — od planowania i projektowania po wdrażanie, prace konserwacyjne i ciągłe wsparcie techniczne. Trwałe relacje z klientami, pracownikami i partnerami reprezentującymi markę Epson to podstawa, a wspieranie naszych klientów jest jednym z naszych najwyższych priorytetów. Oczywiście, tak jak zawsze najważniejsza jest dogłębna wiedza o produktach.  Nie tylko o urządzeniach, ale także o systemach zwiększających ich wydajność i funkcjonalność a także poziom bezpieczeństwa.

Firma EPSON znajduje się w gronie 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie (według firmy Clarivate Analytics). W czym przejawia się innowacyjność w Państwa działaniach?

Epson to faktycznie jeden ze 100 światowych liderów w dziedzinie technologii (ranking Thomson Reuters) i jeden ze 100 najbardziej innowacyjnych firm na świecie (Clarivate Analytics). Pozycja, którą zbudowaliśmy na rynku to przede wszystkim efekt długofalowych planów rozwojowych, ich skrupulatnej realizacji, ale także gigantycznych inwestycji w sektorze R&D. Jednym z kluczowych obszarów rozwoju Epson jest druk atramentowy dla biznesu oraz wizualizacja i projekcja obrazu. Wszystkie urządzenia wyróżnia niskie TCO, ekologiczność oraz wszechstronność zastosowań. Jednym z efektów tych badań są urządzenia wielofunkcyjne wykorzystujące przełomową technologię RIPS (Replaceable Ink Pack System), dzięki której zminimalizowana jest częstotliwość konserwacji, produkcja odpadów oraz zużycie energii. Niewymagająca użycia ciepła, autorska technologia Heat Free firmy Epson, stosowana w drukarkach atramentowych, zużywa nawet do 83% mniej energii od podobnych urządzeń laserowych.  Drukarki atramentowe Epson potrzebują też do 96% mniej materiałów eksploatacyjnych niż drukarki laserowe, co nie pozostaje bez wpływu na środowisko. Mniejszy pobór mocy to mniejsze zużycie paliw kopalnych potrzebnych do wyprodukowania energii, mniejsza emisja CO2 do atmosfery, a co za tym idzie, znacznie niższy ślad węglowy procesu drukowania. Epson, lider na rynku projektorów, obecnie intensywnie rozwija oczekiwane na rynku rozwiązania z laserowym źródłem światła. Technika ta zapewnia wiele nowych atutów. Klientom gwarantuje m.in. bezobsługową eksploatację przez wiele lat, możliwość niezakłóconej ciągłej pracy, brak przestojów wynikających z konieczności wymiany lampy, dłuższą żywotność źródła światła czy oszczędności związane z niższym poborem prądu. Projektory Epson z laserowym źródłem światła mają w standardzie obsługę Wi-Fi i Miracast, co umożliwia łatwe oraz intuicyjne bezprzewodowe przesyłanie treści z laptopów czy innych urządzeń mobilnych. Efektem prac naszego działu badań i rozwoju jest np. autorski produkt o nazwie PaperLab – pierwszy na świecie kompaktowy system do wytwarzania papieru oparty na suchym procesie. PaperLab to przeznaczone do biur, urządzenie, które jest zdolne wytworzyć nowy papier z bezpiecznie niszczonych, niepotrzebnych już zadrukowanych kartek, praktycznie bez użycia wody. Dzięki temu systemowi na bazie papieru poddanego recyklingowi można produkować tysiące arkuszy dziennie i to bez transportu dokumentów poza siedzibę przedsiębiorstwa. Oferujemy wizję świata, w którym można drukować, a potem odzyskiwać papier w dowolnej postaci. Mamy nadzieję, że pewnego dnia będziemy mogli rozwinąć projekt PaperLab i dostosować wielkość urządzenia tak, by można go było stosować w mniejszych biurach, czy nawet w domu.

Coraz więcej firm dąży do ograniczania wpływu na środowisko naturalne swoich produktów. Jak to wygląda w przypadku Państwa marki?

Celem naszej firmy jest osiągnięcie statusu niezastąpionego przedsiębiorstwa, które korzystając ze swoich wydajnych, kompaktowych i precyzyjnych technologii, osiąga zrównoważony rozwój w gospodarce o obiegu zamkniętym. Zdefiniowaliśmy 4 najważniejsze cele niezbędne do osiągnięcia naszej „Wizji środowiskowej 2050”:

1) Zmniejszenie emisji CO2 o 90% w skali całego cyklu życia produktów.
2) Umieszczenie wszystkich produktów w pętli ponownego wykorzystywania i recyclingu zasobów
3) Redukcję bezpośredniej emisji CO2 o 90% i wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych innych niż CO2.
4) Przywrócenie i ochrona bioróżnorodności w ramach działań jako członek ekosystemu, wspólnie z lokalnymi społecznościami.

Planowane jest też dołączenie w 2023 roku do klubu RE100 – elity firm stosujących w swej działalności w 100% energii z odnawialnych źródeł. Dodatkowo do 2050 roku Epson planuje stać się firmą ujemną w swoim bilansie emisji dwutlenku węgla. Jak widać Epson dostarcza konsumentom nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, które przy zachowaniu pełnej funkcjonalności mają niewielki wpływ na środowisko naturalne zarówno w procesie produkcji jak i użytkowania, a także w dużej mierze podlegają ponownemu przetworzeniu.

Z przeprowadzonych przez Izbę Gospodarki Elektronicznej badań wynika, iż 35% internautów wskazuje, że sytuacja powodowana pandemią wymusiła zmiany ich codziennych zachowań. Czy i jakie zmiany zachowań konsumenckich dostrzegają Państwo wśród swoich klientów?

Jednym z najczęściej obserwowanych trendów w ostatnim okresie było zmniejszenie zapotrzebowania dużych biur na urządzenia departamentowe i materiały eksploatacyjnych do nich. Oczywistym efektem masowego przejścia na pracę w modelu zdalnym czy hybrydowym jest natomiast zdecydowany wzrost sprzedaży urządzeń do użytku domowego i małych grup roboczych. Potwierdza to teorię, że biuro bez papieru w żadnych okolicznościach nie może istnieć. Użytkownicy coraz chętniej (i świadomie!) decydują się na zakup biznesowych drukarek atramentowych zamiast laserowych. Trend będzie dodatkowo przybierał na sile – istotną rolę odgrywa w nim także „marketing szeptany”. Niemal każdy klient korzystający z atramentówek nowej generacji potwierdza oficjalnie deklarowane zalety tej technologii. Bardzo zauważalne jest też to, że Klienci zwracają uwagę na całkowite koszty eksploatacji, zapas atramentu, długość gwarancji (w Epsonie na większość modeli bezpłatnie można wydłużyć okres ochrony do 3 lat) i kwestię ekologii. Coraz więcej osób jest gotowych zapłacić więcej kupując nowe urządzenie, by zapewnić sobie oszczędności oraz mieć komfort jeśli chodzi o materiały eksploatacyjne przez następnych kilka lat. W dalszym ciągu utrzymuje się duże zainteresowanie urządzeniami biznesowymi do użytku jednostanowiskowego lub dla małych grup roboczych (2-4 osobowych). Czas pandemii potwierdził fakt, że drukarka jest wciąż niezbędnym wyposażeniem każdego biura, zarówno tego w domu, przy pracy zdalnej, jak i tego rozumianego bardziej tradycyjnie. Ważna jest chęć używania urządzeń bardziej wydajnych, ekonomicznych, zapewniających komfort i ciągłość pracy. W urządzeniach Epson duże pojemniki na atrament, długa gwarancja oraz duży zapas atramentu dostarczany przy zakupie drukarki pozwalają na spokojne drukowanie bez konieczności częstego przerywania pracy z uwagi na wymogi eksploatacyjne, awarie, etc.

Jakie wnioski dotyczące zmian rynkowych zostały przez Państwa wyciągnięte w okresie trwania pandemii? W którą stronę będzie zmierzał ze swoimi preferencjami konsument  i podążający za nim sektor handlu?

Coraz więcej firm zwraca uwagę na aspekt ekologiczny przy wyborze urządzeń biznesowych. Epson idealnie wpisuje się w to zapotrzebowanie z biznesowymi drukarkami pracującymi w technologii „heat free”. Ta niewytwarzająca ciepła technologia druku zużywa do 83% mniej energii i generuje o wiele mniej ozonu i CO2 wobec tradycyjnych rozwiązań. Mniejszy pobór mocy to większa oszczędność pieniędzy.  Mniej prądu to mniejsze zużycie paliw kopalnych potrzebnych do jego wyprodukowania i mniejsza emisja gazów cieplarnianych do atmosfery, czyli znacznie mniejszy ślad węglowy. To są coraz ważniejsze argumenty dla świadomych i nowoczesnych firm przy wyborze sprzętu. To kierunek, który będzie się szybko rozwijał tak w Polsce, jak  i na świecie. Istotne jest wprowadzanie zmian w przedsiębiorstwach, które będą skupiały się na wprowadzaniu mniej energochłonnych i bardziej przyjaznych środowisku technologii. Nie chodzi tylko o altruizm: ten trend spowodowany jest także rosnącymi kosztami energii elektrycznej.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

 


Czytaj online pełne wydanie Ecommerce Expert

 

 

Tagi: Ecommerce Expert wywiad Krzysztof Modrzewski EPSON Polska e-commerce drukarki
Oceń artykuł:

Fot: Epson Polska Źródło: Epson Polska

Drukarka jest wciąż niezbędnym wyposażeniem każdego biura

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.