Jak mówi Tomasz Gołębiewski, Prezes Zarządu Nesperta, właściciel marki Semilac, podczas jednej z ostatnich debat branżowych zgodnie stwierdziliśmy z przedstawicielami innych firm kosmetycznych, że to właśnie kosmetyki są piękną wizytówką polskiej gospodarki. Nasza branża jest przykładem fantastycznej konkurencyjności – krajowe produkty nie ustępują miejsca, również na zagranicznych półkach, markom wywodzącym się z globalnych koncernów.
Wynika to przede wszystkim z ich wysokiej jakości. „Polskie” oznacza po prostu bardzo dobre. Jesteśmy producentami kosmetyków bezpiecznych i innowacyjnych, które szybko i sprawnie odpowiadają na światowe trendy i potrzeby konsumentów. Co więcej – i to mogę również mogę powiedzieć z perspektywy prowadzenia swojej firmy – jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym dla przedsiębiorców z zagranicy, którzy chcą i lubią podejmować z nami długofalowe współprace.
Nie da się ukryć, że obecność na rynkach zagranicznych gwarantuje firmie rozwój. To naturalna droga ekspansji w sytuacji, w której półki w polskich sklepach i drogeriach uginają się od ilości brand’ów i ich produktów. Marka z naszego portfolio, Semilac, jest dostępna na 35 rynkach na 5 kontynentach. Dla nas oznacza to, poza oczywistym spełnianiem wszystkich wymagań formalno-prawnych obowiązujących w danych krajach, ciągłe obserwowanie tamtejszych rynków i bycie blisko konsumenta, który w każdym kraju ma nieco inne rytuały kosmetyczne, odmiennie reaguje na sezonowość i poszukuje zróżnicowanych rozwiązań produktowych.
Polska dziś jest 6. rynkiem kosmetycznym w Europie i ustępuje miejsca m.in. Niemcom, Francji czy Wielkiej Brytanii, które jednocześnie pozostają tymi krajami, które najchętniej importują dobra z Polski. Istotną zmianą jest zmiana naszej orientacji eksportowej – ze Wschodu na Zachód. Z pewnością temu zjawisku sprzyja unifikacja formalno-prawna w Unii Europejskiej. My, jako Nesperta, nie ograniczamy się jednak jedynie do Europy. Fokusujemy się chociażby również na Ameryce Południowej i Północnej oraz Bliskim Wschodzie. Są to kraje, w których rośnie popularność stylizacji paznokci metodą hybrydową i żelową, ale i takie, które poszukują trwałych kosmetyków kolorowych, wyróżniających się wysoką jakością w przystępnej cenie.