Garnitury i koszule to nasze DNA

2021-03-22 | 09:00

Choć męskie garnitury i koszule na stałe wpisały się w DNA Grupy VRG to marka odważnie stawia na nowe produkty. W ofercie Vistuli pojawiły się niedawno garnitury dla kobiet i nieformalne dresy. Jak zapewnia Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A., spółka jest otwarta i chce się zmieniać. Śledzi trendy i odpowiada na potrzeby klientów, a wraz ze zmianą ich oczekiwań, zmienia swój asortyment. Wprowadzenie do oferty damskich garniturów to także ukłon w stronę współczesnej kobiety

Grupa Kapitałowa VRG S.A. specjalizuje się w projektowaniu oraz dystrybucji wysokiej jakości kolekcji mody dla mężczyzn i kobiet oraz biżuterii. W jaki sposób pandemia wpłynęła na Państwa działalność?

W odpowiedzi na zmianę otoczenia biznesowego, przeformatowaliśmy praktycznie każdy obszar naszej działalności. O ile wcześniej VRG rosła przez regularny przyrost metrów kwadratowych, od 2020 roku (po wybuchu pandemii) skupiliśmy się na optymalizacji sieci w oparciu o kryterium rentowności poszczególnych sklepów. Uczymy się na doświadczeniach trudnego 2020 i wprowadzamy wiele innowacji operacyjnych. Postawiliśmy na rozwój e-commerce. Sukcesywnie doskonaliliśmy nasze procesy logistyczne, aby coraz sprawniej obsługiwać zamówienia klientów. Zmieniamy silniki sklepów internetowych, aby w 2021 jeszcze skuteczniej sprzedawać w kanale online i przez komórki.

A czy zaszły jakieś zmiany dotyczące Państwa oferty?

Tak. Pod kątem asortymentu zeszły rok przyspieszył obserwowane wcześniej trendy rozluźniania dress code i zmiany definicji stroju formalnego. Widzieliśmy ten trend już wcześniej, ale COVID-19 i wymuszone przejście na pracę zdalną stały się dodatkowymi katalizatorami tego procesu. Idąc za oczekiwaniami konsumentów rozszerzyliśmy asortyment. Dziś klient może w naszym sklepie Vistula czy Bytom zaopatrzyć się w każdy element „total look” – od eleganckich i wygodnych zestawów do pracy, na uroczystość rodzinną czy na weekend, przez koszule po dresy. Do tego buty, bielizna, t-shirty, jeansy, kurtki, spinki do mankietów, torby czy perfumy. Również w markach Wołczanka i Deni Cler pojawia się coraz więcej dzianin i strojów nieformalnych.

Sytuacja jest bardzo trudna dla wszystkich stron biznesu. Z jakimi największymi problemami się Państwo zetknęli?

Od niemal roku jesteśmy narażeni na konieczność stosowania się do obostrzeń – często ogłaszanych w ostatniej chwili. To powoduje frustrację zarówno po stronie wynajmujących, jak i właścicieli centrów handlowych. Celem każdej ze stron jest realizacja jej interesów biznesowych. Ostatnie miesiące to pasmo negocjacji. Wydaje się, że sytuacja powoli się klaruje. Prowadzimy indywidualne rozmowy z najemcami, z wieloma mamy długoletnie relacje. Zarówno my, jak i galerie handlowe liczymy na to, że powoli będziemy wracać do większej stabilności i możliwości zwiększania ruchu.

Czym według Pana klienci sugerują się dziś najbardziej podczas zakupów – ceną, jakością, a może dobrą reklamą?

Trudno jest mi mówić w imieniu wszystkich. Widzimy natomiast czym kierują się nasi konsumenci. Klientów od zawsze przyciąga wysoka jakość naszych produktów, połączona ze spersonalizowaną obsługą. Wielu z naszych klientów od wielu lat wraca do konkretnego salonu i prosi, aby obsługiwała go np. Pani Ewa czy Pan Maciej. Mają pewność, że oni im doradzą, są profesjonalistami. Naszym celem jest zagwarantowanie klientowi najlepszego doświadczenia zakupowego – czegoś ponad zwykłą wizytę w sklepie.

Vistula do tej pory kojarzyła się jedynie z elegancką odzieżą męską. Pod koniec zeszłego roku powstały pierwsze garnitury dla kobiet, a chwilę wcześniej marka wypuściła produkty unisex. Skąd pomysł na ten krok?

Od kilku lat w modzie obserwowana jest rewolucja lub jak kto woli - ewolucja. Unisex, athleisure (łączenie garnituru z formalem), ubrania oversize. Tradycja zawsze będzie widoczna w kolekcjach naszych marek. Garnitury i koszule to nasze DNA. Jednocześnie jesteśmy otwarci, chcemy się zmieniać. Śledzimy trendy i odpowiadamy na potrzeby naszych klientów. Garnitury damskie to ukłon w stronę współczesnej kobiety, ale także widoczny w ostatnich latach trend. Mówi się, że garnitur powinien znaleźć się w każdej szafie. Wierzymy, że dotyczy to również kobiet i każda z nich powinna mieć garnitur w swojej garderobie – na co dzień i na wielkie wyjścia. Najlepiej, jeśli będzie to dobrej jakości garnitur polskiej marki.  

Drugim, dosyć nowym kierunkiem rozwoju marki Vistula jest linia odzieży łącząca styl i aktywność. Dlaczego zdecydowali się Państwo tworzyć kolekcje o charakterze sportowym?

W DNA mamy odzież formalną, ale podążamy za trendami. Wraz ze zmianą oczekiwań klientów, zmienia się nasz asortyment. Vistula Move jest przeznaczona dla aktywnych mężczyzn, którzy chcą realizować sportowe pasje i jednocześnie wyglądać nowocześnie. Linia zawiera pełny asortyment produktów – T-shirty, longsleeve w wariancie klasycznym i ze stójką, bluzy rozpinane i hoodie, klasyczne rozpinane kurtki i anorak, spodnie dresowe w wariantach ze ściągaczami i bez, a także buty, skarpety i czapki, które razem tworzą spójną całość. Vistula Move to pierwszy krok w kierunku mody sportowej, którą będziemy rozwijać w kolejnych sezonach.

Jest Pan prezesem zarządu VRG S.A. i zajmuje się zarządzaniem. Co stanowi obecnie największe wyzwanie na tym stanowisku?

Wyzwanie numer jeden dla każdego biznesu działającego w tak niezwykłych warunkach jak pandemia jest stabilizacja. W tym trudnym czasie związanym z Covid-19 bardziej niż kiedykolwiek ważne jest też dbanie o pracowników i klientów – ich bezpieczeństwo fizyczne w trakcie interakcji w naszych sklepach stacjonarnych. Dbanie o morale i motywację zespołów – zmęczonych presją sytuacji, nieprzewidywalnością działalności w salonach, pracą zdalną w centrali, koniecznością radzenia sobie z życiem zawodowym i rodzinnym w sytuacji, kiedy dzieci i rodzice funkcjonują razem w zamknięciu. Zarządzanie łańcuchami dostaw – które w przypadku rynków azjatyckich zostały zaburzone i nadal nie wróciły do normy sprzed epidemii (wyzwaniem jest np. zdobycie miejsca na kontenerowcach kursujących do portów w Europie). Skuteczna sprzedaż w sytuacji, kiedy nastroje konsumenckie pogarszają się, a przedłużający się kryzys gospodarczy uderza w kieszenie coraz większej grupy Polaków.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

 



Tagi: VRG S.A. Andrzej Jaworski
Oceń artykuł:

Fot: VRG S.A. Źródło: VRG S.A.

Garnitury i koszule to nasze DNA

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.