Co dziś wyróżnia Państwa markę na tle lokalnej konkurencji?
AK: Grupa PSB działa na rynku od 25 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Markety PSB Mrówka to bardzo nowoczesne placówki handlowe o zróżnicowanej powierzchni, adekwatnej do wielkości miejscowości w której jest zlokalizowana. Wyróżnia nas szeroki asortyment i dostępność wysokiej jakości produktów niezbędnych do remontów oraz utrzymania gospodarstw domowych. Jesteśmy blisko naszych klientów - sklepy Mrówka zlokalizowane są w miejscowościach powiatowych i gminnych. Oferujemy profesjonalne doradztwo, inspiracje oraz konkurencyjne ceny.
W jaki sposób jesteście Państwo odpowiedzialni społecznie?
BP: Sklepy sieci PSB Mrówka działają na lokalnym rynku i prowadzą szereg działań odpowiedzialnych społecznie, m.in.:
Sklepy naszej sieci biorą udział w wielu innych akcjach lokalnych np. wspomagają akcję krwiodawstwa, organizują licytacje czy zbiórki na pomoc w leczeniu.
Jakie doświadczenia zakupowe oferuje Państwa marka?
AK: Spółka Grupy PSB od lat ma największą w skali kraju ofertę asortymentową – do dyspozycji partnerów sieci oddajemy ok. pół miliona pozycji towarowych pochodzących od nie¬mal 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach. Oferta ta stanowi pełne spektrum wystarczające do zaopatrzenia dowolnej inwe¬stycji budowlanej, a także obejmuje wszystko, co niezbędne jest do utrzymania domów i ogrodów. W składach i centrach budownictwa Profi doradzamy jak dobrze budować dom – to inwestycja życia i każda pomyłka może być bardzo kosztowna. Liczą się tu aspekty ekonomiczne, ale także związane z przyszłym użytkowaniem obiektu – komfortem, bezpieczeństwem, zużyciem energii, wpływem na środowisko. Pracownicy marketów Mrówka inspirują do wyboru ciekawych i najnowszych aranżacji wykończeniowych i ogrodowych. Zawsze podkreślają cechy użytkowe i funkcjonalne danego wyrobu.
Jakie atrakcje przygotowaliście Państwo dla klientów w okresie świątecznym?
BP: Przygotowaliśmy dla klientów na okres świąteczny różne atrakcje. W naszych sklepach pojawiło się wiele świątecznych inspiracji oraz gotowych pomysłów jak przygotować dom do świąt. Wprowadziliśmy bony podarunkowe dla klientów – jeśli klient nie miał pomysłu na prezent dla najbliższych, mógł kupić u nas bon podarunkowy, do wykorzystania w danym sklepie Mrówka. Pomiędzy świętami a Nowym Rokiem, klienci naszych sklepów mogli skorzystać z opcji zakupu świątecznego asortymentu w obniżonej cenie.
Jakiego typu inicjatywy proekologiczne są lub były w tym roku realizowane?
BP: Montowane są na parkingach naszych sklepów stacje ładowania do samochodów elektrycznych. Niektóre sklepy mają zamontowane panele fotowoltaiczne. Oraz prowadzone są akcje proekologiczne, jak np. „Wiosna z Mrówką”, „Dokarmianie ptaków”.
Jakie działania i zmiany szykowane są w 2023 roku?
AK: Pod koniec 2022 r. została opracowana nowa strategia spółki na lata 2023-2025. Wszystkie prace związane z wdrożeniem założeń nowej strategii są już prowadzone i są one na różnych eta¬pach. Zarząd uczestniczy w negocjacjach nowych warunków handlowych. Szeregi centrali zasilili profesjonalni manage¬rowie regionów, a bieżącą współpracę z dostawcami i part¬nerami będą prowadzić category managerowie. Na szeroką skalę dokonujemy rozwoju integracji systemów placówek PSB i działań związanych z elektronicznym obiegiem doku¬mentów. Jesteśmy w trakcie procesu wyboru nowej agencji reklamowej oraz zaawansowanych prac nad nowym progra¬mem lojalnościowym. Wprowadzamy nowy program moty¬wacyjny dla pracowników zależny od wyników firmy oraz poszczególnych działów. Intensywnie pracujemy nad obni¬żeniem kosztów. To w efekcie ma uczynić nas jeszcze bardziej konkurencyjnymi na rynku. Podniesiemy elastyczność oferty asortymentowej adekwatnie do zmieniających się potrzeb lokalnych społeczności. Już dawno dostrzegliśmy różnice regionalne - to co podoba się na południu kraju wcale nie musi być, i często nie jest, trendy na północy.
100% komercjalizacja i rosnąca frekwencja - jak obecnie zarządzać obiektem, aby osiągnąć ten cel?
BP: W naszych sklepach od lat pracujemy w oparciu o przygotowane budżety na dany rok, staramy się je tak opracować aby zoptymalizować koszty. Kierownicy oraz pracownicy mają określone zadania do wykonania, polegające miedzy innymi na pracy z magazynem i uwolnieniu zamrożonych pieniędzy z zapasów. Analizujemy zachowania klientów, którzy robią zakupy w naszej sieci i podejmujemy działania dla ulepszenia naszej obsługi i usług. Wprowadzamy nowoczesne rozwiązania, aby klienci mogli w szybszy i łatwiejszy sposób zrobić zakupy np. kasy samoobsługowe, fakturomaty.
Dziękujemy Paniom za rozmowę.
Dziękujemy.