Działania rządu powinny być nastawione na obronę miejsc pracy

2020-05-26 | 09:00

Dziś, 6 kwietnia, chyba przede wszystkim wszyscy czujemy, jak bardzo outdoor jest nam potrzebny i jak bardzo za nim tęsknimy. Ale nie spodziewamy się, że z takim samym jak wcześniej natężeniem będziemy realizować kampanie OOH i DOOH - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Andrzej Słomka, Dyrektor Zarządzający, Jet Line.

Kampanii jest mniej, bo jest mniej ludzi na ulicach, firmy radykalnie zmieniają strategie marketingowe. Jesteśmy w stałym kontakcie z klientami i rozmawiamy o wszystkim, co ma związek z realizacją kampanii out of home. Duża część realizowanych przez nas kampanii to akcje długoterminowe, planowane z wyprzedzeniem. Jeśli jest możliwa zmiana komunikacji, działania są prowadzone dalej (na przykład kampanie wizerunkowe). W niektórych nie ma takiej możliwości (kampanie sprzedażowe, informacje o wyprzedażach). Część klientów reaguje na sytuację zmieniając treści na dostosowane do okoliczności i potrzeb. Przykładem jest kampania sieci Aldi. 

Przyczyny przesunięć czy odwołań kampanii to względy absolutnie oczywiste i jeśli jest to możliwe, ustalamy nowe terminy. Raczej nie będą realizowane duże kampanie dotyczące wydarzeń sportowych, a zapewne nie w wymiarze, na który wszyscy liczyli - więc pojawiają się możliwości wcześniej niedostępne. 

Włączamy się w liczne działania pomocowe organizacji społecznych. Przygotowujemy i nieodpłatnie emitujemy spoty na temat pożądanych i niepożądanych zachowań w czasie epidemii, wspieramy Pajacyk – Polską Akcję Humanitarną, PCK, Pogotowie Gastronomiczne, Grupę Warszawa, Mobilny Punkt Pomocowy. Nie wszyscy mogą teraz zostać w domu, a niektórzy nie mają gdzie zostać – tak, jak podopieczni Mobilnego Punktu. Chodzi o to, aby dostarczać różnych najważniejszych informacji wszystkim, którzy ich potrzebują.  

Jest zbyt wiele niewiadomych, aby planować i realizować plany w długiej perspektywie, bez ciągłych aktualizacji. Mamy przygotowanych kilka wariantów działań, w tym także na ciężkie i bardzo ciężkie czasy, i często sprawdzamy, w jakim jesteśmy miejscu. Priorytetem dla nas w firmie jest utrzymanie zatrudnienia w firmie. Chcemy działać tak, aby w pełnym składzie przejść przez kryzys.  

Branża OOH obronną ręką wyszła z dwóch dużych kryzysów: po wprowadzeniu zakazu reklamy wyrobów tytoniowych i znaczącym ograniczeniu reklamy napojów alkoholowych oraz w czasie światowego kryzysu ekonomicznego. Dzisiejsza sytuacja różni się jednak od poprzednich. Pandemia dotyka wszystkich branż i wpływa na nas wszystkich, dotykając każdej sfery życia, w tym bezpieczeństwa zdrowia i życia. To ma znaczenie w komunikacji marek i wpływa na ich strategiczne decyzje. To nie będzie dla nas łatwy czas, należy się z tym pogodzić i oswoić. Wierzymy, że wszystko będzie dobrze. A w międzyczasie powtarzamy sobie: najważniejsze, żeby najważniejsze było najważniejsze. Ta zasada nie zmienia się w żadnej sytuacji i staramy się o niej pamiętać. 

Pierwszą wersją tarczy podatkowej jesteśmy ogromnie zawiedzeni. Ponad 90% naszej załogi jest zatrudniona na umowę o pracę. Poza odsunięciem w czasie ZUS żadna inna część tarczy nas nie obejmuje, a nasza branża – podobnie jak cała branża outdoorowa, w tym turystyka i eventy, mocno ucierpiała. Z nadzieją czekamy na wersję 2.0. Uważam że działania w ramach tarczy powinny być nastawione na obronę miejsc pracy. Dobre przykłady płyną z Niemiec, Hiszpanii czy Norwegii, gdzie pomoc jest szybka i wymierna. A najważniejsze dzisiaj jest jak najszybsze odzyskanie swobody poruszania i to, abyśmy mogli nadal prowadzić nasze firmy. 

Jestem bardzo ciekawy, jak będzie wyglądał świat po pandemii, choć nie uważam, że diametralnie się zmienimy, my społeczeństwa, my ludzie w całości. Obawiam się, że kryzys pogłębi różnice i spolaryzuje postawy. Nie teraz, kiedy jesteśmy na froncie – ale potem, kiedy będziemy odbudowywać biznesy. Podziwiam oddolne inicjatywy, zachwyca mnie zwyczajna, codzienna odwaga i ofiarność i brakuje mi odważnych, mądrych, przewidujących i mocnych głosów autorytetów.

Tagi: Andrzej Słomka Jet Line Koronawirus
Oceń artykuł:

Źródło: Jet Line

Działania rządu powinny być nastawione na obronę miejsc pracy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.