Komunikacja modernizacji

2019-10-09 | 09:00

Kompleksowa modernizacja obiektu handlowego dla działów marketingu zawsze stanowi wyzwanie. Chodzi głównie o to, aby proces ten nie spowodował spadku odwiedzalności i obrotów, a klienci czuli się komfortowo, pomimo prowadzonych prac. Wiele zależy tu od ich przebiegu i organizacji, lecz bardzo ważna jest też komunikacja. Warto poprowadzić ją umiejętnie nie tylko po to, by uspokoić klientów obawiających się utrudnień - uważa Patrycja Duczmal, dyrektor CH Forum Gliwice.

Modernizacja to także okazja do wykazania się kreatywnością i zaproponowanie niestandardowych działań, które ocieplą wizerunek centrum i przysporzą mu sympatii. Jeszcze lepiej, gdy przy tej okazji centrum potrafi zaprezentować się jako podmiot odpowiedzialny społecznie. To wszystko udało się w gliwickim CH Forum, które w 2017 roku zmodernizowało obiekt. Proces ten objął pasaże, toalety, elementy małej architektury. Przebudowano także atrium i utworzono nowe ciągi komunikacyjne.

Komunikację zmian CH Forum rozpoczęło od briefingu prasowego, na którym pojawili się prawie wszyscy lokalni dziennikarze. Dzięki temu informacja szybko „poszła w świat”, a wizualizacje błyskawicznie znalazły się na profilach społecznościowych obecnych mediów. Do nieobecnych wysłano bogato ilustrowaną informację prasową. Temat szybko podjęła także prasa branżowa.

Jeszcze przed rozpoczęciem prac w miejscach o dużym natężeniu ruchu (np. wejścia i wjazdy) pojawiły się informacje o modernizacji. Były to zwięzłe, ale konkretne hasła, zapowiadające remont, w wersji rozbudowanej podające skrócony harmonogram prac. Dodatkowo w pasażu, w miarę postępu robót, oznaczano fragmenty przestrzeni, np. banerami zasłaniającymi strefę robót czy „potykaczami”.

Cechą wyróżniającą wszystkie komunikaty była ich humorystyczna forma. Określenia w stylu: „mały remoncik”, „idzie nowe”, „budujemy, nie próżnujemy” – miały wywołać uśmiech i wzmocnić pozytywny przekaz. Służył temu również dobór grafik. Większość kreacji oparta była o wizerunki dzieci z elementami kojarzącymi się z budową.

CH Forum wykorzystało modernizację obiektu również do zorganizowania licznych atrakcji dla rodziców z dziećmi. Były to np. wydarzenia oparte na licencji, takie jak Bob Budowniczy i MEGA Bloksy. W centrum zainstalowano gigantyczną piaskownicę oraz strefę zabaw i wyposażono je w zabawki. CH Forum też edukowało. Służyły temu specjalnie wyreżyserowane na tę potrzebę spektakle teatralne o tematyce bezpieczeństwa i higieny pracy. Centrum zaprosiło na nie uczniów gliwickich szkół oraz urządziło pokazy ogólnodostępne.

W komunikacji modernizacji nie zabrakło także elementu charytatywnego. Wizerunek podmiotu społecznie odpowiedzialnego CH Forum budowało poprzez konkurs „Wyremontujemy Twoje M”. Do udziału w nim zachęcano zwłaszcza uboższe rodziny, którym zaoferowano kompleksowy remont mieszkania.

Komunikacja modernizacji zdała egzamin. Dobrze poinformowani klienci CH Forum ze zrozumieniem i zaciekawieniem reagowali na prowadzone, głównie nocą, prace. Znalazło to odzwierciedlenie w wynikach frekwencji, która w roku prowadzonych prac była wyższa o 7 proc. (w ujęciu r/r). Efektem przeprowadzonych działań było także pozytywne publicity. W okresie modernizacji ukazało się ok. 150 artykułów poświęconych CH Forum, zarówno w prasie regionalnej, jak również branżowej.

Tagi: CH Forum Patrycja Duczmal
Oceń artykuł:

Źródło: CH FORUM

zobacz więcej informacji o: Forum Gliwice

Komunikacja modernizacji

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.