INTERSPORT Polska: Omnichannel sprzedaży stał się faktem

2020-10-02 | 09:00

Moim zdaniem „omnichanel nowych technologii”, czyli zdecydowanie większa elastyczność i odpowiednie operowanie narzędziami wykorzystywanymi we wszystkich kanałach obsługi to absolutna konieczność - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Marek Kaczmarek, Wiceprezes INTERSPORT Polska S.A.

Marek Kaczmarek, Wiceprezes INTERSPORT: Mix takich działań przyczyni się do zwiększenia poziomu sprzedaży przy założeniu, że będzie wspierał jednocześnie z tą sama siłą dwa kluczowe w procesie obszary: klienta i sprzedawcy. Klient powinien otrzymać narzędzia ułatwiające nawigację po sklepie oraz szybki i łatwy dostęp do informacji o produkcie, natomiast multifunkcyjny sprzedawca musi dysponować wirtualnymi narzędziami około-sprzedażowymi do obsługi klienta i jednocześnie wspierającymi wykonywanie czynności związanych utrzymaniem wysokiej jakości ekspozycji. Oba te obszary i wszystkie rozwiązania w nim zastosowane w pełni można zdefiniować jako Wirtualny Sprzedawca.  

Najważniejszą wartością dla klienta jest spójne doświadczenie zakupowe bez względu na to z jakiego kanału sprzedaży otrzymuje towar; czyli elastyczność – możliwość pełnej obsługi transakcji przez dowolny kanał komunikacji (social media, e-mail, telefon – wg własnych nawyków). W ostatnim czasie zwiększyło się tempo obsługi. Nie ma czasu na prowadzenie rozmowy sprzedażowej. Klient wchodząc do sklepu chce szybko dokonać transakcji i opuścić sklep dbając o swoje bezpieczeństwo. Czyli: czas obsługi – czas staje się cennym czynnikiem, dlatego oczekujemy rozwiązania naszego problemu „Tu i Teraz”. Zmieniły się zachowania konsumentów – klienci podejmują celowe decyzje zakupowe w wielu kanałach i tylko potwierdzają je w sklepie. Czyli: „zintegrowana firma, marka” – potrzebą klienta jest jednakowa jakości obsługi, niezależnie od tego, czy robimy zakupy w sklepie offline czy online.

Ograniczenia handlu wprowadzone ze względu na pandemię  przyśpieszyły dygitalizację środowiska i postępującą cyfryzację handlu. Omnichannel sprzedaży stał się faktem. Sklep stacjonarny musi obecnie posiadać te same funkcjonalności co sklep internetowy tzn. sprowadzania, dostarczania towaru pod wskazany adres oraz dokonania transakcji na odległość. Nowe pokolenie klientów tzw. „millenialsów” chce wielokanałowo wchodzić ze sprzedawcą w interakcje  – dlatego ważna jest profesjonalna ekspozycja towaru przyciągająca uwagę, sprawne zarządzanie kategoriami produktów i czytelna informacja o komplementarności zakupu. Obserwując zmiany na rynku, wprowadzamy w naszej sieci sprzedaży model sklepu INTERSPORT 2.0 zakładający zintegrowaną wielokanałową dystrybucję towaru; zarządzanie kategoriami produktów oraz integrację i automatyzację procesów sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedaży. Przygotowaliśmy dla klientów specjalne strefy z trenażerami do testowani produktów  i wirtualne infokioski. Stawiamy na wiodące marki i czytelną ekspozycję towaru, bo uważamy, że takie są obecnie oczekiwania konsumentów. We wszystkich sklepach wprowadziliśmy nowe standardy: Standard Obsługi Klienta w oparciu o omnichannel oraz Standard Pracy w celu sprawnej realizacji zadań sprzedażowych i szybszej obsługi klienta. INTERSPORT 2.0 buduje przyszłość naszego brandu.

Tagi: INTERSPORT Polska Marek Kaczmarek
Oceń artykuł:

Fot: INTERSPORT Polska Źródło: INTERSPORT Polska

INTERSPORT Polska: Omnichannel sprzedaży stał się faktem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.