Centra handlowe przyciągają Klientów w większych miastach, bo nie muszą oni pokonywać dużych odległości, aby porównać oferty sklepów. Mają także szeroki dostęp do gastronomii oraz rozrywki. Miejsca z profilowanymi usługami lub sklepami mogą cieszyć się zainteresowaniem w naszym kraju - stwierdza Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.
Ze względu na pogodę w Polsce centrum handlowe to także miejsce, gdzie ludzie chętnie spędzają czas, dlatego centra handlowe starają się ich przyciągać rozmaitymi atrakcjami i szukają nowych rozwiązań. Organizowane są wydarzenia związane z promocją tworów popkultury czy zabawy dla dzieci – to przyciąga. Profilowane centra handlowe zaczynają w Polsce powstawać. Są obiekty, gdzie w jednym miejscu możemy skorzystać z oferty wielu dobrych restauracji, lub miejsca, które specjalizują się w organizowaniu okazjonalnych targów, np. artykułów ekologicznych. Taka strategia ma sens, bo przyciąga nieprzypadkowych Klientów, ale już tych wybranych, którzy potrzebują właśnie takiego produktu. Dużą popularnością cieszą się też centra handlowe, w których możemy skorzystać z oferty wielu outletów. Formy handlu w Polsce cały czas ewoluują i dopasowują się do potrzeb Klientów, a ci mają coraz szerszą ofertę, a więc i większe wymagania. Dla galerii handlowych wprowadzenie ograniczenia handlu w niedzielę stało się wyzwaniem, na które trzeba reagować we wszystkich obszarach. Specjalizacja jest jednym ze sposobów na stworzenie wyjątkowości obiektu, co może być magnesem dla konsumentów. Oczywiście niesie to ryzyko odstraszenia konsumentów, którym ten wiodący wątek nie musi odpowiadać, dlatego ważna jest w tej sytuacji dokładna analiza, czy na pewno wybrany przez nas kierunek jest tym, który w danej lokalizacji może odnieść sukces. Na pewno większe szanse powodzenia takie rozwiązania mają w większych ośrodkach, gdzie konsumenci z jednej strony są znudzeni klasycznymi formami, a z drugiej strony mają wybór pomiędzy miejscami, które oferują im różne podejścia do spędzenia czasu czy doświadczenia cateringowe lub zakupowe.