Eko transport przyszłości dla klientów handlu i usług

2021-09-27 | 09:00

Do obiektów handlowych w największych polskich miastach można od kilku lat docierać w sposób ekologiczny i bez potrzeby posiadania własnego pojazdu - podpowiada Adam Jędrzejewski, współzałożyciel i prezes Hubów Mobilności.

Chodzi o coraz modniejszy transport współdzielony – czyli wypożyczane z aplikacji rowery, elektryczne hulajnogi czy skutery oraz auta z systemów car sharing – który już teraz dostępny jest dla nieruchomości handlowych w postaci dedykowanej usługi: Hubu Mobilności.

Hub Mobilności to specjalnie oznakowany parking wyznaczany bezpośrednio na nieruchomości, w którym polska firma organizuje postój różnych współdzielonych środków transportu dostępnych w danym mieście: poczynając od elektrycznych jednośladów takich jak hulajnogi i dwuosobowe skutery, poprzez bogatą ofertę aut współdzielonych, a na rowerze miejskim kończąc. Dodatkowo w Hubach Mobilności udostępniane są też ładowarki do pojazdów elektrycznych oraz inna infrastruktura.

- Wprowadzamy bezpośrednio na nieruchomość wszystkie te usługi mobilności, z których mieszkańcy tak chętnie korzystają w przestrzeni publicznej. Transport współdzielony to nie tylko modny trend w duchu ‘smart city’ i efektywność charakterystyczna dla ‘sharing economy’, ale też kierunek wskazywany przez włodarzy miast, ekspertów oraz Unię Europejską jako przyszłość transportu miejskiego. Trudno więc sobie wyobrazić na dłuższą metę nieruchomości, które nie otworzą się na miliony użytkowników systemów współdzielonej mobilności – tłumaczy Adam Jędrzejewski, współzałożyciel Hubów Mobilności.

Pierwszy Hub Mobilności ruszył wiosną tego roku w Warszawie i szybko potwierdził, że dostępność różnych pojazdów współdzielonych w wyznaczonym miejscu nieruchomości sprzyja sięganiu po tę formę transportu. Już w niespełna 3 miesiące po starcie premierowy Hub Mobilności wygenerował ponad 0,5 tys. wypożyczeń i zwrotów pojazdów do/z hubu. A należy pamiętać, że transport współdzielony w Polsce to kilka milionów zarejestrowanych użytkowników, dostępność usług w ponad 150 miastach i flota aż 60 tysięcy pojazdów.

Tylko na 1 współdzielony pojazd przypada średnio 100 użytkowników, podczas gdy jedno prywatne auto stoi statystycznie przez 95% czasu nieruchomo zajmując kilkanaście m.kw. cennej przestrzeni służąc przy tym raptem 1-2 osobom. Rachunek jest więc prosty, a wnioski nasuwają się same: transport współdzielony to efektywny sposób zarówno na zorganizowanie przestrzeni pod obiektem handlowym, jak i na jego skuteczne skomunikowanie z miastem i jego mieszkańcami.

Klienci nie potrzebują być już skazani wyłącznie na własne auto czy na komunikację miejską. Mogą mieć wybór, a do obiektów handlowych docierać wygodnie w preferowany przez siebie sposób: rowerem miejskim czy też współdzielonymi hulajnogą, skuterem lub autem dostępnymi przez całą dobę wprost z aplikacji. Poza fizycznie wyznaczonym Hubem Mobilności dostępna jest też aplikacja mobilna, która zaplanuje podróż do/z nieruchomości. Pod nazwą ‘Vooom – one app to ride the City’ kryje się multimodalny planer podróży, który pozwala wyznaczać w czasie rzeczywistym optymalną trasę łączącą różne formy przemieszczania się (tzw. modalności): na piechotę, pojazdami współdzielonymi oraz transportem zbiorowym.

Hub Mobilności to ‘must-have’ dla obiektów handlowych. Dzięki udostępnianym w nim pojazdom klienci nieruchomości zyskują komfort i nową jakość przemieszczania się, a jej właściciel pełną obsługę procesu: od zaprojektowania Hubu Mobilności i jego wdrożenia aż po codzienne zarządzanie dostępnością pojazdów i oferowanych w hubie usług.

Tagi: Adam Jędrzejewski Hub Mobilności
Oceń artykuł:

Źródło: Hub Mobilności

Zobacz także

Eko transport przyszłości dla klientów handlu i usług

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.