W relacji biznesowej kluczowa jest świadomość wspólnoty interesów. Jestem zwolennikiem podejścia H2H, czyli human to human - zapewnia Tomasz Gołębiewski, Prezes Zarządu Nesperta. - Moim zdaniem w obecnych czasach ma ono zdecydowanie większe zastosowanie aniżeli dobrze wszystkim znane B2B - dodaje.
W biznesie odchodzimy od modelu „Mam dla Pana produkt na sprzedaż” do działań bazujących na pytaniu „Jakiego produktu poszukują Klienci Państwa punktu?”. To właśnie wsłuchiwanie się w sugestie partnerów jest najważniejsze, w końcu, kolokwialnie mówiąc, gramy do jednej bramki i razem chcemy zmieniać na lepsze oblicze branży i rynku. Myślimy o tym samym Kliencie ostatecznym – o spełnieniu jego aktualnych potrzeb i wykreowaniu nowych. Zależy nam na dobrych wynikach sprzedaży naszych partnerów – bo przecież ich powodzenie przekłada się na ogólny sukces marek z naszego portfolio.
Zakaz handlu w niedzielę wpłynął zarówno na zwyczaje zakupowe Polaków, jak i na działania centrów i sieci handlowych. Chcąc odnaleźć się w tej nowej, konsumenckiej rzeczywistości, musimy ze sobą ściśle współpracować i wdrożyć takie rozwiązania, które pozwolą nam działać równie efektywnie pomimo mniejszej ilości dni handlowych. Jako partnerzy, którzy bardzo dobrze znają swoich Klientów, powinniśmy na nowo zmierzyć się z wyzwaniem, jak pozytywnie zaskoczyć ich w przestrzeni handlowej. Warto zacząć od edukowania konsumentów, którzy jeszcze nadal gubią się w kalendarzu dni wolnych od handlu i tych „pracujących”.