Formy handlu w Polsce cały czas ewoluują

2019-10-01 | 09:00

Centra handlowe przyciągają Klientów w większych miastach, bo nie muszą oni pokonywać dużych odległości, aby porównać oferty sklepów. Mają także szeroki dostęp do gastronomii oraz rozrywki. Miejsca z profilowanymi usługami lub sklepami mogą cieszyć się zainteresowaniem w naszym kraju - stwierdza Maciej Ptaszyński, dyrektor Polskiej Izby Handlu.

Ze względu na pogodę w Polsce centrum handlowe to także miejsce, gdzie ludzie chętnie spędzają czas, dlatego centra handlowe starają się ich przyciągać rozmaitymi atrakcjami i szukają nowych rozwiązań. Organizowane są wydarzenia związane z promocją tworów popkultury czy zabawy dla dzieci – to przyciąga. Profilowane centra handlowe zaczynają w Polsce powstawać. Są obiekty, gdzie w jednym miejscu możemy skorzystać z oferty wielu dobrych restauracji, lub miejsca, które specjalizują się w organizowaniu okazjonalnych targów, np. artykułów ekologicznych. Taka strategia ma sens, bo przyciąga nieprzypadkowych Klientów, ale już tych wybranych, którzy potrzebują właśnie takiego produktu. Dużą popularnością cieszą się też centra handlowe, w których możemy skorzystać z oferty wielu outletów. Formy handlu w Polsce cały czas ewoluują i dopasowują się do potrzeb Klientów, a ci mają coraz szerszą ofertę, a więc i większe wymagania. Dla galerii handlowych wprowadzenie ograniczenia handlu w niedzielę stało się wyzwaniem, na które trzeba reagować we wszystkich obszarach. Specjalizacja jest jednym ze sposobów na stworzenie wyjątkowości obiektu, co może być magnesem dla konsumentów. Oczywiście niesie to ryzyko odstraszenia konsumentów, którym ten wiodący wątek nie musi odpowiadać, dlatego ważna jest w tej sytuacji dokładna analiza, czy na pewno wybrany przez nas kierunek jest tym, który w danej lokalizacji może odnieść sukces. Na pewno większe szanse powodzenia takie rozwiązania mają w większych ośrodkach, gdzie konsumenci z jednej strony są znudzeni klasycznymi formami, a z drugiej strony mają wybór pomiędzy miejscami, które oferują im różne podejścia do spędzenia czasu czy doświadczenia cateringowe lub zakupowe.

Tagi: Maciej Ptaszyński PIH Polska Izba Handlu
Oceń artykuł:

Źródło: PIH

Formy handlu w Polsce cały czas ewoluują

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.