Kto nie idzie do przodu, ten się cofa

2020-03-10 | 09:00

Kiedyś najważniejsza była oferta handlowa centrum, która przyciągała klientów, lecz ich przyzwyczajenia ewoluowały w innym kierunku. Dziś ludzie oczekują, aby centra handlowe spełniały trochę szersze zadania, miały bogatszą ofertę, były miejscami spotkań i spędzania czasu. Dlatego nie tworzymy kolejnego punktu z telefonami komórkowymi – zapewnia Andrzej Cieślik, Dyrektor Portu Łódź. Obiekt proponuje w to miejsce ofertę showroomu, możliwość spotkania ze sztuką czy duży, dwupoziomowy klub fitness. Te elementy mają na celu zachęcić ludzi, by na chwilę przystanęli i poczuli się w Porcie Łódź trochę inaczej niż w standardowym centrum handlowym.

Port Łódź od 10 lat istnieje na łódzkim rynku. Jak na przestrzeni tego czasu zmienił się obiekt?
Port Łódź od początku swojego funkcjonowania wzbudzał wśród klientów ogromne zainteresowanie, po pierwsze ze względu na swoje położenie na obrzeżach miasta, tuż przy granicy z Pabianicami, po drugie ze względu na połączenie centrum handlowego ze sklepem IKEA, którego w Łodzi wcześniej nie było. Port Łódź był też jednym z trzech największych centrów handlowych w Polsce (obecnie czwartym) i pierwszym tak dużym obiektem handlowym w Łodzi i regionie. Wszystkie te kwestie w dużej mierze zadecydowały o sukcesie naszego konceptu handlowego, jednak jak mówi powiedzenie – kto nie idzie do przodu, ten się cofa, zatem jasne było dla nas to, że nie mogliśmy spocząć na laurach i w ciągu tych 10 lat wprowadzaliśmy ulepszenia, modernizacje i wdrażaliśmy kolejne pomysły, tak by Port Łódź ciągle się rozwijał i pozytywnie zaskakiwał klientów.

Które z inwestycji ma Pan na myśli?
Jedną z inwestycji prowadzonych na przestrzeni ostatnich lat było zagospodarowanie zielonych terenów zewnętrznych zlokalizowanych wokół centrum, które zdecydowanie wyróżniają to miejsce. Z myślą o lokalnej społeczności oddaliśmy do bezpłatnego korzystania plenerową siłownię, a także boiska do gry w koszykówkę, siatkówkę i piłkę nożną. Na naszym zielonym terenie można też pograć w popularnego ping-ponga, przejść zbudowany z drewna tor przeszkód, czyli tzw. ścieżkę zdrowia oraz poćwiczyć z psem w profesjonalnej strefie treningowej. Z tych atrakcji korzystają bardzo często okoliczne szkoły w ramach zajęć WF oraz organizowanych wydarzeń sportowych. Ostatnio przeprowadziliśmy dużą modernizację naszej strefy restauracyjnej, która zyskała nowy design, a także przebudowaliśmy bezpłatną salę zabaw dla dzieci – Port Łódź Junior, która – mogę to z dumą powiedzieć – jest obecnie jedną z najnowocześniejszych w Polsce. Do dyspozycji naszych gości oddaliśmy ponadto strefę relaksu oraz bezpłatną strefę coworkingową, w której można popracować lub odbyć spotkanie służbowe.

Jakie inne elementy wyróżniają Port Łódź?
Na atrakcyjność Portu Łódź wpływa na pewno dostępność obiektu, łatwo do nas dojechać drogą ekspresową S14, czyli zachodnią obwodnicą Łodzi i zaparkować na jednym z ponad 5 tysięcy miejsc parkingowych. W Porcie Łódź zlokalizowana jest ponadto stacja roweru miejskiego oraz bezpłatny parking rowerowy. Jesteśmy też bardzo dobrze połączeni z innymi osiedlami komunikacją miejską. Na atrakcyjność Portu Łódź niewątpliwie wpływa szeroka oferta zakupowa, w swoim portfolio mamy bowiem światowe marki – w tym jako jedyni w Łodzi sklep KappAhl – ale stawiamy także na lokalnych przedsiębiorców, których również gościmy w gronie naszych najemców. Mówiąc o atrakcyjności naszego centrum, nie możemy oczywiście zapomnieć o ponad 500 eventach zorganizowanych dla klientów na przestrzeni ostatnich 10 lat. W Porcie Łódź gościliśmy wiele polskich i międzynarodowych gwiazd.

A jak na przestrzeni tej dekady zmienili się klienci?
Kiedy 10 lat temu otwierał się Port Łódź, konsumenci już wtedy byli bardzo świadomi swoich oczekiwań wobec centrum handlowego. Już na tamtym etapie chcieli otrzymać od nas coś więcej ponad możliwość dokonania zakupów. Zatem budując Port Łódź, przystosowaliśmy nasze centrum do pojawiających się na rynku trendów. W minionym dziesięcioleciu zarządcy nieruchomości bardzo dbali o to, aby zebrać właściwy tenant-mix. To było najważniejsze, lecz przyzwyczajenia klientów ewoluowały w innym kierunku. Ludzie oczekują, aby centra handlowe spełniały trochę szersze zadania, miały bogatszą ofertę, były miejscami spotkań i spędzania czasu. Dlatego nie tworzymy kolejnego punktu z telefonami komórkowymi. Proponujemy w to miejsce ofertę showroomu, możliwość spotkania ze sztuką (w Porcie Łódź organizowaliśmy m.in. przedstawienia teatralne, koncerty, występy orkiestry dętej) czy duży, dwupoziomowy klub fitness – te elementy mają na celu zachęcić ludzi, by na chwilę przystanęli i poczuli się trochę inaczej niż w standardowym centrum handlowym. Pogoń za każdym metrem kwadratowym w kontekście zmieniającej się sytuacji na rynku skończyła się. Obiekty mają stać się bardziej kompleksowe dla wszystkich, nie tylko dla osób, które w tym dniu chcą dokonać zakupów. Ludzie odwiedzają nas, by skorzystać z oferty rozrywkowej, spędzić miło czas czy po prostu zjeść wspólnie posiłek w strefie restauracyjnej. Przebywając w obiekcie spełniającym różnego rodzaju potrzeby, klienci na pewno częściej do niego wrócą niż do miejsca, które ma ofertę stricte handlową.

Jak bardzo różni się zarządzanie obiektem handlowym obecnie od tego sprzed 10 lat?
Sposób zarządzania dostosowuje się do realiów rynku, a wpływ na te realia mają m.in. oczekiwania klientów. Przez ostatnie 10 lat przeszliśmy rewolucję w tym zakresie. Nie tylko wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, ale też zapraszamy ich do współpracy. Obecnie jesteśmy na etapie modernizacji pokoi dla rodziców z dzieckiem. Zaprosiliśmy zatem do Portu Łódź rodziców z Łodzi i regionu i poprosiliśmy ich, by opowiedzieli nam, jakie zmiany i ulepszenia powinny zostać wprowadzone podczas modernizacji pomieszczeń, by jak najlepiej spełniały one swoją funkcję i były praktyczne. Uwagi zaproszonych osób zostały przekazane architektom, którzy przełożyli je na projekt. Na tym polega m.in. nowoczesne zarządzanie – trzeba słuchać swoich odbiorców. Wpływ na zmianę zarządzania ma również ekspresowe tempo rozwoju nowych technologii i mediów społecznościowych, co ewoluowało bardzo szybko w ostatnim dziesięcioleciu. Jesteśmy teraz w zupełnie innych realiach rynkowych niż 10 lat temu i zarządzanie musi iść w parze wraz z postępującymi zmianami i oczekiwaniami odbiorców.

Jaka jest obecnie pozycja rynkowa Portu Łódź? Jakie elementy decydują o przewadze konkurencyjnej i wyróżniają ofertę centrum na tle lokalnej konkurencji?
Naszą ofertę wyróżnia przede wszystkim obecność jedynego w Łodzi sklepu światowego giganta, mowa oczywiście o IKEA. To niewątpliwie nasza karta przetargowa na lokalnym rynku handlowym. Nasz łódzki sklep IKEA został w minionym roku wybrany najlepszym sklepem tej sieci w całej Polsce. Klienci doceniają nas ponadto za liczne darmowe serwisy, m.in. bezpłatny parking na ponad 5 tysięcy miejsc, sale zabaw dla dzieci – Småland i Port Łódź Junior, w których można zostawić dziecko bezpłatnie pod opieką profesjonalnych animatorów i komfortowo zrobić zakupy. Mamy też darmowy parking dla rowerów, stację roweru miejskiego i stację ładowania pojazdów elektrycznych. Naszym wyróżnikiem są wspaniałe zielone tereny zlokalizowane wokół centrum, które zagospodarowaliśmy na kompleks rekreacyjno-sportowy z myślą o naszych sąsiadach i pobliskich szkołach. Analizujemy dokładnie wyniki badań, które zlecamy, a dzięki nim wiemy, czego klienci oczekują, i obserwujemy stały wzrost zadowolenia naszych gości. Mogę z dumą powiedzieć, że jesteśmy bardzo mocni na lokalnym rynku handlowym.

Na co powinni zwracać uwagę potencjalni najemcy, chcący dołączyć do grona sklepów prowadzących biznes w Porcie Łódź?
Oferta Portu Łódź jest bardzo szeroka i różnorodna. Potencjalni nowi najemcy wchodzą zatem w pewien zastany stan rzeczy i najlepiej gdyby dopełniali swoim asortymentem portfel naszego centrum. Mamy bardzo szeroki catchment area, który w najbliższych latach jeszcze się powiększy. Rozwój infrastruktury drogowej w ostatnim czasie – mam tu na myśli drogi szybkiego ruchu S8 i S14, sprawił, że dotarcie do Portu Łódź z wielu miejscowości południowej części naszego województwa stało się dużo prostsze. Trwa budowa zachodniej obwodnicy Łodzi, to nam znowu pomoże dotrzeć z ofertą do mieszkańców nie tylko zachodniej części Łodzi (Aleksandrowa Łódzkiego i Konstantynowa), ale również północnej części aglomeracji łódzkiej – np. Zgierza.

Na jakich kluczowych zasadach opiera się Państwa współpraca z najemcami?
Nasza współpraca z najemcami opiera się, jak w każdej dobrej relacji, na partnerstwie. Coraz częściej to najemcy mają wpływ na podejmowane przez nas działania, są też bardzo zaangażowani w różnorodne inicjatywy i chętnie współpracują przy okazji organizowanych przez nas eventów i wydarzeń. Dajemy naszym najemcom pole do popisu, umożliwiamy im organizację własnych przedsięwzięć na terenie Portu Łódź i wspieramy ich w tym promocyjnie. Klientów przyciągają różnorodne działania eventowe w postaci koncertów, spotkań z gwiazdami, eventów tematycznych, ale również szeregu działań edukacyjnych skierowanych do szkół i przedszkoli. Najemcy są bardzo świadomi tych trendów, zatem z entuzjazmem odpowiadają na nasze zaproszenie do współpracy przy okazji organizowanych wydarzeń.

Już połowa Polaków do centrum handlowego idzie nie na zakupy, a zjeść – wynika z badania zrealizowanego na zlecenie CBRE. Ważna jest też rozrywka i wartości dodane. W jaki sposób udaje się Państwu podążać za aktualnymi trendami?
Centra handlowe dawno przestały pełnić jedynie rolę sprzedażową, a zaczęły pełnić istotną rolę w społecznościach lokalnych, przejmując funkcje niekomercyjne. Istotnym trendem jest rozszerzenie oferty poza zakupowej poprzez rozszerzanie oferty gastronomicznej, rozrywkowej, sportowej czy też kulturalnej. Dlatego też Port Łódź stawia na różnorodność: strefę odpoczynku, fitness klub, tereny rekreacyjno-sportowe oraz szereg miejsc zabaw dla dzieci. Ludzie przychodzą do nas, by miło spędzić czas na rozrywce, zjeść dobry posiłek czy popracować w coworkingu. Wychodzimy naprzeciw temu, czego oczekują klienci. Chcemy, by czuli się u nas komfortowo i by każdy znalazł w Porcie Łódź coś dla siebie. W ubiegłym roku do użytku oddaliśmy nową strefę odpoczynku, która składa się z siedmiu dużych siedzisk w kształcie fal oraz pięknego oświetlenia, które swoim kształtem przypomina rozbujane morze. W strefie tej przygotowaliśmy ponadto specjalne punkty, w których można naładować telefon. Postawiliśmy też na bezpłatną profesjonalną strefę coworkingową, w której poza miejscami do pracy skorzystać można również z dwóch sal konferencyjnych. Nie zapomnieliśmy oczywiście o najmłodszych – z myślą o maluchach powstał bezpłatny plac zabaw o powierzchni 320 mkw. Nawierzchnia placu została wykonana ze specjalnych materiałów, jest antypoślizgowa i bezpieczna dla bawiących się tu dzieci. Perełką na naszym urodzinowym torcie i zarazem wspaniałymi prezentami dla klientów są nowy food court i zupełnie nowa sala zabaw dla dzieci. Jeśli chodzi o strefę restauracyjną, to przede wszystkim zwiększyliśmy liczbę stolików i miejsc siedzących, obecnie wspólny posiłek może tu zjeść ponad 600 osób. Zdajemy sobie sprawę, że posiłek smakuje lepiej w otoczeniu nowoczesnego designu oraz zieleni nadającej przestrzeni i charakteru. Podczas modernizacji strefy restauracyjnej wymieniona została także posadzka, a przestrzeń zorganizowana została tak, by goście mieli jak najlepszy widok na urokliwe patio Portu Łódź z piękną fontanną. Drugim naszym prezentem urodzinowym dla najmłodszych gości centrum jest nowoczesna i bezpłatna sala zabaw Port Łódź Junior. Została ona zaaranżowana na wzór podwodnego świata, a magicznej atmosfery temu miejscu nadają olbrzymie morskie zwierzęta. Dzieci spotkają tu m.in. gigantyczną, wysoką na 2 piętra ośmiornicę oraz 4-metrowe kraby. Najmłodsi mają do dyspozycji również basen z kulkami, a także statek piracki wielkości samochodu dostawczego. Port Łódź od lat jest wyróżniany w ścisłej czołówce polskich galerii handlowych najbardziej przyjaznych dzieciom, zajmujemy też pierwsze miejsce w Łodzi pod względem tego typu rozwiązań dedykowanych dla najmłodszych. Zatem sala zabaw na miarę XXI wieku jest naszą perełką, z której jesteśmy bardzo dumni. Od jej otwarcia notujemy praktycznie 100 proc. obłożenie tego miejsca.

W jaki sposób ograniczenie w handlu w niedziele wpłynęło na funkcjonowanie Państwa obiektu, strategię obranych działań i kalendarz akcji marketingowych?
Zakaz handlu w niedziele powoduje, że centra handlowe odchodzą od weekendowych działań eventowych. My w Porcie Łódź działamy wielotorowo – przekierowujemy ruch na dni powszednie, skupiamy się mocniej na kampaniach wizerunkowych, a jeżeli myślimy o eventach, to głównie tych długoterminowych, trwających np. dwa tygodnie. Z kolei w soboty, gdy odnotowujemy wzmożony ruch, naszym priorytetem jest obszar customer care – by klient bezproblemowo znalazł miejsce do parkowania, stolik w strefie restauracyjnej, nie czekał długo w kolejkach. Komfort naszych gości jest dla nas najważniejszy.

A co z odwiedzalnością? Czy pomimo wprowadzonych ograniczeń w handlu, są to tendencje rosnące?
Port Łódź odwiedza rocznie ok. 10 mln klientów. Z roku na rok odnotowujemy wzrost klientów, a także wzrost obrotów naszych najemców. Zapewne gdyby nie obowiązywał zakaz handlu w niedziele, wzrosty byłyby większe. Wyniki badań, które zlecamy, pokazują, że ze względu na swoje podmiejskie położenie gościmy w naszym centrum zarówno łodzian, jak i mieszkańców regionu, a liczba ta rozkłada się po połowie – 50 proc. Łódź i 50 proc. region.

Blisko współpracują Państwo z IKEA Łódź. Na czym dokładnie polega to partnerstwo?
Gdy otwieraliśmy Port Łódź 10 lat temu, koncept bezpośredniego połączenia galerii handlowej i sklepu IKEA był nowością. Ten pomysł bardzo dobrze się sprawdził nie tylko ze względu na fizyczne rozplanowanie przestrzeni, ale też dzięki owocnej współpracy. Na terenie Portu Łódź przy wejściu do IKEA znajduje się ekspozycja z aktualną ofertą sklepu, wspólnie działamy też marketingowo, m.in. w mediach społecznościowych. IKEA jest bardzo często partnerem organizowanych przez nas wydarzeń, eventów czy warsztatów. Mamy wspólne wartości, którymi kierujemy się w naszych działaniach, m.in. zrównoważony rozwój czy troskę o lokalną społeczność. Te idee, które nam przyświecają, są solidną podstawą do realizacji wszelkich wspólnych inicjatyw.

Społeczna odpowiedzialność biznesu i działania dla lokalnej społeczności stały się jednym z filarów działalności wielu centrów handlowych. W jaki sposób realizują Państwo założenia tej koncepcji?
Nie jesteśmy samotną wyspą, żyjemy wśród społeczności i funkcjonujemy dla ludzi, to właśnie dla nich podejmujemy rozmaite inicjatywy z korzyścią dla całego regionu. Niewątpliwym wyróżnikiem Portu Łódź są zielone tereny zlokalizowane wokół centrum, które z myślą o lokalnej społeczności zostały zagospodarowane na strefę rozrywkowo-sportową. Do bezpłatnego korzystania ze strefy rekreacyjnej zapraszamy okolicznych mieszkańców, grupy zorganizowane czy najemców wraz z rodzinami. Dla naszych sąsiadów nie chcemy być jedynie destynacją zakupową, ale również miejscem, w którym mogą odpocząć, zrelaksować się i spędzić czas z rodziną lub przyjaciółmi. Organizujemy także imprezy dla okolicznych szkół – w minionym roku odbyła się pierwsza „Spartakiada” pod patronatem Portu Łódź dla uczniów ze szkół podstawowych z Łodzi. W tym roku planujemy zorganizować kolejny taki turniej z jeszcze większą liczbą uczestników i jeszcze większym rozmachem! Wspieramy również działania innych organizacji podejmowane na rzecz lokalnej społeczności. Przy okazji większości modernizacji, które odbywają się w naszym centrum, wymieniane meble czy sprzęt przekazujemy lokalnym świetlicom środowiskowym, instytucjom kultury itp. Rzeczy te otrzymują nowe życie, a my cieszymy się, że posłużą innym jeszcze przez wiele lat. Podejmując inicjatywy, które mają na celu poprawę komfortu zakupów, za każdym razem słuchamy zdania klientów, których opinie są dla nas bardzo ważne. Chcemy, żeby nasi goście mieli realny wpływ na to, jak zmienia się Port Łódź. I właśnie dlatego, przy okazji ostatniej modernizacji pokoi dla rodzica z dzieckiem, zorganizowaliśmy specjalne spotkanie dla rodziców, którzy odwiedzają nasze centrum ze swoimi pociechami. To właśnie wspólnie z nimi wypracowaliśmy rozwiązania, które następnie architekci nanieśli na pierwotny projekt pokoi.

W Porcie Łódź dużą rolę przywiązują Państwo do ekologii, Port Łódź jest blisko środowiska.
To prawda. Priorytetem dla naszego centrum od samego początku działalności była troska o środowisko. Stąd pojawił się u nas unikatowy dla centrów handlowych koncept korzystania z porcelanowej zastawy w strefie restauracyjnej i centralnej zmywalni dla najemców. Czujemy się odpowiedzialni za miejsce, w którym funkcjonujemy, dlatego przez kolejne lata nasze inwestycje zmierzały do tego, by jak najbardziej ograniczyć nasz wpływ na środowisko. Sukcesywnie instalujemy czujniki ruchu, które pozwalają, by oświetlenie włączało się tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Tworząc strefę rekreacyjno-sportową na terenach zielonych Portu Łódź, zainstalowaliśmy oświetlenie solarne, a w całym centrum przechodzimy na oświetlenie LED. Stosujemy też nowoczesne technologie w zakresie systemu wentylacyjnego, który pozwala dostosować pracę urządzeń do jakości powietrza w centrum. Dodatkowo uruchomiliśmy na terenie Portu Łódź stację roweru miejskiego, mamy bezpłatny strzeżony parking rowerowy, a także stację ładowania pojazdów elektrycznych. Najnowszym rozwiązaniem wdrożonym w naszym centrum jest usługa carsharingu, którą realizujemy we współpracy z firmą Easyshare.

Dużą uwagę skupiają Państwo także na rodzinach z dziećmi (darmowa sala zabaw Port Łódź Junior, Småland, plac zabaw itp.). Jakie inne działania Państwo podejmują, by budować swoją przyjazność dla dzieci?
W Porcie Łódź poza wymienionymi atrakcjami i udogodnieniami dla dzieci znajduje się ponadto aż 5 pokoi dla rodzica z dzieckiem oraz wypożyczalnia wózków dla maluchów. Wszystkie te udogodnienia zaskarbiły nam sympatię zarówno rodziców, jak też ich pociech. Odzwierciedleniem tego jest niezwykle istotne dla nas wyróżnienie, przyznawane przez klientów od wielu lat – jednego z najbardziej przyjaznych dzieciom centrów handlowych w Polsce. Na przestrzeni minionych 10 lat w Porcie Łódź zorganizowaliśmy kilkaset eventów zaadresowanych do dzieci. Możemy wymienić tu m.in. interaktywne wystawy („Wieloryb Błękitek”, „Epoka lodowcowa”), eventy ze znanymi i uwielbianymi przez najmłodszych postaciami z bajek („Minionki”, „Trolle” czy „Barbie”) oraz strefy LEGO, w których z kilku tysięcy klocków powstawały niesamowite budowle tworzone przez dzieciaki. Za każdym razem staramy się, by naszym eventom oprócz zabawy towarzyszyły również elementy edukacyjne. Dlatego zapraszamy na wydarzenia organizowane w centrum lokalne szkoły i przedszkola, by miały możliwość bezpłatnego skorzystania z naszych atrakcji.

Co obecnie stanowi największe wyzwanie w Pana pracy?
Dni wolne, które dochodzą w tym roku, są dla każdego zarządzającego centrum handlowym swoistym wyzwaniem, któremu trzeba będzie sprostać, żeby utrzymać tendencję wzrostową. Zatem z pewnością ten aspekt będzie mi towarzyszył przez cały najbliższy rok. Ponadto bardzo chciałbym, żeby 10-lecie Portu Łódź wywarło wrażenie na naszych klientach. Ten rok dedykujemy wszystkim łodzianom i mieszkańcom regionu, dla których działamy już od 10 lat. Zaplanowaliśmy mnóstwo atrakcji, które będą swoistymi urodzinowymi prezentami.

Rynek handlowy w Polsce jest już bardzo nasycony obiektami handlowymi. Jak ocenia Pan dalszy kierunek rozwoju tej branży?
Według szacunków w 2019 roku do użytkowania oddanych zostało ponad 400 000 mkw. powierzchni handlowej. Jest to najniższy wynik od wielu lat, który potwierdza utrzymujący się od dłuższego czasu trend spadkowy w podaży nowej powierzchni handlowej. Wpływ na taką koniunkturę ma kilka czynników, m.in. wystarczające nasycenie rynku obiektami handlowymi. W wielu dużych aglomeracjach miejskich nie ma już po prostu przestrzeni na to, by budować kolejne duże centra handlowe. Jak galerie handlowe będą konkurować o klienta? Głównie wyprzedzaniem multitrendów. Branża musi iść do przodu, by sprostać stojącym przed nią wyzwaniom oraz szukać nowatorskich rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby klienta XXI wieku. Z coraz większą świadomością klienci będą też zwracać uwagę na wartości, którymi kieruje się dane centrum handlowe. Oferta zakupowa nadal będzie istotna, ale o wyborze destynacji decydować będą coraz częściej wartości dodane, takie jak podejmowanie akcji prospołecznych, zrównoważony rozwój czy ekologia.

Jakie są plany rozwoju Portu Łódź w nadchodzącym czasie?
Najbliższy rok to czas świętowania naszych 10. urodzin, skupimy się zatem przede wszystkim na tym, by jak najlepiej podziękować naszym klientom za te 10 wspólnych lat. W tej chwili jesteśmy pochłonięci organizacją wspaniałego koncertu z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej i innych urodzinowych atrakcji. Jeśli chodzi o plany inwestycyjne, to z pewnością będziemy dalej realizować proces zagospodarowania naszych terenów zewnętrznych. Chcemy też nadać nowego blasku przestrzeni na patio, a także zmodernizować pokoje dla rodziców z dzieckiem.

Tagi: Andrzej Cieślik Port Łódź
Oceń artykuł:

Źródło: Port Łódź

Kto nie idzie do przodu, ten się cofa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.